Chidaneh.com placeholder image

فضایی دلباز در یک خانه نقلی 74 متری!

فضاهای کوچک: در این مطلب نگاهی میاندازیم به طراحی داخلی خانه ای نقلی اما دلباز  که به سبک مورد علاقه زوج های جوان طراحی شده و فوت و فن های طراحی این خانه را از زبان طراحش می شنویم:

از نظر دانیله موس (Danielle Moss)، طراح و صاحب این خانه، طراحی داخلی خانه‌اش کاملا شبیه ویراستاری  یک مطلب است و او ترجیح می دهد اشیای پیرامونش کاملا ساده و منظم باشند، احتمالا بسیاری از شما با او هم نظر هستید.

سرویس خواب بالسا

خانه او با استفاده از پالت رنگی خنثی، لایه‌بندی دقیق رنگ‌های خاکستری و سیاه با کمی طلایی تبدیل به فضایی کامل برای زندگی شد. او می گوید: «رنگ‌کردن اولین گام بود، و پس از آن وسایلم را به این خانه منتقل کردم.» هفت ماه طول کشید تا کارهای آپارتمان او تمام شد و پس از آن بود که او احساس کرد که خانه‌اش به معنای واقعی خانه شده است.

 

در ابتدا او سقف‌ها و دیوارها را به رنگ خاکستری-کِرم کرد تا گچ‌بری های روی دیوار بیش‌تر مشخص شوند. سپس او مبلمان خانه را طراحی کرد و یک کاناپه سفید و بعد یک تابلوی آبستره رنگارنگ اثر هنرمند  به فضا اضافه کرد.
او کوسن‌های جدیدی به کاناپه اضافه کرد و سپس شروع به طراحی جداگانه هر عنصر کرد. او می گوید: “سعی نکنید همه کارها را به یک‌باره تمام کنید. این کار زمان می برد اما به‌مرور کامل می شود. همیشه چیزهای کوچکی وجود دارند که شما می خواهید آن‌ها را تغییر دهید. آهسته کار کنید و از فعالیت خود لذت ببرید".
 

چالش‌برانگیزترین قسمت کار اتاق نشیمن بود چراکه هم باید کارکرد یک دفتر کار را می داشت و در عین حال نباید نشیمن تحت تاثیر اتاق کار قرار می گرفت.
همان طور که در عکس بالا می بینید گل‌دان‌های بزرگ حسی از فضای بیرون را به داخل آورده‌اند.

 

برای آزادکردن فضای کف، موس از فضای عمودی برای نگهداری از وسایل کارش استفاده کرد. او از این قفسه کوچک استفاده کرد تا قاب عکس، چند کتاب، و غیره را در آن قرار دهد.

پیش‌خان آجری روی شومینه رنگ شد و موس طراحی خاص خود را به شومینه اضافه کرد. او می گوید: «من این کنده‌های کوچک چوب را از یک الوارفروشی خریدم و آن‌ها را به قطعه‌های 15 سانتی متری برش دادم. بعد از نیم ساعت انتخاب چوب‌ها و برش آن‌ها پسر بیچاره‌ای که آن‌جا بود می خواست مرا بکشد.»
بر روی تابلوی بالای شمع‌ها این جمله نوشته شده است: « Non Je Ne RegretteRien» که یعنی: «من پشیمان نیستم.»
 

در حمام کوچک موس، از لبه پنجره به‌عنوان محلی برای آرایش روزانه استفاده می شود.

 

یکی از از غرورآمیزترین لحظات موس زمانی بود که او این تخته پشت تخت‌خواب را به‌تنهایی چهار طبقه بالا آورد. پالت رنگی اتاق خواب مانند فضاهایی دیگر خاکستری، سفید، و سیاه است. او می گوید: «من عاشق لم‌دادن در تختم در صبح‌های یکشنبه هستم. اتاق خواب من جای بسیار راحتی است که هیچ‌گاه در آن‌جا کار نمی کنم.»
 

موس می گوید در نصب‌کردن آثار هنری مهارت ندارد و به همین دلیل این کار در اتاق خوابش به نوعی آزمون و خطا بود. او می گوید: «من فقط میخ‌ها را به دیوار زدم و بعد قاب‌ها را روی آن قرار دادم. نمی توانم به شما بگویم که چه تعداد میخ از دیوار درآوردم زیرا تعداد زیادی به دیوار زده بودم که باعث شلوغی آن شده بود. شاید این کار بهترین راه برای نصب تابلوها نباشد، اما در مورد من خوب از آب درآمد.»

 

یک دراور ایکیا در اتاق خواب یکی دیگر از وسایل این اتاق است که اشیای تزئینی روی آن قرار گرفته‌اند. موس می گوید: «این‌جا به نوعی باغچه کوچک من است.»
 

موس از چارچوب‌های گچی اورجینال موجود روی دیوار استفاده کرد تا فضایی برای قراردادن آثار هنری و اشیای طلایی ایجاد کند.
  

یک قفسه اضافه‌شده به آشپزخانه ظروف اضافه و دیگر وسایل آشپزخانه را در خود جای می دهد.

 

موس با رنگ‌کردن دیوارهای آشپزخانه و اضافه‌کردن یک قفسه سفید در بالای سینک سلیقه شخصی خود را به این فضا اضافه کرد. او نمی تواند صبر کند تا اول یک خانه بخرد و بعد آشپزخانه آن را بازسازی کند.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران
مهناز در تاریخ 19 خرداد 1393
خونه قشنگیه ماتو ایران 75 متری ها را دو خوابه می کنیم بد نیست یکمی هم طراحی داخلی سنجیده وکاربردی را یاد بگیریم.

ثبت دیدگاه