Chidaneh.com placeholder image

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، 10 ایده خوش ترکیب!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترکیب رنگی: اگر در فکر انتخاب یک ترکیب رنگی مناسب هستید و نمی دانید از چه الگویی ایده بگیرید این پیشنهادات الهام بخش را از دست ندهید. ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل می توانند بر روحیه شما تاثیر بسزایی داشته باشند. بنابراین اگر به دنبال آرامش و آسودگی هستید باید به دنبال ترکیب رنگی مناسب و آرامش بخش باشید. برای این کار به این  طرح های پیشنهادی ما توجه کنید.

از ترکیب رنگ های خنثی استفاده کنید.

تابلو فرش ریحان

از ترکیب رنگ های خنثی استفاده کنید.

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل می توانند بر روحیه شما تاثیر بسزایی داشته باشند. رنگ های خنثی همیشه انتخاب مناسبی خواهند بود. همانطور که در این تصویر می بینید ترکیبی از یک رنگ طوسی جذاب و یک طوسی مایل به قهوه ای در کنار سفید یخی تعادل رنگی بسیار مناسبی را ایجاد کرده اند.
برای اینکه یک فضای پر از آسایش برای خودتان ایجاد کنید می توانید در کنار استفاده از وسایل با رنگ های ملایم، دیواری با رنگ یا کاغذ دیواری شلوغ و سخت نیز داشته باشید.

 انتخاب رنگ خنثی درکنار یک رنگ گرم

انتخاب رنگ خنثی درکنار یک رنگ گرم

معمولا رنگ های گرم تمایل به ترکیب با رنگ های یاسی و صورتی و یا هررنگی که سادگی به همراه داشته باشد دارند که ترکیبی بسیار دوست داشتنی نیز می سازند.
به این نکته توجه داشته باشید که همجواری رنگ های خنثی در کنار رنگ های گرم و یا ترکیب سادگی و آرامش در کنار سطوح طرحدار و شلوغ بسیار مناسب و جذاب هستند. برای مثال در این تصویر دیوار با رنگ روشن و نازک کاری شده در کنار مبلی با رنگ طوسی پر رنگ تر تعادل مناسبی ایجاد کرده اند.

ترکیب سبز و قهوه ای را فراموش نکنید.

ترکیب سبز و قهوه ای را فراموش نکنید.

به خاطر داشته باشید که ترکیب مناسبی از تناژ رنگی سبز و قهوه ای دکوراسیون منزل شما را بسیار فوق العاده خواهد کرد. در این تصویر یک سبز ملایم و تیره در کنار رنگ قهوه ای در کفپوش و طبقه های سبز رنگ زمینه ترکیبی فوق العاده ایجاد کرده است.
برای ایجاد سایه ای از ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل می توانید از یک تابلو نقاشی و یا یک تصویر استفاده کنید و یا حتی خودتان آن را بسازید.

ترکیب رنگی با تناژ جواهرات

ترکیب رنگی با تناژ جواهرات

ترکیب سبز و قرمز ترکیبی بسیار زیبا و مناسب بوده و همانطور که در اتاق خواب این کلبه مشاهده کنید طیف رنگی بسیار خوبی را می رساند. از تناژ رنگی جواهرات با ارزش مثل یاقوت و زمرد استفاده کنید. شما همچنین می توانید زیبایی مشابه این ترکیب را در همجواری رنگ گرمی مثل قرمز و یک آبی ملایم نیز مشاهده کنید.

ترکیب رنگ نعنایی روشن و مشکی

ترکیب رنگ نعنایی روشن و مشکی

رنگ های متضاد می توانند در کنار هم ترکیب خیره کننده ای ایجاد کنند. سرتختی لاکی و آباژور مشکی نیز احساسی لطیف و خوب برای فضا ایجاد می کنند. تزریق آبی و نارنجی به فضا هم احساس طراوت و تازگی محیط را افزایش می دهد.

به دنبال ترکیب آرامش بخش قهوه ای و آبی باشید.

به دنبال ترکیب آرامش بخش قهوه ای و آبی باشید.

ترکیب آبی و قهوه ای بسیار خوب بوده و حس لطافت و جذابی را به شما القا خواهد کرد. در این تصویر رنگ نیلی و کله غازی در کنار یکدیگر استفاده شده که منظره ای آرامش بخش ایجاد کرده اند.
این موضوع نشان دهنده این است که رنگ آبی در اکثر مواقع انتخاب خوب و مناسبی خواهد بود فقط باید به درجه رنگی و تناژ آن توجه کرد.

ترکیب رنگ سبز دریایی و قهوه ای زمینی

ترکیب رنگ سبز دریایی و قهوه ای زمینی

ترکیب آبی- سبز که همیشه یادآور دریا است و آبی-قهوه ای زمینی در کنار یکدیگر بسیار حیرت انگیز خواهند بود که در یک فضای تیره گرما و حس خوبی را نیز القا می کنند و اگر نور مناسب و زیادی نیز در فضا مهیا باشد آنها هم انرژی مثبت بیشتری را برایتان ساطع خواهد کرد.

استفاده از تناژ یاسی

از تناژ یاسی غافل نشوید.

معمولا ترکیب سبز و بنفش در کنار هم بسیار منحصر به فرد هستند. برای اینکه رنگ های تان بسیار تیره به نظر نرسند از رنگ بنفش و یاسی استفاده کنید؛ همان گونه که در این عکس هم مشاهده می کنید. شما می توانید یک پرده با تناژ گرم تر هم به فضای اتاق تان اضافه کنید تا فضا آرامش بخش تر به نظر برسد.

ترکیب رنگ طوسی و بنفش

ترکیب رنگ طوسی و بنفش(آمیتیس)

رنگ طوسی و بنفش در کنار هم هوشمندانه و پیچیده به نظر می رسد. در این تصویر می بینید که ترکیب رنگی هماهنگی خوبی با طراحی دکوراسیون کلاسیک و خاص در دکوراسیون نشیمن رسمی دارد. از رنگ طوسی سرد استفاده کنید و با عناصر رنگی و بافت های نرم آن را ترکیب کنید .ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل می تواند مطابق با سلیقه ی شما و سایر افراد خانواده باشد.

رنگ صورتی و تنالیته طبیعی

رنگ صورتی و تنالیته طبیعی

رنگ های گرم را با رنگ صورتی و رنگ های طبیعی به دکوراسیون مدرن اضافه کنید. در این تصویر می بینید که رنگ صورتی یخی دیوار رنگ خنثی طبیعی باقی فضا را در تعادل نگه می دارد. رنگ آجری، سبز و خردلی رنگ یکنواخت صورتی را می شکند.

اگر قصد بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه