Chidaneh.com placeholder image

رنگ‌هایی که کودکان دلبندتان را خلاق می‌کند

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کودک: اسباب‌بازی‌ برای کودکان دارای ساختاری تعاملی است. مفهوم این مطلب از مسئله ارزشمند بودن زمان و نیز مراقبت از کودکان زاده شده و در نتیجه وقتی کودکان مشغول بازی هستند، فرایند درمانی- مانند رنگ‌درمانی، موسیقی‌درمانی، عطردرمانی، و بازتاب‌شناسی- به شیوه‌ای ارگانیک و طبیعی اتفاق می‌افتد.
 

chidaneh ad banner

کودکان به سرعت یاد می‌گیرند و این یادگیری به شیوه‌های مختلف امکان‌پذیر است. آن‌ها با بازی‌کردن، چیزها را کشف می‌کنند و با کشف‌کردن یاد می‌گیرند. هر نوع تعامل با قسمت‌های مختلف این فضا کشف‌های جدیدی در کودک ایجاد می‌کند و شکل‌های دیگری از سلامتی و تندرستی را به او پیشنهاد می‌کند.

تجربه‌های تعاملی این فضا عبارتند از:

رنگ‌های پیانو

کف فضا دارای یک پالت رنگی خاص است که در آن کلیدهای پیانو طراحی شده‌اند. کودک با گام گذاشتن بر روی هر کدام از این کلیدها صدای نت مشخصی را می‌شنود که این نت طبق مطالعات موسیقی‌درمانی معادل با یک رنگ است.

رنگ‌کردن تعاملی دیوار

کودکان می‌توانند به شیوه‌ای تعاملی و مجازی دیوارها را رنگ کنند.

تعامل والدین با کودکان

یک صحنه نمایش وجود دارد و یک جفت تاب در قسمت تماشاگران ساخته شده است. وقتی والدین در قسمت تماشگران می‌نشینند و تاب می‌خورند، انرژی مکانیکی تاب‌خوردن تبدیل به انرژی الکتریکی شده و باعث روشن شدن صحنه نمایش می‌شود. هدف این کار تشویق والدین (تماشاگران) به تعامل با کودکان (صحنه نمایش) است.

محل چنددرمانی

این محل جایی است که کودکان می‌توانند در آن استراحت کنند و در این حین رنگ‌درمانی و موسیقی‌درمانی انجام می‌شود که باعث تحریک خلاقیت آن‌ها می‌شود و بسیار انرژی‌بخش و آرام‌کننده است.

مادران مهربان ایرانی می‌توانند روش‌های جالب تمرین با کودکان خود را با ما و دیگر مادران در کافه چیدانه به اشتراک بگذارند…

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه