Chidaneh.com placeholder image

درمان تنبلی و بی حوصلگی در خانه با حذف 10 عادت غلط!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: فصل زمستان از آن فصل هایی است که آدم دلش می خواهد کنار شومینه پتو پیچ شده کز کند و به فنجان قهوه بخار کرده درون دستش خیره شود! به حق تنبلی جز لاینفک حال و احوال روزهای زمستانی است. اما می توانید با حذف برخی از عادات غلط روزمره ی خود بر تنبلی تان غلبه کنید و روزهای برفی سرشاژ از انرژی را برای خود رقم بزنید. در این مطلب از چیدانه می خواهیم شما را با درمان تنبلی و بی حوصلگی در خانه آشنا کنیم با ما همراه باشید. 

مبارزه با تنبلی با مرتب کردن میز کار

تابلو فرش ریحان

درمان تنبلی با طبقه بندی و نظم دهی

نگاهی به اطراف خود بیاندازید، اگر فضای داخلی شما مملو از لوازم و وسایل با ظاهری آشفته باشد به طور حتم ذهن شما هم خسته و بی حوصله خواهد شد. محققان بر این باورند که آنچه چشم می بیند رابطه ی مستقیمی با ذهن دارد بنابراین برای درمان تبلی و بی حوصلگی خود از مرتب کردن خانه شروع کنید و تاثیرات شگرف آن را در خلق و خوی خود ببینید.  

رنگ آبی علت تنبلی در خانه

درمان تنبلی با حذف رنگ آبی از دکوراسیون  

رنگ آبی به علت ماهیت سرد خود باعث کاهش سرعت ضربان قلب، کاهش فشار خون و ایجاد احساس خواب آلودگی در شما می شود، بنابراین برای مبارزه با تنبلی و بی حوصلگی در خانه بهتر است این رنگ را از فضای دکوراسیون خود حذف کنید و یا در ترکیب با مکمل های مناسب به کار ببرید. 

درجه حرارت بالا و افزایش تنبلی در خانه

تنظیم دمای خانه برای مبارزه با تنبلی

مطالعات نشان داده است که درجه حرارت مطلوب برای خواب در واقع  عددی مابین 60 تا 68 درجه فارنهایت است، بنابراین اگر این دما را در طول روز برای فضای دکوراسیون خود درنظر بگیرید باعث ایجاد خواب آلودگی و کسلی در شما می شود.

رابطه ی تنبلی با استراحت ناکافی

درمان تنبلی با حذف تلفن همراه در شب

یکی از راه حل های درمان تنبلی و بی حوصلگی در طول روز خواب کافی و مناسب در طول شب می باشد، بنابراین اگر در هنگام شب با زنگ تلفن و یا صدای یک پیام از خواب بیدار می شوید بهتر است تلفن خود در طول شب در حال سکوت قرار دهید تا روز بعد پر انرژی باشید. 

تنبلی و رژیم غذایی ناکافی

درمان تنبلی با حذف عادات غذایی بد

یک نظریه علمی ثابت کرده است که خوردن میزان زیادی از مواد غذایی کربوهیدرات دار و یا مواد قندی احساس تنبلی و خستگی بیشتری در افراد به وجود می آورند، بنابراین اگر به دنبال درمان تنبلی و بی حوصلگی خود هستید کافی است برنامه ی غذایی خود را تغییر دهید.  

تنبلی و نور نا مناسب

مبارزه با تنبلی با نورپردازی مناسب

روشنایی و نور مناسب از عوامل ایجاد انرژی در شماست، اما در مقابل نور مستقیم مصنوعی سبب ایجاد گرما و احساس خواب آلودگی در شما می شود. پس برای درمان تنبلی و بی حوصلگی در خانه به نورپردازی و زاویه قرار گیری لامپ ها دقت کنید. 

تنبلی و استفاده بیش از حد از اینترنت

مبارزه با تنبلی با استفاده کمتر از اینترنت

همه ی ما کم و بیش به نوعی از اینترنت استفاده می کنیم از پرداخت قبوض و کارهای بانکی گرفته تا خرید بلیط سینما و یا حتی لباس! اما استفاده بیش از اندازه از اینترنت و خریدهای اینترنتی و سفارش غذا و مواد غذایی و یا حتی خرید بلیط های گوناگون ناخودآگاه ما را به خانه نشینی و عدم تحرک سوق می دهد. با استفاده ی کم تر از اینترنت می توانید بر بی حوصلگی های خود غلبه کنید و سلامت و نشاط را به خود بازگردانید.

درمان تنبلی با استخودوس

درمان تنبلی با استفاده از شمع و عطر اسطوخودوس 

روانشناسان بر این باورند که استشمام بوی اسطوخودوس قبل از خواب و نور شمع کمک شایانی به روند خواب افراد می کند، بنابراین برای درمان تنبلی و بی حوصلگی در در طول روز خواب شب را برای خودتان آرامش بخش تر کنید.  

درمان تنبلی با حذف تماشای تلویزیون

درمان تنبلی با استفاده کمتر از تلویزیون

متاسفانه تماشای تلویزیون به همان اندازه که می تواند شما را سرگرم کند باعث تنبلی شما و عقب افتادن کارهای روزمره ی شما می شود، بنابراین برای درمان تنبلی و بی حوصلگی بهتر است زمان تماشای برنامه های تلویزیونی خودتان را تنظیم کنید تا به کارهای روزانه تان آسیبی وارد نشود. 

خوردن قهوه و درمان تنبلی

مبارزه با تنبلی با خوردن قهوه

قهوه به علت میزان بالای کافئین خود در ایجاد انرژی و نشاط در شما موثر است و معجزه ای برای درمان تنبلی و بی حوصلگی شما محسوب می شود. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن در ساعت پایانی شب سبب اختلال در خواب شما می شود و تاثیری معکوس خواهد داشت. 

مبارزه با تنبلی و بی حوصلگی در خانه

اگر فکر می کنید که برای درمان تنبلی و بی حوصلگی در خانه ایده های منحصر به فردی دارید از طریق دیدگاه های پایین همین صفحه با ما و سایر دوستداران چیدانه به اشتراک بگذارید.

منبع: Elledecor|مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
banoo jan در تاریخ 14 شهریور 1397
به نظرم باید فضای اتاق رو خیلی گل گلی و رنگی کرد..ا استفاده از کاغذای رنگی پولک و فوم اکلیلی شکلای مختلفو درارید و به دیوارا بزنید خیلی باحال میشه

ثبت دیدگاه