Chidaneh.com placeholder image

رنگ هایی که آپارتمان شما را متحول می کنند!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای رنگی: آپارتمانی در خیابان چستر در شهر بریزبین استرالیا توسط طراحی با نام آلکساندر لوتراشتین که مدیر کمپانی درلوت است بازسازی شده است. آلکساندر این آپارتمان را با وسایلی که هر کدام ذاتا جذاب هستند نوسازی کرده است؛ وسایلی که هنگامی که در کنار هم قرار می گیرند گزاره منسجمی از عبارت «کم‌ترغنی تر است» و در این مورد «خیلی غنی تر» می سازند. 
 

چوب و هنر

این آپارتمان بسیار بزرگ است اما آلکساندر به‌جای پرکردن آن با وسایل مختلف از وسایل جلب‌توجه‌کننده اندکی استفاده کرده است. از تابلوی جغد گرفته تا کاناپه چندبخشی زرد و سیاه همگی در ین خانه بزرگ در کنار هم قرار گرفته‌اند. وسایلی که به طراحی این خانه اضافه شدند عبارتند از: سه آویز سفیدرنگ در بالای پیش‌خان آشپزخانه که فضای داخلی آن‌ها فیروزه‌ای است، مجموعه قاب عکس‌ها در بالای میز و در امتداد آشپزخانه، و گل‌ها و گیاهان بالای پنجره. برای ایجاد رنگ‌های برجسته و تیره یکی از دیوارها سیاه شده است و از یک قالیچه چندرنگ استفاده شده که دارای طرحی شبیه یک الماس بزرگ است. هر کدام از اجزا به‌دقت در فضا قرار داده شده‌اند تا حسی از تعادل، ریتم، و هارمونی را ایجاد کنند.

 

اگرچه فضای نشیمن مملو از پالت رنگی برجسته است، اما رنگ مسلط این فضا سیاه است. تم سیاه روی سیاهِ تلویزیون روی دیوار، چشمان خواب‌آلود جغد، صندلی جذاب بر روی قالیچه چندرنگ، و صندلی عثمانی کنار کاناپه همگی به رنگ سیاه هستند. این طراحی به این دلیل انجام شده تا رنگ سیاه زمینه‌ای برای حضور دیگر اجزای رنگی در فضا ایجاد کند و از طرفی کل اتاق در یک انسجام کامل باشد. اگر سایه‌های زرد کاناپه تمرکز اصلی فضا بود، استفاده از وسایل جدید کار دشواری می شد.

 

در کنار فضای نشیمن سیاه‌رنگ یک منطقه سفید وجود دارد. در این منطقه پالت رنگی ملایم‌تر است. یک قالیچه چندرنگ دیگر مورد استفاده قرار گرفته است اما این‌بار در طرح‌ها و رنگ‌های خنثیتر. صندلی سیاه‌رنگ و قاب‌های مشکی نصب‌شده بر روی دیوار هماهنگی خوبی میان دو دیوار به وجود آورده‌اند. سفید روی سفیدِ میز/ دیوار تکرارکننده سیاه روی سیاهِ تلویزیون/ دیوار منطقه سیاه است.

 

برعکس فضای داخلی، در ایوان میز به‌گونه‌ای طراحی و چیدمان شده است که منظره وسیع روبه‌روی آن را تبدیل به نقطه کانونی فضا کرده و در برابر آن مانعی ایجاد نمی کند.

 

منظره این خانه از طریق دیوارهایی که بر روی آن‌ها گلدان قرار گفته است به ایوان پیوند زده شده که جلوه بصری فوق‌العاده زیبایی خلق کرده است.

 

فقط در فضای باربکیو از اندکی رنگ و تفنن استفاده شده است.

 

اگر به داخل خانه بازگردیم و به فضا از زاویه دیگری نگاه کنیم متوجه آشپزخانه‌ای با روکش‌های چوبی می شویم. در این فضا از رنگ سفید در کابینت‌ها و پیش‌خان و از رنگ سیاه در وسایل برقی استفاده شده است. فقط قسمت فیروزه‌ای رنگ آشپزخانه است که آن را از سایر فضاها متمایز می کند.

 

این فضای فیرزوه‌ای رنگ توسط چراغ‌های LED که در زیر کابینت‌ها تعبیه شده‌اند به وجود آمده است.

 

روکش چوبی تا راهرو امتداد می یابد و به فضای سراسر سفید کمی گرما می دهد. در قسمت دیگر راهرو یک قفسه زیبا مجموعه‌ای از مجله‌ها، موسیقی ها، و فیلم‌ها را پنهان می کند (یا به رخ می کشد).

 

استفاده از یک کمد باریک و مرتفع راه هوش‌مندانه‌ای برای افزایش فضاهای نگه دارنده در یک آپارتمان است. یکی از کاربردهای این راهرو پنهان‌کردن در سراسری کمد است که به‌راحتی می توان آن را باز کرد و از فضای داخل آن بیش‌ترین بهره را برد.

 

در قسمت دیگر و در امتداد کمد به فضای سرویس بهداشتی می رسیم که در آن از کاشی های سیاه و یک آینه استفاده شده است. حتی جای صابون مایع هم سیاه‌رنگ است. سینک و کف‌پوش‌های سفید در کنار حوله چندرنگ کنتراست زیبایی در فضا به وجود آورده‌اند.

 

فضای شستشو از تالار اصلی دور است و از ترکیب سفید روی سفید و یک قالیچه راه‌راه و یک دسته گیاه به وجود آمده است. استفاده از تم سفید روی سفید فضای فوق‌العاده خوبی برای استفاده از رنگ‌های برجسته به وجود می آورد که این موضوع از طریق قالیچه و حوله اتفاق افتاده است.

 

در این عکس یک سینک و پیش‌خان یک‌تکه و یک شیر متصل به دیوار را می بینیم. مالک این خانه برای ایجاد کمی جذابیت و سرگرمی یک عروسک میمون و خرگوش سیاه را در کنار پیش‌خان و روی درختچه قرار داده است.

 

آپارتمان خیابان چستر خیلی خوش‌شانس است که دارای یک اتاق خواب بزرگ است. همان‌طور که در عکس می بینیم تم این اتاق خواب نیز به رنگ سیاه است. دستشویی سفید این اتاق در درون یک فضای سیاه محاط شده است و دو قسمت آن از طریق یک حوله با طرح زیگزاگ به هم متصل شده‌اند. اگرچه در نگاه اول این فضا عاری از رنگ به نظر می رسد، اما سقف آن به رنگ قرمز، حوله‌های روی میله گرم‌کننده به رنگ طوسی، و پنجره آن به رنگ آسمان هستند.

منبع: trendir | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ph در تاریخ 08 بهمن 1393
رنگهای شاد به انسان روحیه و انرژی میدهند واقعا" نمی فهمم رنگ سیاه در دکوراسیون چه جذابیتی دارد ؟ به جز اینکه آدم رو افسرده میکنه و به یاد قبرستان می اندازد

ثبت دیدگاه