Chidaneh.com placeholder image

کاربرد سنگ مرمر بر پیشخوان آشپزخانه

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: آشپزخانه‌های سفیدِ ساده و مرتب با پیش‌خان‌ها و دیوار‌ه‌های مرمری جذاب این روزها در همه جا دیده می‌شوند. دلیل این امر روشن است: رنگ سفید فضا را بزرگ‌تر و زیباتر به نظر می‌رساند و عناصر طراحی دیگر را تقویت می‌کند. کف‌پوش‌های چوبی در کنار رنگ سفید غنی‌تر به نظر می‌رسند، چراغ‌های آویز هم‌چون عناصری مجسمه‌گون می‌درخشند، و وسایل استیلی در فضا برق می‌زنند. با اضافه‌شدن سنگ مرمر این فضا جلوه‌ای لوکس و مجلل به خود می‌گیرد.  

البته این نوع زیبایی ساده اشکالاتی نیز در خود دارد. یک آشپزخانه سفید نیاز به نگهداری و مراقبت دارد؛ هیچ فضای سفیدی بدون مراقبت و محافظت تا ابد تمیز باقی نمی‌ماند. و سنگ مرمر هم به درد هر کسی نمی‌خورد. مرمر نرم و متخلخل است، در نتیجه به راحتی خراش برمی‌دارد و لک می‌شود و غذاهای اسیدی ممکن است بر روی آن تاثیر مخرب بگذارند. اگر شما طاقت چنین استهلاک گریزناپذیری را ندارید از مصالح جایگزین مانند کوارتز یا کورین استفاده کنید.

سرویس خواب بالسا

اما اگر آماده این چالش هستید و یا فقط می‌خواهید کمی رویاپردازی کنید به مجموعه‌ای که در این مطلب گرد هم آمده‌اند توجه کنید. قطعا از این کار ناامید نخواهید شد.
 

آشپزخانه‌ای بزرگ و زیبا با امکانات کامل: از کف‌پوش‌های چوبی از جنس چوب درخت بلوط تا کابینت‌های وسیع و زیبا. به آویز شیشه‌ای و چهارپایه‌های فرانسوی در کنار جزیره و سنگ مرمری سطح پیش‌خان توجه کنید. دیواره‌های بافت‌دار نیز مکملی برای کابینت‌های سفید و ساده هستند.

 

این آشپزخانه کوچک‌ِ پرنور با هود و اجاقی نقره‌ای و لوسترهای استوانه‌ای زیبا جلوه‌ای زنانه به خود گرفته است. سنگ مرمر سفید اطراف جزیره را احاطه کرده است و در پیش‌خان‌ها نیز به کار رفته است. پنجره‌های سرتاسری این آشپزخانه را غرق نور خورشید کرده است.
 

پیش‌خان‌های مرمری سفید و جذاب عنصر اصلی این آشپزخانه هستند. اما این آشپزخانه همان‌قدر که زیباست کاربردی هم هست. هفت صندلی در شبه‌جزیره و جزیره قرار دارند، در نتیجه آشپز هیچ‌گاه در طول مهمانی احساس تنهایی نمی‌کند. نکات مثبت دیگر این آشپزخانه: یخچال هوشمندانه، فضایی مخصوص دستمال کاغذی در کنار سینک، یک ساعت قدیمی و چراغ‌های آویز منحصربه‌فرد است. کابینت‌ها از جنس چوب درخت افرا هستند و به رنگ سفید نوردیک درآمده‌اند.

 

این آشپزخانه مدرنِ ساده و براق- در کنار جزیره مرمرین جذاب کامل شده است. چهار چهارپایه سفیدرنگ منحصربه‌فرد در مقابل جزیره قرار گرفته‌اند و نور این آشپزخانه از چراغ‌های آویز شیشه‌ای ظریف تامین می‌شود. کف‌پوش‌های تیره به این فضا کنتراست اضافه کرده‌اند و باعث ایجاد پس‌زمینه‌ای برای درخشش دیگر عناصر شده‌اند. 

 

این جزیره مرمری توجه همه را به خود جلب می‌کند، به ویژه اگر در کنار این چهارپایه‌های فلزی که به سبک صنعتی طراحی شده‌اند قرار بگیرد. دو چراغ آویز با محفظه‌های چوبی نور این فضا را تامین می‌کنند.

 

کابینت‌ها و دیوارهای این آشپزخانه کاملا به رنگ سفید درآمده‌اند. میز/جزیره مرمری ترکیب زیبایی با چهارپایه‌های راحت و دو چراغ آویز جیوه‌ای خلق کرده است. کف‌پوش‌ها از جنس چوب درخت بلوط هستند.

 

 کابینت‌های این آشپزخانه همگی سفید و براق هستند و در آن‌ها از دستگیره‌های برنزی و تیره استفاده شده است. دیوار‌های مرمری جناقی به فضا بافت اضافه کرده‌اند. سطح پیش‌خان‌ها نیز از جنس کوارتز است.
نکته: می‌توان بر روی بخشی از آشپزخانه سرمایه‌گذاری کرد و بخشی دیگر را با هزینه کم طراحی کرد.

 

سفید در کنار خاکستری ترکیب فوق‌العاده‌ای خلق می‌کند. نمونه این امر دیواره‌های نقره‌فام این آشپزخانه (از کاشی‌هایی نقره‌ای با ابعاد 7.5 در 15 سانتی‌متر ساخته شده است)  است. کابینت‌های این مجموعه- شامل جزیره با پایه‌هایی هنرمندانه- به رنگ سفید درآمده‌اند. سطح پیش‌خان‌ها و جزیره از جنس سنگ مرمر است و کف‌پوش‌های چوبی از جنس چوب گردو هستند.

 

سنگ مرمر در این آشپزخانه حکومت می‌کند چراکه هم در پیش‌خان‌ها و دیواره‌ها و هم در جزیره به کار رفته است. کف‌پوش سفید- خاکستری این آشپزخانه مکملی برای رگه‌های خاکستری رنگ موجود در سنگ دیواره‌هاست.
هم‌چنین در کنار جزیره از چهار صندلی سه‌پایه با طراحی خاص و سه چراغ آویز بزرگ استفاده شده است.

 

در این آشپزخانه  از دو نوع سنگ مرمر استفاده شده است: کاشی‌های مرمری کرارا با ابعاد 7.5 در 15 سانتی‌متر در دیواره‌ها (بین درزهای آن‌ها از دوغاب خاکستری استفاده شده است) و یک سنگ مرمر طبیعی‌تر در پیش‌خان‌ها و جزیره. کابینت‌ها نیز به رنگ سفید درآمده‌اند.

 

این آشپزخانه زیبا و دل‌پذیر با کف‌پوش‌های چوبی چشم‌گیر (از جنس چوب درخت کاج) دارای جزیره‌ای زیبا است که در سطح آن از سنگ مرمر استفاده شده است (به کابینت‌هایی که در جزیره به کار رفته است توجه کنید). نکات مثبت دیگر این آشپزخانه: دو چراغ آویز بزرگ از جنس نیکل، چهارپایه‌هایی کلاسیک از جنس آلومینیوم، و پیش‌خان‌های خاکستری است.

 

در این آشپزخانه مزرعه‌ای زیبا، دیوار آبی همانند چراغ‌های نقره‌ای روی پیش‌خان جلوه‌ای زیبا به فضا اضافه کرده است. اگرچه چنین ترکیبی در آشپزخانه کمی نامتعارف است، اما چراغ‌ها با کابینت‌های سفیدرنگ، پیش‌خان مرمری، و دستگیره‌های آنتیک از جنس نیکل ترکیب زیبایی ایجاد کرده‌اند. کابینت‌ها مانند مبلمان هستند و اگر دوست داشته باشید می‌توانید بر روی آن‌ها آباژور بگذارید. 

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
سهرابی در تاریخ 14 تیر 1393
سنگ جزو مصالح زیبا و بسیار مقاوم هست که برای آشپزخانه خیلی مناسبه
ناربن در تاریخ 14 تیر 1393
ایده ها جالب بودند ممنون

ثبت دیدگاه