Chidaneh.com placeholder image

7 معجزه رنگ زرد در دکوراسیون داخلی منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ زرد: شاید در نگاه اول کمترین کسی از رنگ زرد و مکمل های آن برای طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده کند، چرا که انتخاب این رنگ برای دکوراسیون جسارت خاص خودش را می خواهد البته پیش تر در چیدانه به طور مفصل در رابطه با رنگ زرد در دکوراسیون داخلی و ترکیب رنگ های مناسب آن با شما صحبت کرده ایم اما امروز می خواهیم به بررسی رنگ زرد از دیدگاه روانشناسی،فلسفه، طبیعت و طراحی بپردازیم و شما را با بهترین ترفندهای انتخاب رنگ زرد در دکوراسیون منزل آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. 

تاثیر رنگ زرد در خلق و خو

تابلو فرش ریحان

تاثیر رنگ زرد در خلق و خو

رنگ زرد در دکوراسیون شادی، هیجان و تحرک ذهنی را ایجاد می کند و طیف رنگ های آن همچون لیمویی احساس سرزندگی و نشاط و رنگ هایی مانند زرد طلایی احساس گرما و آرامش را در فضای دکوراسیون شما ایجاد می کند. انتخاب زنگ زرد در کنار یک ترکیب رنگی ویژه به سادگی می تواند ظاهر مدرن و خاصی به فضای دکوراسیون داخلی شما ببخشد. 

تاثیر رنگ زرد در فنگ شویی

رنگ زرد در فنگ شویی

رنگ زرد در فنگ شویی نشان دهنده ی عنصر زمین، سلامت و نشاط است و استفاده از آن می تواند جریان انرژی مثبت را در فضای خانه ی شما ایجاد نماید. برای جریان بهتر این نیروی مثبت در دکوراسیون خانه تان بهتر است آن را برای فضای مرکزی و قلب خانه تان در نظر بگیرید تا به سادگی احساس گرما و سلامت را به تمام بخش های خانه تان منقل کند. 

رنگ زرد در طبیعت

رنگ زرد در طبیعت 

 رنگ زرد را می توان مادر طبیعت دانست و می توان از آن برای جلوه بخشیدن به ظاهر فضای بیرونی، باغچه ها و سایر طراحی های محیطی استفاده کرد کافی است گل های همیشه بهار را در فضای خارجی و طراحی های باغچه و محوطه ی خود جای دهید و از جادوی رنگ زرد برای فضای بیرونی خود استفاده نمایید.   

تاثیر رنگ زرد بر چاکراها

تاثیر رنگ زرد بر چاکراها

در آیین هندوئیسم و بودایسم مراکز انرژی در بدن با نام چاکرا می شناسند و چاکرای شبکه خورشیدی که واقع در ناحیه معده است را به عنوان چاکرای تقریبا مرکزی بدن می شناسند که رنگ زرد تاثیر زیادی روی این چاکرا دارد همچنین رنگ زرد در دکوراسیون به شخص قدرت اعتماد به نفس و کنترل و تمرکز را می بخشد.   

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

رنگ زرد در طراحی منزل

رنگ زرد در طراحی و دکوراسیون داخلی باعث روشن تر شدن فضا، جذابیت و چشم گیر شدن فضای دکوراسیون شما می شود، می توانید از این رنگ برای لوازم جانبی مثل گلدان ها و سایر دکوری های خود استفاده کنید تا ظاهر ویژه ای به دکوراسیون شما ببخشد. 

تاثیر رنگ زرد بر بدن

رنگ زرد و فضاهای ممنوعه

رنگ زرد به عنوان رنگ تحریک کننده نیز شناخته می شود و لذا برای فضاهایی مانند دکوراسیون اتاق خواب باید از تونالیته ی ملام تر آن استفاده کرد چرا که این رنگ مانع از خواب آسوده ی شما می شود و فضای آرامش بخشی را برای استراحت و خواب شما ایجاد نمی کند بنابراین بهتر است از این رنگ برای فضای استراحت خود استفاده نکنید.

رنگ زرد و خواص آن در دکوراسیون

رنگ زرد و خواص آن در دکوراسیون منزل 

  •  رنگ زرد آسانترین رنگ برای دیدن می باشد بنابراین بهترین رنگ برای اشخاصی که به بیماری کور رنگی دچارند.
  • رنگ زرد مملو از انرژی خلاقیت و عقلانیت می باشد؛ بنابراین توصیه می شود که همواره برای دفترچه های یادداشت و اتاق های کودک زرد رنگ استفاده شود. 
  •  رنگ زرد یک انتخاب عالی برای ایجاد حس امنیت و آرامش در فضای کار و زندگی شما می باشد که می توانید از آن در کنار رنگ هایی مثل آبی و سایر رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون تان استفاده کنید.  
  • هیچ رنگی مثل رنگ زرد دکوراسیون منزل شما را روشن نمی کند. زرد قویترین گزینه برای روشن تر کردن فضاهای شمالی منزل می باشد قرار دارند می باشد. 

به ما بگویید:
نظر شما در مورد انتخاب رنگ زرد در دکوراسیون منزل چیست؟ نظر خود را در بخش دیدگاه های پایین همین مطلب با  ما در میان بگذارید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
فروشگاه موبل در تاریخ 21 بهمن 1396
راهنمای استفاده از رنگ زرد و طلایی در دکوراسیون خانه : https://goo.gl/35FXaX
Shadi.y6-7 در تاریخ 13 شهریور 1397
در مورد رنگ زرد احساس آرامش خالصی به من میده احساس میکنم بی هیچ گونه انرژی منفی فقط به سمتم انرژی مثبت پرتاب میکنه،من برای خونم که فرش آبی روشن بود رنگ مبل هارو به این صورت انتخاب کردم که دو و سه نفره رنگ ترکیبی کرم و طوسی و برای تک نفره ها خردلی انتخاب کردم.و فکر میکنم انرژی خیلی زیادی داشته باشه و فضا رو از کسالت در بیاره

ثبت دیدگاه