Chidaneh.com placeholder image

سنگ فرش حیاط خانه، انواع سنگ گرانیت در محوطه!

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: آیا به دنبال بازسازی پاسیو یا حیاط خانه خود هستید؟ بدون شک انتخاب مصالح مناسب در این روند حرف اول را می زند و مهتر از همه چیز کفپوش محوطه است. سنگ گرانیت یکی از مصالح پایدار و مقاومی است که شرکت صنایع سنگ آروین به دلیل دوام بالا و نگهداری ساده آن را پیشنهاد می کند:

سنگ آروین
نمونه کارهای شرکت صنایع سنگ آروین
سنگ آروین

سرویس خواب بالسا

چرا کفپوش گرانیت؟

سنگ گرانیت برای استفاده در کفپوش بسیار سخت و محکم است. این سنگ در قطعات برش خورده وجود دارد و برای کف مسیر پیاده یا خودرو در طراحی محوطه به دلیل استحکام به طور متداول دیده می شود. کفپوش گرانیت نیاز به نگهداری کمی دارد و سنگفرش حیاط، پاسیو و تراس بادوام برای خانه تان خلق می کند.

کفپوش گرانیت در طراحی محوطه

گرانیت نوعی سنگ آذرین است که به دلیل بافت و رگه های دانه دار آن به خوبی شناخته می شود. این سنگ در تمام دنیا استخراج می شود و در طراحی محوطه و همچنین فضای داخلی در دسترس قرار می گیرد. گرانیت مانند سنگ آهک یکی از سنگهای زمان های گذشته است که در معماری قدیمی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است.

سنگ آروین
نمونه کارهای شرکت صنایع سنگ آروین
سنگ آروین

مزایای استفاده از کفپوش گرانیت

  • عمر طولانی و دوام زیاد
  • نگهداری آسان
  • قابل استفاده مجدد
  • چگالی بالا (سنگ سخت که در برابر فشار وسایل نقلیه مقاومت می کند)
  • ضد ترک و ضد خش

معایب سنگ گرانیت در کف

  • گران قیمت، خصوصا در رنگ های کمیاب
  • سنگین، استفاده آن برای افراد غیر متخصص دشوار است.

سنگ آروین
سنگ گرانیت سفید صدف (نطنز) آروین
سنگ آروین
سنگ آروین
سنگ گرانیت مشکی آروین
سنگ آروین
سنگ آروین
سنگ گرانیت سبز زیتونی (بیرجند) آروین
سنگ آروین

رنگ و اندازه قطعات گرانیت

سنگ گرانیت به شکل قطعات برش خورده و در ابعاد معمول و همچنین اندازه های غیر معمول وجود دارد. به گفته شرکت صنایع سنگ آروین اندازه متعارف سنگ گرانیت برای استفاده در کف به ابعاد 40*40 با ضخامت 1 سانتیمتر و 2 سانتیمتر و ابعاد 60*60 با ضخامت 2 سانتیمتر تولید می شود.

سنگ گرانیت تنها در رنگ خاکستری و طوسی وجود ندارد. رنگ هایی مانند صورتی، آبی، سفید، کرم، سبز و سیاه نیز در انواع سنگ گرانیت دیده می شود. رنگ صورتی تیره و سیاه از رنگ های کمیاب سنگ گرانیت است و به همین دلیل برای تهیه آن باید هزینه بیشتری نسبت به رنگ خاکستری پرداخت کنید.

سنگ آروین
پله گرانیتی آروین
سنگ آروین

گرانیت مانند باقی سنگ های طبیعی می تواند پوششی داشته باشد که دارای درجه سختی های متفاوتی هستند. سطح صاف و یا غیر صاف برای استفاده در فضای بیرونی مناسب است. صاف ترین سطح سنگ گرانیت دارای سطح پرداخت شده و صیقلی است. کفپوش در این حالت سطحی لیز ایجاد می کند ولی زیبایی براق و انعکاس محیط اطراف بسیار خیره کننده است. سطح سنگ گرانیت برای سنگفرش حیاط نیازمند کمی بافت و برجستگی است تا از لیز خوردن خصوصا در زمان بارندگی و برف جلوگیری کند.

سنگفرش حیاط

نحوه نگهداری گرانیت چگونه است؟

کفپوش گرانیت نیاز به نگهداری زیادی ندارد و از مصالح آسان برای حفظ و نگهداری محسوب می شود. تنها چیزی که نیاز دارد شستن و تمیز کردن سنگ در صورت لزوم است. شرکت صنایع سنگ آروین پیشنهاد می کند اگر سنگفرش محوطه بیرونی خانه شما از نوع نفوذپذیر است، باید برای حفظ ظاهر و زیبایی فضا گیاهان خودرو علف های هرز که در بین سنگ ها رشد می کنند، را حذف کنید.

سنگ آروین
نمونه کارهای شرکت صنایع سنگ آروین
سنگ آروین

پایداری کفپوش گرانیت

سنگ گرانیت عمر طولانی دارد و همین نکته آن را به مصالح پایدار تبدیل می کند. برای اینکه آن را حتی به سنگ پایدارتر تبدیل کنید، سنگ ریزه یا شن ها را مابین قطعات سنگ در فضای خارجی قرار دهید تا تبدیل به سطح نفوذپذیر شود. کفپوش گرانیت در فضای بیرونی با خاصیت نفوذپذیری موجب نفوذ آب باران به سفره های زیر زمینی می شوند. این نکته از جمع شدن آب نیز جلوگیری می کند.

برای داشتن اطلاعات تماس این گروه به پروفایل اهالی فن شرکت صنایع سنگ آروین در وبسایت چیدانه مراجعه کرده و نمونه های اجرایی آنها را بازدید کنید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 26 بهمن 1395
سفارش کفپوش با تخفیف ویژه نوروزی. اگر قصد انجام دارید حتما یه نگاهی به سایت ما بندازینو قیمت بگیرید ادرس سایت بخش کفپوش https://goo.gl/Ibxr13

ثبت دیدگاه