Chidaneh.com placeholder image

حیاطی برای آنکه فضای زندگی شما دو برابر شود

به قلم: تحریریه چیدانه

بالکن، پاسیو و حیاط خلوت: اگر طراحی یک خانه ییلاقی براساس کارایی، کاربردی‌بودن، و سادگی باشد قطعا هیچ کمبودی در آن احساس نخواهد شد. طراح داخلی این خانه، سعی کرد این ویژگی ها را در طراحی آن به اجرا گذارد و اولویت‌های مالکان خانه را نیز به این ویژگی‌ها اضافه کرد تا محوطه بیرونی این خانه را به‌گونه‌ای طراحی کند که زندگی روزانه آن‌ها را ارتقا دهد و فضای نشیمن آن‌ها دو برابر شود.

تابلو فرش ریحان

در یک نگاه

مکان: حیاط خلوتی هاستون در تگزاس

اندازه: حدود 107 متر مربع
 محوطه بیرونی این خانه را به‌گونه‌ای طراحی شده که در تمام طول سال قابل استفاده باشد و بتواند با تابستان‌های داغ و شرجی کنار بیاید. هدف از طراحی ایجاد فضاهای سرپوشیده و سایه‌دار و در عین حال ایجاد حجم خوبی از جریان هوا و حسی از سبکی در حیاط خلوت این خانه بود.
یک سایه‌بان که از چوب و استیل ساخته شده است در این فضا طراحی شده است که سقف آن دارای شیب ملایمی است. ساختار سایه‌بان مستقل از خود خانه است. از درون خانه در به روی پاسیو باز می‌شود و مالکان را به محوطه بیرونی دعوت می‌کند. این فضا اتاق نشیمن بیرونی این خانواده است.

 

یک آتشدان با سطح بتنی را در گوشه‌ای از فضا ساخته شد. چهار طرف این آتشدان باز است و دوستان می‌توانند در شب‌های سرد دور آن جمع شوند (البته این آتشدان به قدر کافی از خانه دور است تا از آتش‌سوزی ناخواسته جلوگیری شود.)

 

آشپزخانه این فضا دارای دو گریل است. یک پیش‌خان بتنی بر روی کابینت‌هایی از جنس استیل سخت قرار گرفته‌اند. 
دو شاخ گوزنی که به دیوار نصب شده‌اند توسط والدین مالکان خانه به آن‌ها هدیه داده شده است.

 

باغچه‌های استیل در کنار آشپزخانه و در امتداد فنداسیون این خانه قرار گرفته‌اند، این فضا را خیلی مینیمال طراحی کرده تا بتواند بیشتر بر روی خود فضا و یکپارچگی و یک‌دستی آن تمرکز کند. تمام مراحل برش و جوشکاری لوله‌ها و ورقه‌های استیل در همین فضا انجام شد.
گیاهانی که در باغچه‌ها قرار گرفتند به این فضا سبزی اضافه کردند و نیاز به مراقبت زیادی ندارند. مالکان این خانه می‌گویند که باغچه‌های استیل در زیر سایه‌بان خاک را گرم نگه می‌دارند و فضایی بسیار خوب برای رشد گیاهان ایجاد می‌کنند.

 

یک فنس چوبی جدید از جنس چوب درخت سرو پیرامون این ملک کشیده شد. این فنس‌ها به ایجاد ریتم در این فضا کمک کرده‌اند و به آن گرما بخشیده‌اند.
در بین سنگفرش‌های بتنی ماسه قرار گرفته است. این فضا به‌گونه‌ای طراحی شده است که چشم در این محوطه 107 متر مربعی می‌چرخد. ترکیب هوشمندانه مواد مورد استفاده در این فضا جلوه زیبایی به آن داده است. 
یک میز غذاخوری بزرگ چوبی در مرکز این محوطه قرار گرفته است و فضایی برای استراحت ایجاد کرده است.

 

تناسب‌ها و خطوط موجود در فضای بیرونی این خانه، سایه‌بان، و فنس مکملی بر سادگی این فضا هستند به اضافه کمی مدرنیسم بازیگوش (که این مسئله در رنگ صورتی در دیده می‌شود). اگرچه این حیاط مدرن است، اما به خوبی با سبک این خانه ییلاقی و زیبایی‌شناسی تلفیقی فضای مجاور خود در هماهنگی است.

 

فضای طراحی‌شده اکنون باعث شده است خانه با گاراژ جداافتاده در تعامل باشد. بر عکس تناسبات موجود در فضای سرپوشیده، فضای سبز این فضا که با چمن پوشیده شده کاملا باز است. مالکان این خانه اکنون فضایی را در اختیار دارند که به تمام اعضای خانه چه اکنون و چه در آینده خوشامد می‌گوید.

مطالب پیشنهادی: 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پوریا در تاریخ 09 تیر 1393
واقعا آنقدر زیباست که آدم می خواد همیشه اونجا باشه ضمن اینکه خیلی هم هوشمندانه طراحی شده.
avina در تاریخ 10 تیر 1393
خونه خوشگلی هستش . به نظرم مناسب ایرانی هاست چون ما خیلی کباب میخوریم

ثبت دیدگاه