Chidaneh.com placeholder image

7 خانه دوبلکس ایرانی، زیبا ترین های چیدانه

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: اصولا در هر طراحی به خصوص در طراحی خانه دوبلکس آنچه پیش از هر چیز حائز اهمیت است نیاز کارفرما می باشد. به طور کلی برای رسیدن به یک خانه دوبلکس شیک نیاز به یک طراحی منحصر به فرد و همسو با خواسته کارفرما است، به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم شما را با خانه های دوبلکس منحصر به فرد منتشر شده در پروژه برجسته های چیدانه آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. 

مطالب بیشتر: 10 ویلای دوبلکس در شمال ایران با نمای بیرونی خیره کننده!

چوب و هنر

معماری ایوان
طراحی داخلی ویلا
معماری ایوان

خانه دوبلکس امین در تهران

  • موقعیت: لواسان،تهران،ایران
  • دفتر معماری: دفتر معماری ایوان
  • معمار: امیر افغان
  • مساحت: ۵۴۰ مترمربع

در طراحی خانه دوبلکس امین اتصال چشم انداز سیال محیط (که بطور خطی کوه های دور دست، دریاچه سد  و فضای سبز متراکم شهر و درختان جنوبی سایت را در بر می گیرد) به هندسه بنا مهمترین چالش طراحی بود. بگونه ای که کل منظره در حکم حیاط ساختمان دیده شود و از دید ناظر داخلی وجود هر کدام بدون دیگری بی معنا باشد. مطلب خانه ویلایی امین با چشم انداز بی نظیر در شمال تهران! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

مطالب بیشتر: طراحی داخلی ویلای مدرن، از نوع دوبلکس و تریبلکس

استودیوی معماری کات / مهدی کامبوزیا
طراحی داخلی ویلا
استودیوی معماری کات / مهدی کامبوزیا

خانه دوبلکس شماره 2 در تهران

  • موقعیت: دربند، تهران، ایران 
  • دفتر معماری: کات استودیو
  • معماران: مهدی کامبوزیا و هلنا قنبری با همکاری گروه بنا
  • مساحت:  ۴۱۵ متر مربع

وضع موجود پروژه بازسازی خانه دوبلکس شماره ۲ در بند در زمان ارجاع به دفتر کات؛ ساختمانی  مسکونی در دو واحد مجزا و یک زیرزمین بوده و خواست کارفرما تبدیل این ساختمان به یک واحد مسکونی برای استفاده شخصی بود. وضعیت ساختمان مسکونی شماره ۲ دربند از نظر سازه ای بسیار ناپایدار بوده، به گونه ای که ستون ها با متریال های  مختلف با مقاومت های نا همسان و سقف به صورت طاق ضربی اجرا شده بود و تیرهای اصلی روی دیوارهای اطراف بدون هیچ زیرسری قرار گرفته بودند. مطلب بازسازی آپارتمان دوبلکس دربند، رقص سایه ها در تهران! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

دفتر معماری برانیا
ویلا بید مجنون در کرج
دفتر معماری برانیا

دفتر معماری برانیا
ویلا بید مجنون در کرج
دفتر معماری برانیا

خانه دوبلکس بید مجنون

اشکال اصلی که در وضع موجود ساختمان ویلای آجری دوبلکس بید مجنون می دیدند کمبود فضا متناسب با نیازهایشان بود. آن ها میخواستند یک ویلای اقامتی، تفریحی داشته باشند که بتوانند با دو فرزند و همچنین پدر و مادرهای سالمندشان در آن زندگی کنند.
در عین حال امکانات و فضای لازم برای برگزاری مهمانی و دورهمی های اخر هفته فامیل و دوستان را هم در این ساختمان ویلایی دوبلکس داشته باشند.

برای مشاهده جزییات بیشتر این پروژه به مطلب نمای آجری ساختمان ویلایی، خانه بید مجنون در زیبادشت کرج مراجعه کنید.

مطالب بیشتر: طراحی ویلا باغ، ترکیب حجم در ساختمان ویلا توسکا

معماران رویداد : زهرا آرمند | مصطفی امیدبخش
دکوراسیون سفید خانه
معماران رویداد : زهرا آرمند | مصطفی امیدبخش

خانه دوبلکس گلستانه در چالوس

  • موقعیت: روستای زوات غرب، چالوس، ایران 
  • دفتر معماری: معماران رویداد 
  • معماران: مصطفی امیدبخش، زهرا آرمند
  • مساحت: ۱۳۵ مترمربع

در خانه دوبلکس گلستانه در، ترکیب “در گلستانه" سهراب ‫ـ تصور ما از فضا ـ و “دومینوی" لوکوربوزیه ـ الگوی مسکن ساده، سریع، مقرون به صرفه و البته بالقوه مینیمال ـ شد مامن روزهای آرامش ما. خانه‌ای که برآیند طرح‌های مختلف خودمان و تمام دوست‌های معمارمان بر روی شش ستون لوکوربوزیه است. گلستانه را در بخش شمالی زمین و پشت به خیابان قرار دادیم؛ خانه ای رو به باغ، تا به این ترتیب، حیاط یا باغ کوچک پرتقالمان، خلوتمان هم باشد.  برای کسب اطلاعات بیشتر از این پروژه به مطلب خانه ما، گلستانه: ویلای مینیمال زوج معمار در چالوس سر بزنید.

مطالب بیشتر: دکور خانه دوبلکس کوچک، ترکیب بی نظیرآبی فیروزه ای و مس!

دفتر معماری فضای فرا تهی
ویلا مایا
دفتر معماری فضای فرا تهی

دفتر معماری فضای فرا تهی
ویلا مایا
دفتر معماری فضای فرا تهی

خانه دوبلکس مایا در رودهن

  • موقعیت: ایران، تهران، رودهن
  • دفتر معماری: دفتر معماری فضای فرا تهی
  • معماران: نیما میرزامحمدی، تابان خدائی، نیما هوشیارخواه 
  • مساحت: 800 متر مربع

در خانه دوبلکس مایا چسبیده بودن بنای سنگی موجود به حوضچه آب، پتانسیل خوبی بود تا حوضچه را به داخل بنای همكف ویلا مایا بكشيم و استخر داخلی و استخر خارجی ایجاد نماییم، به این ترتیب در نیمی از بنای همکف استخر، در نیمی از آن نشیمن و آشپزخانه ای کوچک و میانه این دو نیز شومینه ای سنگی شد. (سعی را بر این گزاشتیم تا تمامی دیواره های سنگی ویلای مایا به همان شكل حفظ شود و قسمتهای الحاقی نیز به صورت سنگی و نزدیک به همان الگو اجرا شود). مطلب طراحی ویلا دوبلکس مدرن، ویلایی برای مایا در رودهن جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

مطالب بیشتر: آپارتمان ژوان، خانه تریپلکس در زمینی با عرض 7/5 متر!

کلیاس کویر
طراحی داخلی ویلای لواسان گروه معماری کلیاس کویر
کلیاس کویر

خانه دوبلکس لواسان در تهران

از زبان معمار: کارفرما با مراجعه به دفتر معماری کلیاس کویر درخواست بازسازی خانه ای دوبلکس در لواسان را داشت. تصور وی بر این بود که با تغییراتی حداقلی در حد تعویض نازک کاری و دکوراسیون داخلی موضوع قابل انجام است. پس از بازدید از پروژه لازم  بود تا کارفرما از سه موضوع اصلی آگاهی پیدا کند. نخست فضای مطلوب موضوعی فراتر از پوشش نهایی و دکوراسیون داخلی است. سپس نقش معمار، طراحی و فراهم آوردن فضای مطلوب به گونه ای است که علاوه بر جنبه های زیبایی شناسی از لحاظ کاربری فضاها، شرایط حرارتی برودتی و برآورد نیازهای آتی نیز شرایط آسایش را برای ساکنین برقرار سازد. بنابراین باید مداخله ای فراتر از تعویض نازک کاری را پذیرا شود. و در نهایت وضع موجود این بنا در شرایطی نیست که با حداقل تغییرات بهبود یابد. مطلب ویلای دوبلکس شیک با نمای چوبی در لواسان تهران! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

مطالب بیشتر: خانه ویلایی در اصفهان، ویلای بی نظیر “حیاط"

studio saheb
ویلا[در]میان، مشاء
studio saheb

studio saheb
ویلا[در]میان، مشاء
studio saheb

خانه دوبلکس [در] میان

  • موقعیت: مشاء
  • دفتر معماری: استودیو صاحب
  • معمار: امیر رضا صاحب
  • مساحت:  1170 متر مربع

خانه دوبلکس شماره [در] میان، معمولا در طراحی ویلا ها، ساختمانی دوبلکس در محوطه های زیبا و در دل طبیعت صورت میگیرد. این یک اصل است در طراحی ویلا مدرن به این مورد توجه شود که اولویت، حفظ طبیعت است و ویلا جزئی از طبیعت اطراف خود محسوب می شود. اجازه دهیم بیشتر محوطه و مناظر اطراف ویلا خودنمایی کنند و جذابیت داشته باشند. مطلب طراحی ویلا در طبیعت، ساختمان میان پُلی معلق! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

برای اینکه بتوانید پروژه ی خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه ۰۹۰۳۵۵۵۰۱۴۸ ارسال کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه