Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل ایرانی: آپارتمان نوساز نسیم و امیربهادر

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: استفاده بی‌رویه از جزییاتی که اغلب بی‌ارتباط با فرهنگ و پیشینه یک جامعه هستند، باعث به‌وجود آمدن بی‌نظمی‌های بصری گسترده‌ای می‌شود و گاهی همین بی‌نظمی‌ها، رفته‌رفته به سبک و سلیقه کلی شهرها تبدیل می‌شوند. در جامعه ما این روزها، سلیقه افراد در دکوراسیون، اصولی‌تر و علمی‌تر شده است و به لطف هنرمندان جوان و خلاق در حال هدایت به مسیر درست است. نمونه آن بانو نسیم سلیمی و همسرش امیربهادر خوشنودی، زوج جوانی است که یک سال از ازدواج‌شان می‌گذرد و ساکن واحدی ١١٠ متری در طبقه دوم یک ساختمان ۵ طبقه هستند؛ آپارتمانی نوساز که ظاهر آن نشان از مدرنیته حاکم بر شهر دارد. نسیم که تحصیلکرده رشته معماری است، برای انتخاب مبلمان منزلش ماه‌ها مطالعه و جست‌وجو کرده که نتیجه‌اش دکوراسیونی هم‌سو با سلیقه جفت‌شان و البته اصولی است. در ادامه این گزارش و گردش در این دکوراسیون منزل ایرانی با من همراه باشید.

ثمین موسوی
آباژور در دکوراسیون داخلی
ثمین موسوی

چوب و هنر

عطر نور در این دکوراسیون منزل ایرانی

خانه روشن و پرنور، ایده‌آل‌ترین خانه به باور من است؛ ویژگی‌ای که از همان ابتدای ورود به منزل نسیم نظرم را به شدت جلب کرد. به محض ورود به آپارتمان، قدم به نشیمن خانه می‌گذاریم. سمت راست آشپزخانه و سمت چپ سالنی است که ما را به سمت اتاق‌ها می‌برد.

ثمین موسوی
دکوراسیون آشپزخانه مدرن
ثمین موسوی

انرژی مثبت ناشی از رنگ‌های گرم در کنار چوب و نور خورشید بر تمام فضای این دکوراسیون ایرانی و مدرن حاکم است. حضور پررنگ گیاهان سبز در هر گوشه‌ای از آپارتمان نکته‌ای غیر قابل چشم‌پوشی است. کمی با نسیم گپ می‌زنم و گفت‌وگو را به سوی ایده‌های جذابش هدایت می‌کنم.

ثمین موسوی
دکوراسیون آشپزخانه سفید
ثمین موسوی

نبض سبز این دکوراسیون منزل ایرانی

آشپزخانه، قلب هر خانه است. روشنی و فضای کافی از خصوصیات مهم قلب خانه نسیم است؛ خصوصیاتی که به لطف آنها فرصت پرورش و لذت بردن از گیاهان طبیعی برای خانواده کوچک‌شان فراهم شده است. ناگفته نماند رنگ روشن کابینت‌ها هم در تشدید این لذت بی‌تاثیر نیست. گلیم خوش‌رنگ کف آشپزخانه، هماهنگ با سایر رنگ‌های به کار رفته در منزل، به صمیمیت محیط می‌افزاید.

ثمین موسوی
مبلمان چوبی پذیرایی
ثمین موسوی

مدرنیته و سنت زیر یک سقف

این آپارتمان اولین منزل مشترک نسیم و همسرش است. آنها برای انتخاب وسایل خانه‌شان کمی وسواس به خرج داده و با انتخاب فرش‌ها و ظروف تزیینی ایرانی، چاشنی سنت را به فضای مدرن آپارتمان‌شان اضافه کرده‌اند. درباره انتخاب مبلمان نسیم می‌گوید: «کاناپه، مبلمان سالن، میز غذا خوری و کنسول را از فروشگاه «نشیمن» تهیه کرده‌ایم.»

ویژگی بارز این آپارتمان، خلوتی دیوارهایش است. شوفاژی پشت کاناپه است که حالا تبدیل به طاقچه دکوراتیو خانه شده؛ با کارت‌پستال‌هایی که قاب شده‌اند و شمع‌های قدیمی و زیبا.

ثمین موسوی
دکوراسیون چوبی نشیمن
ثمین موسوی

نشیمن این دکوراسیون منزل ایرانی به سبک کاشان

کاناپه روبه‌روی تلویزیون با نام کاشان نامگذاری شده است. انتخاب رنگ قرمز برای کوسن‌ها و فرش در کنار خاکستری خنثی که امکان هماهنگ شدن با سایر رنگ‌ها را دارد، انتخابی بجا و سرشار از انرژی است. آباژور کنار کاناپه را هم از همان فروشگاه نشیمن خریده‌اند. میز تلویزیون که از جنس چوب است را به کارگاهی در لواسان سفارش داده‌اند.

در کنار کاناپه و در قسمت انتهایی سالن، میز غذاخوری 6 نفره و کنسول زیبای ست مبلمان قرار دارد. رد پای رنگ قرمز در لاله‌های زیبای روی میز به چشم می‌خورد. این لاله‌های ارزشمند به گفته نسیم، قدیمی هستند و پیدا کردن آنها برای بانوی علاقه‌مند به اشیای قدیمی کار سختی نبوده است.

گردش رنگ‌ها در این دکوراسیون منزل ایرانی ساده اتفاقی نیست. در کنار شومینه چیدمان جمع‌و‌جوری از یک کاناپه، فرش قرمز‌رنگ و 2 مبل تکی خاکستری به عنوان مبلمان پذیرایی دیده می‌شود که با قسمت نشیمن کاملا هماهنگ هستند.

ثمین موسوی
عکاسی از پروژه جنت آباد
ثمین موسوی

کتابخانه‌ای گرمابخش در آپارتمان نوساز نسیم و امیربهادر

خانم خانه که به دنبال کتابخانه‌ای غیر چوبی بوده، فضای خالی اطراف شومینه را بهترین فضا برای تبدیل شدن به کتابخانه ‌دانسته است. به این ترتیب دنج‌ترین قسمت خانه در دل یک فضای بدون استفاده ساخته شده است. صندلی راک چوبی هماهنگ با دکوراسیون بر دنجی این قسمت می‌افزاید.

تزیینی‌های کاربردی

نسیم می‌گوید هیچ علاقه‌ای به استفاده از ظروف تزیینی بدون مصرف ندارد؛ به همین دلیل ظرف‌هایی را خریداری کرده که برایش کاربردی باشند. انتخاب ظروفی با جنس برنج در کنار رنگ‌بندی گرم و منحصر به فرد سایر وسایل منزل، علاوه بر اینکه جنبه تزیینی دارد، برای استفاده روزمره هم بسیار مناسب است.

ثمین موسوی
اتاق خواب قهوه ای
ثمین موسوی

خلوت خواب در دکوراسیون منزل ایرانی نسیم و امیربهادر

راهروی انتهای سالن ما را به بخش خصوصی‌تر خانه یعنی اتاق‌ها می‌برد. اتاق خواب زوج جوان در سمت چپ راهرو قرار گرفته است. تختخواب و میز توالت را که پیرو سبک کلی خانه از جنس چوب است، از همان کارگاه لواسان تهیه کرده‌اند. انتخاب چوب تیره، انتخابی هوشمندانه است که به نسیم علاقه‌مند به رنگ، فرصت تجربه رنگ‌های مختلف را برای روتختی و پرده اتاق می‌دهد. آرامشی که زاده خلوتی و سادگی است در این اتاق موج می‌زند.

اگر دوست دارید دکوراسیون منزل ایرانی و زیبای شما سوژه بعدی تورهای خانه گردی چیدانه و مجله منزل باشد، نمونه ای از تصاویر منزل تان را به شماره تلگرام 09388547140 بفرستید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: صبا صوفی | عکاس: ثمین موسوی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه