Chidaneh.com placeholder image

سبک اسکاندیناوی، خانه پرنور زهره و یاشار در تهران!

به قلم: تحریریه چیدانه

همه جا نور است و سادگی… تور خانه گردی چیدانه خانه ای را معرفی می کند که حس خلوص و پاکی در آن موج می زند. دکوراسیون خانه زهره و یاشار در یوسف آباد نمونه ای از به کار گیری سبک اسکاندیناوی است، با ما در این مطلب همراه باشید:

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

تابلو فرش ریحان

تور خانه یوسف آباد در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل صاحبخانه: خانم خانه مترجم زبان انگلیسی و همسرشان مهندس IT
  • موقعیت: یوسف آباد/ محله: جهان آرا
  • متراژ فضا: 100 متر مربع
  • سال ساخت: 1393
  • نوع ملکیت: استیجاری
  • تعداد اتاق خواب: 2 خواب
  • تعداد سرویس: 1 حمام و 1 دستشویی
  • سبک دکوراسیون: اسکاندیناوی
  • رنگ غالب: سفید
  • ویژگی برجسته طراحی: روشنایی و سادگی
  • طراح: خانم خانه زهره حق بین
  • مدت زمان طراحی داخلی و خرید جهیزیه: 2 ماه
  • نوع اجرا: نوسازی
  • هزینه تقریبی مبلمان و دکوراسیون: 80 میلیون تومان
  • عکس و فیلم: استودیو پر
نقشه فضای داخلی خانه یوسف آباد

معرفی فضاهای خانه در پلان اصلی

  1. ورودی
  2. سرویس بهداشتی
  3. غذاخوری
  4. نشیمن و پذیرایی
  5. آشپزخانه
  6. راهروی ارتباطی
  7. تراس
  8. اتاق کار
  9. اتاق خواب
  10. حمام

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

انتخاب دکوراسیون خانه با دیوارهای سفید

زهره حق بین و یاشار آل احمد، یک زوج خوش ذوق، که حدود یکسال از زندگی مشترک‌شان می‌گذرد. آنها قبل از اینکه زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند، یکسال عقد کرده بودند. در این یکسال خرید لوازم‌شان را برنامه‌ریزی کردند و در مدت دو ماه، تمام جهیزیه را خریداری کردند. زهره می‌گوید: برای انتخاب خانه خیلی اذیت شدیم. به تازگی خانه‌ها را مبله… که چه عرض کنم!! کاغذ دیواری یا پرده می‌ کنند، و این نکته مشکل اصلی ما، در انتخاب منزل بود.

استودیو پر
طراحی دکوراسیون نشیمن
استودیو پر

مثلا خانه‌ ای که نمای کرم رنگ داشت، دیوارهای داخل منزل را هم با کاغذ دیواری‌ های این طیف رنگی، پوشانده بودند. یعنی شما مجبور بودید خانه‌تان را از خیابان تا داخل به رنگ کرم ببینید. در منزل دیگر، پرده‌ا ی گران قیمت نصب شده بود و امکان حذف آن نبود. من باید کل جهیزیه‌ ام را مناسب با پرده و رنگ آن خریداری می‌کردم. بعد از کلی جستجو، بالاخره منزل مورد نظرمان را یافتیم، خانه‌ ای با دیوارهای سفید.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

تقسیم‌ بندی فضاها

در قسمت ورودی، سرویس بهداشتی و رختکن قرارگرفته است. بعد از آن غذاخوری قرار دارد و جلوتر از آن در کنار پنجره‌ سرتاسری، مبلمان نشیمن قراردارد. نشیمن توسط یک مبل ال شکل طوسی و یک کاناپه چیدمان شده است. زهره این قسمت را نسبت به دیگر فضاهای خانه بیشتر دوست دارد. او در زمان تماشای تلویزیون و مطالعه‌ کتاب مورد علاقه‌اش، بر روی مبل ال شکل لم می دهد و لذت می برد.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

در قسمت سمت چپ ورودی، آشپزخانه قرار دارد. چیزی که بیشتر از هر چیز آشپزخانه را چشمگیر می کند، کانتر زیبا به همراه صندلی‌ های بلند سفید‌ش است. تا فراموش نکرده‌ام، از تخته سیاه کوچکی که بر روی ستون آشپزخانه نصب شده، برای‌تان تعریف کنم. در نگاه اول با دیدنش کلی ذوق کردم و صد البته که نتوانستم هیجانم را پنهان کنم… انگار تمام دوران کودکی‌ام به یکباره برای زنده شد.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

یادم می‌آید پدرم یکی از این تخته سیاه‌ ها، برای من و خواهرهایم خریده بود و ما با نوشتن بر روی آن کلی ذوق می‌کردیم. بگذریم یادش خوش.. خب کجا بودیم.. بله در کنار آشپزخانه راهروی باریکی قرار داشت که ما را به سمت اتاق‌ها و حمام هدایت میکرد.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

رقص آلبوم عکس در خانه

راهرو که چه عرض کنم!! تونلی از خاطرات نام بهتری است. زهره جان با کمی خلاقیت به جای خاک خوردن عکس‌ها در دوربین‌های دیجیتالی، گلچینی از عکس‌ها را پرینت گرفته است و بر روی ریسمانی با گیره‌های کوچک آویخته است.

استودیو پر
طراحی راهرو ورودی
استودیو پر

البته این قسمت تنها محل آویختن ریسمان خاطره‌ها نبود، بلکه با یک نگاه کلی شاهد چشم نوازی این آلبوم‌ها در قسمت‌های مختلف خانه بودیم.

استودیو پر
مبلمان مدرن خانگی
استودیو پر

انتخاب سبک دکوراسیون چگونه انجام شد؟

زهره درباره علت انتخاب سبک اسکاندیناوی اینطور توضیح داد: با توجه به اینکه من مترجم هستم، مجبورم زمان زیادی را در خانه بگذرانم. به این منظور سعی کردم خانه را طوری طراحی کنم که خسته کننده نباشد. انتخاب سبک اسکاندیناوی به دلیل این بود که این سبک بر پایه‌ رنگ سفید است و مبلمان‌ به رنگ خاکستری و طرح چوب را در دل خود جای می دهد. من هم سعی کردم بیشتر خانه را سفید در نظر بگیرم.

مطلب مرتبط: خالص ترین سبک سفید در دکوراسیونی به سبک اسکاندیناوی!

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

همانطور که می‌بینید پرده نشیمن را از تور سفید تهیه کردم تا حداکثر استفاده را از نور روز را داشته باشم و روشنایی خانه را به بیشترین میزان برسانم. ناگفته نماند همسرم موافق با انتخاب این سبک نبود. او اعتقاد دارد این طراحی بیش از اندازه سرد است.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

همچنین به دلیل اینکه فصل‌ها بر روی من تاثیر زیادی می‌ گذارند و این نوع طراحی هم از رنگ‌های سرد استفاده می کند، سعی کرده‌ام رنگ‌های گرم را در محیط وارد کنم. تهیه فرش به رنگ قرمز و کوسن‌ های رنگی، از جمله انتخاب‌های من به این منظور است.

مطلب مرتبط: کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

گیاهان زمان زیادی در کنارم نمی‌مانند!!

گیاهان خانگی طولانی مدت پیش من نمی‌مانند، این اصطلاحی بود که زهره درباره علاقه‌ اش به گیاهان گفت. او خیلی به گیاه علاقه دارد ولی به اصطلاح عام متاسفانه دستش به گل نمی‌ افتد. هر گیاهی را که می‌آورد زود خشک می‌شود. به همین دلیل او به نگهداری کاکتوس‌ ها در گلدان‌ های رنگارنگ کوچک، اکتفا کرده است.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

از حق نگذریم قرار دادن کاکتوس‌ ها بر روی نیمکت در نشیمن، جلوه‌شان را متفاوت کرده است. یک کار جالب او، نگهداری گل‌های پیچک در بطری‌های بازیافتی است. شدت علاقه او به رنگ سبز و زنده گیاهان، به حدی است که بطری‌ها را به این رنگ انتخاب کرده است.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

تابلوهایی از حس مادری

زهره می گوید از اینکه تابلویی را بدون شناخت صاحب و موضوع اثر به دیوار بکوبد، بیزار است. به همین دلیل برای تابلوهای روی دیوار، نقاشی‌های مادرش را قاب گرفته است. او با انتخاب قاب‌هایی با اندازه‌های متنوع، توانسته بافت زیبایی بر روی دیوار یکپارچه سفید، ایجاد کند.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

به گفته‌ او، حضور دو تابلو به رنگ مشکی در قسمت ناهارخوری، اتفاقی بوده است. ولی با نگاه ریزبینانه‌تر متوجه می‌شویم، این انتخاب ساده‌ تابلوهای مشکی در سمت مخالف مبل طوسی، تعادل بصری را در فضا ایجاد کرده است.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

توصیه و تجربه برای مخاطبان

او ادامه می دهد: بهتر است برای خرید مبلمان بیشتر تحقیق کنید و تحت تاثیر صحبت‌های دیگران، فقط به دلیل اینکه یک کالا خارجی است، آن را خریداری نکنید. همچنین سادگی را سر لوحه‌ زندگی‌تان قرار دهید و سعی کنید لوازم منزل‌تان را مناسب با سلیقه خودتان انتخاب کنید تا به سلیقه دیگران. متاسفانه امروزه اکثر مردم خانه‌های شان را برای مهمان می‌چینند و راحتی خود را در نظر نمی‌گیرند.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

شیوه خرید مبلمان و جهیزیه

زهره برای خرید لوازم منزل و جهیزیه، اکثر مراکز خرید را جستجو کرده بود. اما نتوانسته بود مبلمانی باب سلیقه‌اش پیدا کند. اگر هم عنصری را پیدا می کرد، باید برای تهیه آن هزینه بالایی را متقبل می‌شد. به همین دلیل، او تصمیم گرفت از راه دور و بواسطه‌ یک فروشگاه اینترنتی، کالاهای خود را سفارش دهد. او از فروشگاه اصلی ایکیا در دبی، 90 درصد لوازم خانه، به استثنای لوازم برقی را به صورت اینترنتی خریداری کرده است. هزینه خرید این لوازم حدود 60 میلیون تومان شد.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

هرکدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کرده اید؟

خرید از ایکیای دبی

  • تخت خواب: 1 میلیون و 500 هزار تومان.
  • پا تختی‌ها: 600 هزار تومان.
  • میز توالت و صندلی: 1‌ میلیون تومان.
  • آینه و صندلی‌های بار: 600 هزار تومان.
  • صندلی و میزناهارخوری: 3 میلیون تومان.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

  • میزهای پذیرایی و عسلی: 1‌ میلیون و 800 هزار تومان.
  • میز تلویزیون: 3 میلیون تومان.

استودیو پر
دکوراسیون اتاق کار کوچک
استودیو پر

(کمد. میزتحریر. روتختی ملافه کوسن. مبلمان. لوازم آشپزخانه و ظروف چینی و شیشه ای وسایل تزیینی و‌دکوری. شلف.چهارپایه. سرویس غذاخوری. پرده اتاق ها. آباژور کنار تخت. آینه قدی و غیره ) اکثر خریدها از ایکیای دبی بود برای اینکه خرید هر کدام از وسایل در تهران خیلی وقت گیر بود و برای هر کدام باید به جاهای مختلف شهر سر می زدیم.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

سایر وسایل از فروشگاه‌ های زیر تهیه شد:

  • لوستر پذیرایی: فروشگاه هارمونی بازار مبل؛ 700 هزار تومان
  • لوستر اتاق‌ها: فروشگاه هارمونی؛  400 هزار تومان
  • گلیم فرش: فروشگاه ذوالانواری بازار مبل؛ 5 میلیون و 300 هزار تومان
  • وسایل آشپزخانه و تزیینی: فروشگاه اکسیر؛ 1 ‌میلیون و 500 هزار تومان
  • پرده پذیرایی و آشپزخانه: خیابان ولیعصر؛ 2 میلیون تومان

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

  • تلویزیون و سیستم صوتی ال جی: فروشگاه مرکزی ال جی؛ 7میلیون و 700 هزار تومان
  • فر آریستون :خیابان سهروردی؛ 2 میلیون و 500 هزار تومان
  • لباسشویی ال جی: 2 میلیون و 500 هزار تومان
  • ظرف شویی بوش: خیابان شریعتی 2 میلیون و 200 هزار تومان
  • یخچال ال جی: 8 میلیون
  • سایر وسایل برقی: جاروبرقی. چای ساز. سشوار. اتو.توستر. همزن. آب پرتقال گیر و غیره: فروشگاه شکوفا الکتریک (فیلیپس) و فروشگاه اینترنتی دیجی کالا؛ تقریبا 3 میلیون تومان

ویدئوی زیر را از دست ندهید! دکوراسیون خانه به سبک اسکاندیناوی زهره و یاشار در یوسف آباد در چند دقیقه به صورت کوتاه برای شما نمایش داده می شود. صحبت های زهره قطعا برایتان شنیدنی است:

برای دیدن تصاویر بیشتر از خانه یوسف آباد به پروفایل عکاس مراجعه کنید. اگر دوست دارید خانه زیبای خود را که برای طراحی آن تلاش زیادی کرده اید را در تور خانه گردی به دیگران معرفی کنید، نمونه عکس های فضای داخلی را به تلگرام 09388547140 ارسال کنید.

نویسنده:  سمیه منوچهری | عکاس: استودیو پر 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sepidakflame در تاریخ 18 دی 1395
از مدل کوسن‌هاشون از کجا میشه تهیه کرد؟
atenamanoochehry_32543 در تاریخ 22 دی 1395
سلام دوست عزیز..این خانم کوسن ها را از ایکیای دوبی سفارش داده بودند. ولی شما میتونید با سر زدن به بورس پارچه و پارچه مبلی طرح دلخواه تان را سفارش بدهید.
alavidesign11 در تاریخ 15 دی 1396
خیلی زیبا همه چیز خوب و صمیمی

ثبت دیدگاه