Chidaneh.com placeholder image

11 کاشی کاری مدرن، دکوراسیون تان را چشمگیر کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

کف: آیا هنوز برای کاشی کاری تان الگو و برنامه خاصی ندارید و حتی نمی دانید از نظر معماری هم چگونه آن را ترتیب دهید؟راهنمایی های چیدانه به شما کمک می کند تا در انتخاب نحوه کاشی کاری خود در فضای دکوراسیون داخلی به ادراک برسید و با اصطلاحات آن هم آشنا شوید. اینگونه می توانید به بهترین طرح مورد نظر خود نیز دست یابید.

  کاشی کاری مارپیچی سرویس بهداشتی

چوب و هنر

کاشی کاری مارپیچی

با وجود اینکه اغلب در کاشی کاری سرویس بهداشتی الگوی دایره ای یا مارپیچی برای زمین استفاده می شود اما روی دیوار هم جذابیت خاصی خواهد داشت؛ الگویی مربع شکل که با تکرار چهار تایل مستطیل شکل و یک تایل مربعی در مرکز ساخته شده و با یک رنگ و یا حتی به صورت کلاسیک تر در رنگ های سیاه و سفید بسیار دیدنی خواهند بود. اگر هم میخواهید کمی با ذوق بیشتری آن را اجرا کنید میتوانید از تایل هایی با مقیاس و سایزهای مختلف برای حاشیه دیوار خود نیز بهره مند شوید.

کاشی کاری مارپیچی سرویس بهداشتی

کاشی کاری گام به گام یا چرخ دنده ای

 برای استفاده از این سبک کاشی کاری مدرن این را باید بدانید که این طرح به تمرکز زیادی نیاز دارد که به طور صحیح و درستی ساخته شود. یک تایل تکی که در هر گوشه از تایل بزرگتر قرار گرفته است. هر تایل کوچک با تایل های بزرگتر در آن طرح در چیدمانی قرار میگیرند که طرحی فوق العاده زیبا و جذاب شکل میدهد.

کاشی کاری لوزی شکل

کاشی کاری لوزی شکل

برای داشتن این شکل از کاشی کاری می خواهیم چرخش و تغییری بر روی طرح های کلاسیک انجام دهیم. طرح لوزی و یا مورب زمانی شکل میگیرد که مربع را 45 درجه بچرخانیم. برای قرار دادن تایل های لوزی شکل می توانیم آنها را در خطوط منظمی بر کل دیوار قرار دهیم. علاوه بر اینکه این نوع کاشی کاری بسیار راحت و آسان است، زیبایی و جذابیت بیشتری نیز برای فضای دکوراسیون حمام و یا آشپرخانه شما به ارمغان می آورد.

کاشی کاری منظم

کاشی کاری منظم

قطعا ساده ترین و مشهور ترین طرح چیدمان تایل ها در کاشی کاری سرویس بهداشتی قرار گیری ساده و منظم آنها روی یکدیگر است که کاشی ها به شکل مشبک کنار هم قرار میگیرند. این رویکرد شکیل برای آشپزخانه ها و دیوارهای حمام و فضاهای شلوغی که به زمینه ای تمیز، ساده و آرام احتیاج دارند مناسب است.

کاشی کاری حصیری

کاشی کاری حصیری

اگر می خواهید کاشی کاری خیره کننده و متفاوت داشته باشید، حتما طرح حصیری را در نظر بگیرید. انجام این کار احتیاج به کمی دقت و تخصص  دارد اما قطعا نتیجه ای که از آن حاصل می شود بسیار با ارزش و زیبا خواهد بود.
ایده ای که برای این مدل انجام می گیرد ساده است. برای این کار احتیاج به دو تایل با سایزهای مختلف داریم که بتوانیم از شکل بافت حصیر تقلید کنیم. دیوارپوش های مستطیلی به شکل عمودی افقی، عمودی افقی و به همین ترتیب چیده میشوند و در مجاور هم قرار میگیرند. دیوارپوش کوچکترمربع شکل که اغلب تیره تر هم هست فاصله بین بافت ها را پر میکند. این موضوع به ما کمک میکند که فضایی شبیه به سایه ایجاد شده بین بافت های حصیر را به دست آوریم.

کاشی کاری چپ و راستی

کاشی کاری با طرح چپ و راستی

این نوع کاشی کاری مدرن که معمولا به شکل موزاییک کاری درخشانی روی زمین دیده می شود می تواند بر روی دیوار هم قرار بگیرد تا فضایی مدرن و جدید و زیبا برای ما به ارمغان آورد. باید کمی به طرح تایل های خود پیچیدگی بخشیده و بین آنها چیزی حدود 45 درجه زاویه ایجاد کنید تا همانطور که از اسمش مشخص است کمی به شکل قفسه در بیاید. ویژگی که این سبک از کاشی کاری ها دارند این است که فضای دکوراسیون شما را خلوت تر و بزرگتر جلوه می دهد.

کاشی کاری پیوسته

کاشی کاری زنجیری و پیوسته

این نوع از کاشی کاری از آن دسته تایل هایی استفاده می کند که معمولا در زیرگذرها استفاده می شود که معمولا به صورت خیلی روان و راحتی چیده شده و بعضا به نسبت بعضی از سبک های دیگر کاشی کاری، تمامی گوشه ها و زوایا را به راحتی پر می کند. البته این را هم باید در نظر داشت که بر اساس فضایی که هر تایل به خود اختصاص داده و آجرکاری شده است این طرح چیزی متفاوت تر از مربع کردن و آجرکاری سنتی به حساب می آید.برای اینکه یک طرح زیبا و ساده از این تایل ها شکل بگیرد باید انتهای هرکدام از تایل ها با میانه تایل بالایی و پایینی مماس قرار بگیرند. شما می توانید این طرح و روش را در رابطه با تایل های مربع شکل هم اعمال کنید با این تفاوت که نتیجه حاصل از آن کمی فشرده تر و شلوغ تر به نظر خواهد رسید.

کاشی کاری عمودی

کاشی کاری عمودی

تایل های عمودی گزینه خوبی برای استفاده در حمام و یا حتی نشیمن هستند. می توانید این دیوارپوش ها را مثل آجر به صورت عمودی قرار داده و یا اینکه به شکل قدیمی و ساده و با همان ترتیب نصب کنید.این سبک از کاشی کاری ها در فضاهای کوچکتر هم این توانایی را دارد که به شما این پیش زمینه و تصور ذهنی را القا کند که فضا کمی بزرگتر و در عین حال زیباتر است.

کاشی کاری ورقه ای

واژگان کلیدی بیشتر در کاشی کاری

ورقه

اگر کارکردن با این کاشی کاری ها، طرح ها و ملات برایتان سخت به نظر می آید و یا اینکه ترجیح می دهید یک ظاهر ساده معاصر داشته باشید، ورقه مسطح بهترین گزینه به حساب می آید. از شیشه های رنگی گرفته تا سنگهای مجلل و متفاوتی مثل مرمر و گرانیت و … به وسیله این روش می توانید دیوار فضای دکوراسیون را به زیبایی پوشش دهید.

کاشی کاری موزاییکی

موزاییک

یونانی ها و رومی ها به یک یا دو چیز در باب کاشی کاری ها در دکوراسیون منزل معتقد بودند:
طول عمری که دیوارپوش های موزاییکی دارند جنس خوب و مناسب آنها را اثبات می کند. از آنجایی که تایل های موزاییکی برای حمام انتخاب بسیار مناسبی هستند به همین کاربرد هم معروف شده اند.باید به این موضوع هم اشاره کنیم که استفاده از تایل هایی با سایز کوچک در چنین فضاهای کوچکی، فضا را وسیع تر نشان می دهند. استفاده از این نوع کاشی کاری ها گاهی ما را یاد کاشی کاری های مینیاتوری نیز می اندازد.

کاشی کاری حاشیه ای

تایل های حاشیه ای

اکنون شما می توانید تایل های خود را به شکلی کاربردی تر و بر اساس میل خودتان هم کنار هم قرار داده و بچینید. این نوع از کاشی کاری ها برای تفکیک کردن فضایی که طرح شما به خود اختصاص داده و یا ایجاد ترتیب و تناوب در تایل هایی که در یک ردیف قرار می گیرند و سطح دیوار شما را پر می کنند، قابل استفاده خواهد بود. شما می توانید از این تایل ها روی جزیره آشپزخانه خود، در حمام و یا حتی به عنوان یک مرز و تقسیم کننده بین بالا و پایین دیوار خود نیز استفاده کنید. این سبک از تایل و کاشیکاری ها به عنوان محرکی به حساب می آید که به فضای اتاق و دکوراسیون شما ثبات و آرامش خاصی هدیه دهد.

اگر مشغول بازسازی یا طراحی دکوراسیون منزل تان هستید و به دنبال کاشی و سرامیک مرغوب و متنوع می باشید، پیشنهاد می کنم حتما سری به اهالی فن چیدانه بزنید.

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه