Chidaneh.com placeholder image

تکنولوژی در خدمت زندگی ایده آل!

به قلم: تحریریه چیدانه

تکنولوژی: آیا به نظر شما برخی از تکنولوژی‌هایی که برای کمک به انسان طراحی شده‌اند کارها را پیچیده‌تر نمی‌کنند؟ در میان موج فراوان شبکه‌های ارتباط جمعی و گجت‌ها به سادگی می‌توان گم شد. اما راه‌هایی وجود دارد که از طریق آن می‌توان از تکنولوژی‌ها استفاده درستی کرد و از این طریق زندگی را راحت‌تر کرد. در این مطلب هشت ایده به شما معرفی می‌کنیم که در انجام کارهای شما (برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی، خرید کردن، بک‌آپ گرفتن از اطلاعات، و …) کمک شایانی به شما می‌کنند.

 

تابلو فرش ریحان

1. از سیستم خودکار تحویل اجناس در درب منزل استفاده کنید. کمی با خود فکر کنید و ببینید در هفته یا در ماه چه مقدار از زمان شما صرف خرید مواد غذایی، شوینده‌ها، و موارد دیگر می‌شود. زیاد، درسته؟ اما راه بهتری هم وجود دارد: تعدادی از خرده‌فروشان آنلاین این خدمات را به شما ارائه می‌دهند و شما می‌توانید با اعلام نیازهای خود به آن‌ها اجناس را در در منزل خود تحویل بگیرید.
این خدمات معمولا رایگان هستند؛ البته گاهی هم مبلغ کمی باید برای آن بپردازید. چرا باید بسته‌های کاغذ توالت، مواد شوینده، و قوطی‌های کنسرو به تعداد زیاد در خانه شما تلنبار شوند در حالی که می‌توانید در عرض چند دقیقه آن‌ها را در منزل خود تحویل بگیرید؟

 

2. از تکنولوژی‌های کمک‌کننده در خانه استفاده کنید. در دنیای امروز راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها سیستم‌های خودکار را در خانه خود به کار بگیرید. نکته مثبت در این مورد این است که این نوع تکنولوژی‌ها روزبه‌روز ارزان‌تر و گسترده‌تر می‌شوند. آیا دوست دارید که وسایل برقی و چراغ‌ها را با استفاده از تبلت خود خاموش و روشن کنید یا دمای خانه را به طور خودکار تنظیم کنید و یا درهای منزل خود را از راه دور ببندید؟ در دنیای امروز این امکانات وجود دارند.

 

3. با استفاده از IFTTT زندگی خود را راحت‌تر کنید. IFTTT  یعنی «اگر این، آن‌گاه آن» (if this, then that). این خدمت یک سرویس وب‌محور است که به شما این امکان را می‌دهد تا هجوم عظیم اطلاعاتی که هر روز با آن مواجه‌اید را مدیریت کنید. برای مثال: ایمیل‌های که با نام «برای انجام دادن» برچسب خورده‌اند سریعا به تقویم گوگل اضافه می‌شوند؛ یا عکس‌های اینستاگرم و iOS شما در Dropbox ذخیره می‌شوند… امکانات بی‌نهایت هستند.

 

4. زندگی بدون کاغذ. همه اسناد کاغذی مهم خود را اسکن کنید (به عبارت دیگر تمام فرم‌های مهمی که در گذشته پر کرده‌اید) و آن را به سرویسی مانند Evernote ارسال کنید. برای انجام راحت این کار شما به یک اسکنر با تکنولوژی OCR نیاز دارید تا بتوانید بعدا متن سند اسکن شده خود را جستجو کنید.

5. بک‌آپ گرفتن خودکار از اطلاعات. کامپیوتر خود را در حالتی قرار دهید تا به طور منظم از اطلاعات موجود در آن هم در یک فایل ذخیره‌کننده اینترنتی و هم یک هارد اکسترنال بک‌آپ بگیرد.    

 

6. دارایی‌های خود را خودکار کنید. ممکن است هم‌اکنون اکثر صورت‌حساب‌های شما به یک سرویس پرداخت آنلاین سوئیچ شده باشند… اما آیا پرداخت‌های شما هم این‌گونه است؟ اکثر شرکت‌های کارت‌های اعتباری و برخی دیگر از مشاغل در این زمینه انتخاب‌های زیادی مانند پرداخت برخی از قسط‌های شما به صورت خودکار یا ارسال موجودی شما به صورت ماهانه را پیش روی شما قرار می‌دهند. در این حالت باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیش‌تر از همه مورد نیاز شماست.

شما هم‌چنین می‌توانید حساب درآمد و خرج خود را خودکار کنید و یا تمام مسائل مالی خود را از طریق سرویسی رایگان مانند Mint کنترل کنید.

 

7. کارهای روزانه خانگی خود را به صورت خودکار انجام دهید. حتی اگر خانه شما نیاز به کار چندانی ندارد بازهم می‌توانید با استفاده از شیوه‌های مختلف و بدون درگیر کردن ذهن خود کارهای خانه خود را انجام دهید. تمام برنامه‌های روزانه خود را در تقویم تبلت یا تلفن هوشمند خود قرار دهید تا بتوانید کارهای خود را دقیق و طبق برنامه انجام دهید.

 

8. برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی خود را ساده کنید. تعداد زیادی سرویس وجود دارند که به شما برنامه غذایی، رژیم غذایی، و حتی دستور پخت غذا ارائه می‌کنند. یکی از این خدمات  Plan to Eat است. پس از خریدن حق اشتراک ماهانه، می‌توانید تمام دستورهای پخت خود را یکجا جمع کنید و لیست خرید مرتبط با این دستورهای پخت را به صورت خودکار ببینید. شما می‌توانید از هر پلتفرمی، از کامپیوتر خانگی گرفته تا تبلت یا تلفن همراه، به برنامه‌های غذایی، دستورهای پخت، و لیست خرید خود دسترسی داشته باشید.

 

به ما بگویید: آیا شما فعالیتی در جهت خودکار کردن زندگی روزانه خود کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما آری است آیا می‌توان این کارها را بیش‌تر کرد؟ یا از سایت‌ها و سرویس‌های مختلف اطلاع دارید؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منبع: HOUZZ | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
aysal در تاریخ 28 خرداد 1393
ممنون از مطالب عالیتون خیلی استفاده کردم.
avina در تاریخ 28 خرداد 1393
مطلب کاربردی بود. البته گاهی همین تکنولوژی ها مثل بانکداری الکترونیک هم دردسر سازه
nariman در تاریخ 28 خرداد 1393
من نمی فهمم چرا ما مردم ایران نمی خوان خودشون رو با تکنو لوژی روز وقف بدیم . واقعا نیاز به این مطالب احساس میشه

ثبت دیدگاه