خانه پدری ساده و ایرانی پسند محسن چاوشی + ویدئو

خانه پدری ساده و ایرانی پسند محسن چاوشی + ویدئو

محسن چاوشی را با صدای جذاب، سبک موسیقیایی متفاوت و کارهای خیر و انسان دوستانه‌اش می‌شناسیم، به گونه‌ای که طرفدارانش لقب آقای خاص را به او داده‌اند. محسن چاوشی زاده خرمشهر است و اصالتی کردتبار دارد. به تازگی ویدئویی از خانه پدری ایشان در فضای مجازی وایرال شده که برای کاربران جالب بوده است.

کی پلاس

خانه کودکی آقای خاص با یک دکوراسیون خاص

هر سبکی از دکوراسیون در هر منطقه‌ای نمایانگر فرهنگ، هنر و تاریخ آن سرزمین است. مشخصه اصلی دکوراسیون در خانه‌های ایرانی ترکیب هماهنگ سادگی و زیبایی است. خانه پدری محسن چاوشی در خرمشهر از ویژگی‌های یک چیدمان اصیل ایرانی برخوردار است. از راه‌پله خانه که بالا می‌رویم کم‌کم رد و نشانه‌هایی از عشق هواداران به خواننده محبوب را روی دیوارها می‌بینیم. نمای کلی دکوراسیون خانه حس شیرین و نوستاژیکی را در بیننده بیدار می کند و احتمالا بسیاری از ما را به یاد خانه پدربزرگ و مادربزرگهایمان می‌اندازد. خانه‌هایی که رنگ و بوی معماری اصیل و چشم‌نواز ایرانی را داشتند.

فرش‌های سنتی که پس از گذشت سالها و مهاجرت ساکنین آن هنوز هم در دکوراسیون این خانه قدیمی خودنمایی می‌کنند با نقش و نگاره‌های جذاب خود رنگ و روح این فضای خالی از سکنه را حفظ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: خانه امیرعباس هویدا؛ کوشکی بزرگ در تجریش

تقسیم‌بندی فضاهای موجود یکی دیگر از خصائل خانه‌های قدیمی در معماری ایرانی است. در این معماری هر فضا ساحت مختص به خود را دارد و حریم فضاها به طور کامل حفظ می‌شود. برای مثال در خانه‌های معاصر کمتر دکوراسیونی را پیدا می‌کنید که در آن آشپزخانه با دیوار از فضای پذیرایی مجزا شده باشد و اغلب آشپزخانه‌ها با یک اپن، کانتر یا جزیره از همه جای خانه در معرض دید هستند. اما همانطور که مشاهده می‌کنید در خانه قدیمی خانواده چاوشی آشپزخانه با کابینت‌های رنگی و اجزاء ساده خود از مابقی فضاها تفکیک شده و از اصول معماری سنتی قدیم پیروی کرده است.

معماری سنتی ایرانی به رنگ‌های شاد و تنوع بصری‌اش معروف است. مثلا یکی از بزرگترین المان‌های خانه که در نگاه اول نظرها را جلب می‌کند فرش است و در دکوراسیون‌های قدیم فرش‌های بزرگ قرمز لچک و ترنج حسابی به نمای خانه زینت می‌بخشیدند. در خانه پدری محسن چاوشی نیز بکارگیری رنگ‌های متنوع در اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق‌ها فضایی گرم و صمیمی را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اتاق کار محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران در “دل‌آواز"

شاید به نظرتان برسد که این سبک از دکوراسیون بیشتر متعلق به خانه‌های قدیمی است و در دکوراسیون مدرن و امروزی جایگاهی ندارد. با این که امروزه بیشتر خانواده‌ها و بخصوص جوانان از سبک و سیاق دکوراسیون ایرانی فاصله گرفته‌اند و به سبک‌های فرنگی متمایل گشته‌اند، اما هنوز هم هستند خانه‌هایی که با عناصر دکوراسیونی اصیل ایرانی دیزاین شده‌اند و نمی‌گذارند که این سبک چیدمان به نوستالژی تبدیل شود.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه