آیا کافه تفریح جوانان است؟ در خارج چگونه است؟

آیا کافه تفریح جوانان است؟ در خارج چگونه است؟

کافه‌گردی در ایران چیزی فراتر از یک تفریح معمولی است و بیشتر به یک کنش اجتماعی شباهت دارد. کافه‌ها در گذشته محلی برای جمع شدن اهالی فرهنگ و هنر و اندیشمندان بود که در آن مکان دور هم جمع می‌شدند و بر اساس مسائل روز بحث‌های جدی‌تری با هم می‌کردند. اما این روزها تقریبا اولین گزینه‌ای که به ذهن هر جوان ایرانی می‌رسد برای آن که تفریح کند و اوقات فراغتش را بگذراند همین کافه‌گردی است. البته اگر این موضوع را در نظر نگیریم که گرانی و قیمت‌های بالای منوی کافه‌ها و رستوران‌ها باعث شده است حتی همین یک تفریح هم برای جوان‌ها “جیز" شود و دیگر یک تفریج لاکچری به شمار نیاید! اما تفریحات جوانان آنور آبی چگونه است؟ آیا جوان‌ها در خارج از ایران هم سرگرمی اصلی‌شان وقت‌گذرانی در کافه است؟ با ما همراه باشید تا کمی بیشتر از تفریحان جوان در خارج از کشور صحبت کنیم.

تفریح جوانان ایرانی

کاغذدیواری آیدی

جوانان چگونه تفریح می‌کنند؟

کافه‌گردی در حقیقت یک تفریح جهانی است و فرقی نمی‌کند شما در فرانسه با امکانات تفریحی بالا زندگی کنید یا در کشوری که بساط تفریحی زیادی در اختیار جوانانش قرار نمی‌دهد، در هر صورت کافه‌نشینی در لیست شما قرار دارد. نه فقط در ایران بلکه در همه جای دنیا کافه‌گردی دیگر فقط نشستن و میل کردن یک نوشیدنی نیست. خیلی از جوان‌ها کافه را برای معاشرت‌های جمعی و دوستانه انتخاب می‌کنند، بسیاری با یک کتاب یا لپ‌تاپ به کافه می‌آیند تا در محیط دنج و آرام آنجا به مطالعه و انجام مسائل کاری و درسی خود بپردازند، عده‌ای دیگر هم می‌آیند که دقایقی بنشینند و ریلکس کنند، یکچیزی بخورند و بروند. کافه رفتن برای همه معنی یکسانی ندارد.

اما اگر تفریح اصلی یک جوان ایرانی کافه‌نشینی است، پس جوان‌های خارجی چکار می‌کنند؟ آن‌ها چگونه اوقاتشان را می‌گذرانند؟ اجازه بدهید درمورد زندگی روتین جوان‌های چند کشور با هم بیشتر بخوانیم:

در سوئیس تعدادی از جوان‌ها اصلا گوشی هوشمند ندارند که در آن غرق شوند و وقتشان را بیهوده تلف کنند. به دلیل اینکه آن‌ها از 16 سالگی سرکار می‌روند معمولا زمان زیادی برای هدر دادن اوقاتشان ندارد. آن‌ها پولشان را بیشتر برای سفر کردن کنار می‌گذارند. همچنین برنامه ورزش و پیاده‌روی پای ثابت لیست تفریحات آن‌هاست، از اسکی و موج‌سواری گرفته تا گلف و تنیس. در صورتی که فضا برای ورزش مناسب نباشد در خانه یکی از دوستان دور هم جمع می‌شوند و آشپزی و شیرینی‌پزی می‌کنند و از این طریق فضای شادی را برای خودشان فراهم می‌آورند.

در فرانسه تفریحات متنوعی وجود دارد. به دلیل آن که در فرانسه فیلم‌ها پخش جهانی دارند بخش بزرگی از تفریح جوان‌ها این است که با هم به دیدن فیلم‌های معروف و درجه یک جهان بروند. طبیعت‌گردی و سفر در فرانسه حرف اول را در لیست تفریحات می‌زند. بطور مثال در مناطق کوهستانی اسکی تفریح ثابت و روتین در زمستان است. رشته‌کوه‌های آتشفشانی و جنگل‌های بکر و سرسبز مکان خوبی برای کمپینگ است. به طور کلی فرانسوی‌ها هر فرصتی را برای سفر کردن مغتنم می‌شمارند و بیشتر سفرها به مقصد ایتالیا و اسپانیاست و رستوران‌گردی و کافه‌نشینی خیلی هم جزو لیست «تفریحات» به حساب نمی‌آید.

کافه گردی جوانان

در استرالیا تفریح چگونه است؟ استرالیا مهد طبیعت و سرسبزی است. جنگل‌ها و رودخانه‌ها با طبیعت بکر و دست‌نخورده مقصد اصلی مردم برای وقت‌گذرانی هستند. زیبایی‌های طبیعی استرالیا به حدی زیاد است که معمولا جوان‌ها از دیدن چندباره آن‌ها خسته نمی‌شوند و طبیعت همیشه برای مردم حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

در روسیه البته کافه رفتن یک امر عمومی است، اما جالب است بدانید که جوانان روس برای تفریح خود سبک زندگی فعال را انتخاب می‌کنند. در روسیه جشنواره‌های متنوعی برای سرگرمی جوانان برگزار می‌شود مانند موسیقی، ورزش، تئاتر و جشنواره‌های قومی مختلف. کلوپ‌ها، استودیوهای هنرهای نمایشی، باشگاه‌ها و انجمن‌ها، کلوپ‌های مسافرتی و فعالیت‌های ورزشی مانند صخره‌نوردی، اسکیت و دوچرخه‌سواری از تفریحات اصلی جوان‌ها به حساب می‌آید و باز هم کافه‌نشینی می‌رود آن اخرها در انتهای لیست.

تفریح در خارج


دیدگاه کاربران
فاطمه در تاریخ 18 فروردین 1402
حیف این خونه های دلبازوقشنگ که یه مشت ادم سود جو افتادن به جون این خونه هایه با صفا وبه جاش اپارتمانهایه تنگ وتاریک که هوا توش رد نمیشه همیشه مردم تو این اپارتمانها افسرده هستن اپارتمان نشینها فکر میکنن حالشون خوبه ولی همیشه بیمارن همیشه بویه بد توالت داخل ساختمان میپیچه 😔😔😔😞😞😞

ثبت دیدگاه