Chidaneh.com placeholder image

تزیین پله داخل ساختمان با 10 ایده رنگ آمیزی!

به قلم: تحریریه چیدانه

راه پله: پله داخل ساختمان فضایی است که با کمی خلاقیت و توجه می تواند تبدیل به بخش سرزنده و چشمگیر فضای داخلی شما شود. پیش تر در چیدانه ایده های متنوعی را در زمینه تزیین راه پله و تبدیل آن به یک فضای سرزنده برا شما بازگو کرده ایم اما امروز می خواهیم در رابطه با تزیین پله داخل ساختمان با ایده های مختلف رنگ آمیزی با شما صحبت کنیم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.  

رنگ کردن راه پله ها

سرویس خواب بالسا

تزیین پله داخل ساختمان با رنگ های سرد

انتخاب رنگ های رنگ های خاص با تم سرد برای تزیین پله داخل ساختمان بخصوص پله های چوبی می تواند ظاهر منحصر به فردی را برای دکوراسیون شما ایجاد نماید، این رنگ های سرد نظیر آبی یخی در کنار رنگ گرم چوب تعادل خاصی را در فضای داخلی شما به وجود می آورد با انتخاب رنگ هایی مثل زرد و نارنجی می توانید این ترکیب رنگ را کامل تر و دکوراسیون داخلی تان را منحصر به فرد تر کنید. 

تزیین راه پله با رنگ

تزیین پله داخل ساختمان با تونالیته ی رنگی

می توانید برای تزیین پله داخل ساختمان خود از یک تونالیته ی رنگی خاص استفاده نمایید، این تونالیته می تواند رنگی همتناسب با سایر جزییات دکوراسیون شما و یا حتی رنگی متفاوت از سایر جزییات داخلی شما و باکس پله ی شما را از یک فضای مرده تبدیل به فضایی پویا و سرزنده نماید. 

رنگ کردن راه پله های داخل ساختمان

تزیین پله داخل ساختمان با رنگ های متنوع

از راه پله ی خود جعبه ی مداد رنگی بسازید! این ایده بهترین ایده برای خانه هایی است که کوچولوهای دوست داشتنی دارند، و با این ایده ی ساده می توانید به سادگی آن ها را به اتاق خواب خود هدایت کنید و ظاهر سرزنده تری به باکس پله ی خود ببخشید. توجه داشته باشید که انتخاب طیف رنگ های روشن تر نور را در فضای راه پله شما بیشتر منعکس می کند و پله داخل ساختمان شما پر نور تر خواهد بود.  

استفاده از رنگ سیاه برای راه پله ها

تزیین پله داخل ساختمان با رنگ سیاه

اگر دوست دارید پله داخل ساختمان خود را تبدیل به یک نقطه ی مرکزی و چشم گیر در فضای دکوراسیون خود کنید رنگ سیاه بهترین انتخاب برای فضای دکوراسیون شماست. اما باید توجه داشته باشید که از این رنگ برای راه پله هایی با سقف کوتاه و فضای بسته استفاده نکنید چرا که ظاهر دکوراسیون راپله شما را گرفته تر و تنگ تر نشان می دهد. 

استفاده از رنگ سفید برای راه پله ها

تزیین پله داخل ساختمان با رنگ سفید

اگر فضای راه پله داخل ساختمان شما کوچک و سقف آن کوتاه است برای بزرگنمایی این فضا از رنگ سفید استفاده کنید با این کار به سادگی فضای خود را روشن تر و بزرگ تر جلوه می دهید.

استفاده از تم سیاه و سفید در راه پله ها

تزیین پله داخل ساختمان با رنگ سیاه و سفید

شاید برای شما انتخاب رنگ سیاه و یا سفید مشکل باشد برای داشتن خواص هر دو رنگ در دکوراسیون راه پله خود به سادگی می توانید از ترکیب این دو رنگ به شیوه ای خاص و با ظاهری مدرن استفاده نمایید و فضای دکوراسیون خود را بیش از بیش منحصر به فرد نمایید. 

رنگ کردن بخش میانی راه پله ها

تزیین پله داخل ساختمان با نقاشی رانر

یکی از نوستالژی های دوران کودکی همه ی ما دویدن روی رانر قرمز راه پله های خانه ی مادربزرگ هاست می توانید این ایده ی قدیمی را لباسی مدرن بپوشانید و در فضای دکوراسیون خود استفاده نمایید کافی استدر فضای پله داخل ساختمان تان رانر را همانند تصویر نقاشی کنید و ظاهر ویژه ای به دکوراسیون خود ببخشید. 

طراحی راه پله ها با استفاده از رنگ

تزیین پله داخل ساختمان با نقاشی خطی

ایده ی رانر را می توانید با خلاقیت خودتان تبدیل به یک ایده ی تازه کنید کافی است دست به کار شوید و خلاقیت های خودتان را عملی کنید حتی اگر مهارت کافی در زمینه نقاشی ندارید می توانید از استیکرهای آماده برای این منظور استفاده نمایید و از دکوراسیون سرزنده و پویای راه پله خود لذت ببرید.  

رنگ کردن کف پله ها

تزیین پله داخل ساختمان با رنگ آمیزی کف

برای تزیین پله داخل ساختمان نیازی نیست همه ی بخش های پله را رنگ آمیزی کنید می توانید بسته به نوع فضا و دلخواه خودتان کف پله و یا ستون پله را رنگ آمیزی کنید و ظاهر خاصی به دکوراسیون پله داخل ساختمان خود ببخشید. 

رنگ آمیزی کامل پله و قرنیز و نرده ها

تزیین پله داخل ساختمان با رنگ آمیزی کلی

یکی از ایده های جسورانه که ظاهر دکوراسیون شما بیش از بیش منحصر به فرد می کند رنگ آمیزی تمام بخش های باکس پله ی شما با یک رنگ خاص است. در این ایده با توجه به تم دکوراسیونی خود رنگ خاصی را برای باکس پله ی خود انتخاب کنید و تمام بخش های آن اعم از قرنیز، کف پله، دیوار، نرده و حتی سقف را به آن رنگ در بیاورید و ظاهر ویژه و جسورانه ای به دکوراسیون خود ببخشید.

با مراجعه به بخش اهالی فن چیدانه می توانید با شرکت های متخصص در زمینه طراحی و اجرای پله ها آشنا شوید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه