Chidaneh.com placeholder image

پربازدیدترین طراحی فضای سبز در خانه های ایرانی !

به قلم: تحریریه چیدانه

بالکن، پاسیو، حیاط خلوت: در دنیای پر استرس امروزی داشتن یک فضای سبز در محیط زندگی می تواند آرامش از دست رفته را به شما بازگرداند، مهم نیست فضای سبز شما چه فضایی باشد بالکن، پاسیو و یا حیاط هر کدام از  این فضاها اگر طراحی منحصر به فردی در خود داشته باشند می تواند به سادگی آرامش از دست رفته را به شما بازگرداند. به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم پربازدیدترین طراحی فضای سبز در خانه های ایرانی را برای شما به نمایش بگذاریم پس با ما همراه باشید.

استودیو معماری بوژگان
طراحی داخلی پاسیو و نورگیر خانه حقیقی
استودیو معماری بوژگان

تابلو فرش ریحان

طراحی فضای سبز پاسیو و حیاط خلوت

در طراحی فضای سبز خانه حقیقی معمار پروژه در رابطه با دکوراسیون پاسیو می گویید: دوست داشتم حس آرامش و آسودگی در این فضا ایجاد کنم؛ برای همین یک حوض کوچک آبی فیروزه‌ای تهیه کردم و آن را در این فضا قرار دادم. تازه داخل حوضم را هم پر کردم از ماهی‌های قرمز کوچک. اگر شما دوست داشته باشید می‌توانید به جای حوض به آبنما فکر کنید؛ مخصوصا اگر فضای کوچکی دارید، آبنما برای‌تان مناسب‌‌تر است؛ آبنمایی با یک فواره کوچک که با یک پمپ مداربسته کار می‌کند. حالا فقط باید اینجا نشست و از صدای دلنشین آب و آرامش حاکم در فضا انرژی گرفت. مطلب چگونه پاسیوی خانه‌تان را دکور کنید؟ در این زمینه به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

امیر صادقی
عکاسی از تراس منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

طراحی فضای سبز در بالکن و ایوان

اگر می خواهید در طراحی فضای سبز خود از بالکن ها برای دور همی های عصر گاهی استفاده کنید، نباید فضای موجود خیلی شلوغ باشد و یا چشم انداز بیرون از خانه را پشت گیاهان پنهان کنید. یک زاویه بالکن را انتخاب کنید و گلدان های خوش آب و رنگ تان را در آن جا بچینید. مطلب ۹ ایده برای گلکاری در بالکن های فسقلی! ایده های بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار می دهند.

[[nid:39472]]

طراحی فضای سبز و باربیکیو 

باربیکیوهای گازی و ذغالی یکی از گزینه های ایده آل برای طراحی فضای سبز حیاط ویلای شما محسوب می شود چرا که این مدل چند منظوره می تواند تمام خواسته ی شما را فراهم آورد. می توانید آن را در فضای آلاچیق، پاسیو و یا حیاط خود قرار دهید و ظاهر آن را متحول کنید. اگر شما هم قصد تهیه یک باربیکیو برای فضای سبز خود دارید بهتر است پیش از خرید به مطلب با باربیکیو خانگی از شب های بلند تابستان لذت ببرید! سری بزنید و مناسب ترین آن را برای فضای بیرونی خود انتخاب کنید.

[[nid:35658]]

شومینه در طراحی فضای سبز 

در روزهای سرد سال هیچ چیز دلنشین تر از لذت از هوای بارانی سرد زمانی در حالی که در جلوی شومینه نشسته اید نیست. شومینه سنگی در طراحی فضای سبز گونه های متفاوتی دارد که می توانید بسته به نوع محوطه و فضای سبز خود یکی از آن ها را برای خود انتخاب کنید. این نوع از شومینه ها از جنس گابیون است و می تواند چهره ی متفاوتی به فضای آلاچیق شما بدهد و ظاهر محوطه ی شما را منحصر به فرد نماید. اگر دوست دارید برای طراحی فضای سبز خود شومینه تهیه کنید بهتر است پیش از خرید به مطلب انواع شومینه فضای باز، ۱۵ چهره جدید گرما در محوطه! سری بزنید و با شومینه های مختلف آشنا شوید. 

امیر صادقی
عکاسی از منزل خاص رامین و صبا در الهیه
امیر صادقی

انتخاب مبلمان در طراحی فضای سبز

در طراحی فضای سبز زمانی را برای در نظر گرفتن جایی برای نشستن اختصاص دهید. بیشتر برای پاسیو و یا بالکن خانه می توانید یک میز و چند مبل تهیه کنید. حالا هر وقت که دوست دارید می‌تواند عصرانه یا حتی وعده‌های اصلی غذایی‌ را در این فضای سبز روح‌بخش میل کنید. همچنین می توانید برای روی مبل‌ها هم چند کوسن و بالش نرم رنگی کوچک به رنگ گل‌های شاد و رنگارنگ در نظر بگیرید تا راحت در آنجا استراحت یا مطالعه ‌کنید. مطلب با مبلمان فضای باز به حیاط خانه زندگی ببخشید! در انتخاب مبلمان مناسب به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

استودیو معماری بوژگان
حیاط خلوت آپارتمان برانوش در تهران
استودیو معماری بوژگان

طراحی فضای سبز درب ورودی

عکس بالا متعلق به ورودی ساختمان برانوش است که در مطلب طراحی ساده و معمارانه آپارتمان مسکونی برانوش در جماران به شما معرفی کردیم. در طراحی فضای سبز  ورودی این ساختمان از لوورهای چوبی استفاده شده است. نحوه چینش این لوورها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد، در بعضی قسمت های می تواند لوور ها را حذف کرد تا جا برای رشد گیاهان پشت آن وجود داشته باشد. در ضمن این لوورها می توانند یک سره باشند یا این که به وسیله جدا کننده های فلزی در طول آن ها فواصلی ایجاد شود که از یکنواختی و یکدستی آن بکاهد. این کاملا بسته به نظر شما و صد البته طول بالکن شما است. 

گروه معماران مدام
طراحی حیاط خانه ایرانی
گروه معماران مدام

سایبان در طراحی فضای سبز

سایبان های انواع و اقسام متنوعی دارند، نیاز نیست برای سایبان های خود از انواع سنتی آن استفاده کنید بلکه می توانید نمونه های مدرن آن را برای فضای بیرونی خود استفاده کنید، سازه های پارچه ای به دلیل انعطاف پذیر بودن به سادگی قابلیت تبدیل به انواع اشکال را دارند و می توانند فضای بیرونی منحصر به فردی برای شما ایجاد نمایند. اگر برای طراحی فضای سبز خود قصد خرید سایبان را دارید بهتر است به مطلب کدام سایبان برای فضای بیرونی شما مناسب است؟ سری بزنید و بهترین سایبان را برای خود انتخاب کنید. 

شرکت نوشین امروزین طرح
آب نمای ترکیبی ستون و کوزه در فضای داخلی و خارجی
شرکت نوشین امروزین طرح

آبنما در طراحی فضای سبز

آبنماهای پیش ساخته و آماده غالبا برای فضاهای داخلی استفاده می شوند اما شما می توانید از آن برای طراحی فضای سبز کوچک خود استفاده نمایید، این آبنماها در طرح، ابعاد و رنگ های مختلف ساخته می شوند و شما می تواند با توجه به بودجه و متراژ فضای خود از این آبنماها استفاده کنید و فضای حیاط خود را طراحی کنید. اگر برای طراحی فضای سبز خود قصد تهیه آبنما را دارید پیش از هر اقدامی به مطلب ۱۰ آبنمای امروزی برای حیاط کوچک خانه شما سری بزنید و آبنمای مناسب خودتان را استفاده کنید.

اکنون شما می توانید در قسمت اهالی فن چیدانه با شرکت های متخصص در زمینه طراحی محوطه و فضای سبز آشنا شوید و از آن ها برای طراحی فضای سبز خود کمک بگیرید.

نویسنده:  ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 12 بهمن 1395
سلام برای تغییر در دکوراسیون خانه خود و دریافت انواع خدمات تاسیساتی ، تعمیراتی من به شما تیم نوین خانه را پیشنهاد می کنم که با 10 سال سابقه کار بهترین خدمات را یه شما عرضه می کنند. https://goo.gl/qzUHe5

ثبت دیدگاه