Chidaneh.com placeholder image

رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل،7 تاثیر شگفت انگیز !

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ نارنجی: پیش تر در چیدانه در رابطه با رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل و انواع ترکیب رنگ های جذاب آن با شما صحبت کراه ایم اما امروز می خواهیم به بررسی رنگ نارنجی از دیدگاه روانشناسی،فلسفه، طبیعت و طراحی بپردازیم و شما را با بهترین ترفندهای انتخاب رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. 

رنگ نارنجی در دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب بالسا

تاثیر رنگ نارنجی در خلق و خو

رنگ نارنجی رنگ شادی، خوشبینی و ایجاد روابط اجتماعی بالا است. رنگ نارنجی در دکوراسیون احساس گرم و عجیب و شادی و هیجان بالایی با خود به همراه خواهد آورد،این رنگ بهترین انتخاب برای اتاق کودکان بازیگوش شماست و فضایی سرشار از انرژی را رای آن ها ایجاد می کند. پس اگر دوست دارید هیجان کودکی را به دکوراسیون خود بیاورید رنگ نارنجی بهترین انتخاب برای شماست.

رنگ نارنجی در فنگ شویی

رنگ نارنجی در فنگ شویی

رنگ نارنجی به دلیل دارا بودن توناژ قرمز در خود می تواند جایگزین عنصر آتش در فنگ شویی باشد. از رنگ نارنجی برای فضاهای عمومی مانند اتاق نشیمن و یا اتاق تلویزیون استفاده کنید و با کمک همه ی اعضای خانواده را دور هم جمع کنید، رنگ نارنجی در دکوراسیون شما سبب ایجاد نقطه ی کانونی و بالا بردن دمای فضای موجود شما خواهد شد. 

رنگ نارنجی در دکوراسیون پاییزی

رنگ نارنجی در طبیعت

به جرات می توان رنگ نارنجی را رنگ پاییز دانست. اگر دوست دارید به فضای دکوراسیون خود حال و هوایی پاییزی بخشید بهتر است از رنگ نارنجی در دکوراسیون خود استفاده کنید و ظاهر متفاوتی به فضای دکوراسیون خود ببخشید.  

رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ نارنجی بر چاکراها

چاکراها مراکز انرژی در حال چرخش در بدن هستند که از فرق سر تا پایین ترین نقطه ی ستون فقرات ادامه می یابند. چاکراهای بخش پایینی بدن مربوط به جسم و بخش های بالایی مربوط به روح ما می باشد. رنگ نارنجی در دکوراسیون سبب تعادل  چاکراهای فیزیکی بدن و ایجاد خلاقیت در افراد می شود، پس اگر می خواهید استعداد و خلاقیت خود را شکوفا کنید از رنگ نارنجی برای دکوراسیون خود استفاده کنید و ظاهر ویژه ای به آن ببخشید.

رنگ نارنجی در طراحی  خانه

رنگ نارنجی در طراحی منزل

رنگ نارنجی به علت ماهیت گرم و تند خود می تواند برای فضاهای سرد و بسیار استفاده شود و سبب ایجاد تعادل در فضای دکوراسیون شما شود، همچنین می توانید از رنگ نارنجی به صورت تک رنگ برای ایجاد تمرکز در فضای دکوراسیون داخلی خود استفاده نمایید و ظاهر خاصی به دکوراسیون داخلی تان ببخشید.

رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل

رنگ نارنجی و مقابله با بیماری

رنگ نارنجی در دکوراسیون سبب مقابله با بیماری های قلبی و تسکین دهنده ی امراض روحی، آسم، برونشیت، صرع، سنگ کیسه صفرا، نقرس، پرکاری و کم کاری تیروئید، بیماریهای ریه، بدخیمی‌ها، خستگی روحی، بیماریهای کلیه، روماتیسم و… می باشد. همچنین ترکیب این رنگ با رنگ قهوه ای وخاکی می تواند ظاهر منحصر به فرد و گرمی به دکوراسیون داخلی شما ببخشد. 

رنگ نارنجی در دکوراسیون غذاخوری

رنگ نارنجی و خواص آن در دکوراسیون منزل 

  • رنگ نارنجی فعال کننده، سازنده، ایجاد کننده خوش بینی، ذخیره کننده انرژی می‌باشد.از نظر فیزیولوژیکی رنگ نارنجی دارای اثر ضد اسپاسم ( گرفتگی عضلات ) است و برای تمام انواع گرفتگی عضلات قابل استفاده است.
  • رنگ نارنجی بر روی طحال و پانکراس موثر است و به جذب غذا و گردش خون کمک می‌کند. این رنگ به متابولیسم کلسیم در بدن انسان کمک می‌کند و نیروی ریه ها را افزایش می‌دهد، بنابراین برای فضاهایی مانند غذاخوری بسیار مناسب است.
  • رنگ نارنجی باعث افزایش ترشح شیر، پس از تولد نوزاد می‌شود، همچنین ضربان قلب را بدون افزایش فشار خون افزایش می‌دهد. رنگ نارنجی باعث آزاد شدن انرژی از چاکراها‌ی طحال و پانکراس می‌گردد.
  • نارنجی رنگی برای اندیشه و تصورات ذهنی است. نارنجی به کالبد اثیری نیرو می‌بخشد،خلق و خو را بهبود می‌بخشد و احساس خوب بودن و شادی را در فرد ایجاد می‌کند.
  • رنگ نارنجی سنبل گرمی‌متعادل و موفقیت است. نارنجی رنگ حرارت، آتش، اراده و نیروی جسمی‌است و بر روی چاکرای دوم موثر است همچنین رنگ  نارنجی رنگ شادی هوش و خلاقیت است.
  • نارنجی احساس اجتماعی بودن را تحریک می‌کند. رنگ نارنجی با سلامتی روان و دستگاه عضلات بدن ارتباط تنگاتنگی دارد.

به ما بگویید:
نظر شما در مورد انتخاب رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل چیست؟ نظر خود را در بخش دیدگاه های پایین همین مطلب با  ما در میان بگذارید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه