Chidaneh.com placeholder image

پروژه برجسته این هفته: طراحی داخلی رستوران هم‌هوا، دفتر معماران پاد

به قلم: فهیمه مصدرالامور

در این بخش از خط معمار با معرفی پروژه‌ی طراحی داخلی رستوران هم‌هوا همراه کاربران عزیز و گرامی هستیم. آستانه‌ی معماری، ابزاری عملیاتی برای ترسیم شرایط داخلی است که در عین متمایز بودن با شرایط بیرونی مرتبط است. همان دستگاه معماری، امکان مذاکره بین مالکیت مالک و شهری که بین همه مشترک است را فراهم می‌کند. در ادامه با پروژه برجسته‌ی این هفته همراهمان باشید.

قالیشویی ادیب

مشخصات پروژه برجسته رستوران هم‌هوا

  • معماری: دفتر معماران پاد
  • معماران مسئول: محمدیاسر موسی پور
  • موقعیت: ایران، تهران
  • مساحت: 85 مترمربع
  • تیم طراحی: کیمیا ساری، زهرا حاتمی، غزل موسوی
  • مدیر اجرایی: امیرحسین صادق میرزایی
  • عکاس: پرهام تقی‌اف
  • سال: 1400

شرح پروژه طراحی داخلی رستوران هم‌هوا

در این بخش از خط معمار با معرفی پروژه‌ی طراحی داخلی رستوران هم‌هوا همراه کاربران عزیز و گرامی هستیم. آستانه معماری ابزاری عملیاتی برای ترسیم شرایط داخلی است که در عین متمایزبودن با شرایط بیرونی مرتبط است. همان دستگاه معماری، امکان مذاکره بین مالکیت مالک و شهری که بین همه مشترک است را فراهم می‌کند.

پاندمی COVID-19 اساساً نحوه‌ی درک دوگانگی endo-exo عموم مردم را تغییر داده است. همه‌ی ما نسبت به میکروب‌های ناشناخته احساس ترس داریم، نوعی از جرموفوبیا که منجر به ترس عمیق از به اشتراک گذاشتن فضای داخلی با دیگران شده است. به دلیل جریان هوا، ذهن به طور خودکار شرایط بیرونی را به عنوان یک پیکربندی امن‌تر برای زندگی مشترک در فضا توصیف می‌کند.

در این میان رستوران‌ها و کافه‌هایی که دارای حیاط و تراس بودند از یک مزیت رقابتی جدی برخوردار شدند. اما آیا نیروی پندمی توانست به تولید تایپ‌های فضایی تازه‌ای بینجامد که قطعات شهری بدون حیات و تراس را نیز از کیفیات فضای باز برخوردار نماید؟

مطلب پیشنهادی: پروژه برجسته هفته: طراحی رستوران ایران برگر، شرکت معماری آوگون

جزییات طراحی رستوران هم‌هوا

هم‌هوا، رستورانی است که چنین ایده‌ای را در مرکز شهر تهران در فضایی به وسعت 85 مترمربع بررسی می‌کند. در این تجربه طراحان درون مغازه یک کوچه بن‌بست ایجاد کردند که یک سمت آن فضای شیشه‌ای آشپزخانه قرار دارد و سمت دیگر آن محلی برای غذا خوردن در حاشیه‌ی کوچه است. این استراتژی به ما این امکان را می‌داد که فضای داخل را با الگوی فضای خارج طراحی کنیم و به سوی ایجاد فضایی باز برای مغازه‌ای حرکت کنیم که چنین قابلیتی را نداشت. حذف مبلمان غذاخوری و استفاده از سکوهایی در تداوم با کفسازی این کوچه، گام دیگری در نزدیک شدن به این هدف یعنی خارجی‌سازی فضای داخلی بود. در این آزمایش با بیرونی‌سازی فضای داخلی، آستانه معماری که با شهر ارتباط برقرار می‌کند، حذف می‌شود. همچنین خیابان عملاً تا قلب محوطه گسترش می‌یابد و با نقطه‌ی مقابلش در یک آینه انعکاسی ملاقات می‌کند.

در این مجموعه معماری شهرمانند، فناوری‌های کنترل آب و هوا در فضای باز به کار گرفته شده‌اند تا آسایش اقلیم را برای ساکنان تضمین کنند. این پروژه، پیشنهادی متواضعانه برای یک شهر پساکووید است که در آن معماری و شهر برای رسیدگی به انواع جدیدی از فوبیاهای واقعی و خیالی درهم‌تنیده شده‌اند.

در ادامه شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی داخلی رستوران مدرن ایرانی دعوت می‌نماییم.

طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران هم‌هوا

پلان‌ها، دیاگرام، سکشن و غیره

در انتها

در این پروژه برجسته به سراغ خط معمار رفتیم و با معرفی پروژه‌ی طراحی داخلی رستوران هم‌هوا، همراه کاربران عزیز و گرامی هستیم.

برای مشاهده سایر پروژه های معماری برجسته، مطالب چیدانه را در این بخش دنبال کنید.

منبع | نگارنده: مینا مقدم | شرکت معماری آوگون

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه