سوله بلومبرگ، ساختمانی با نمای متغیر

سوله بلومبرگ، ساختمانی با نمای متغیر

در مطالب قبلی راجع به پروژه‌هایی با نمای متحرک صحبت کرده‌ایم. در این مطلب با معماری ساختمانی در شهر نیویورک آشنا می‌شویم که نمای متحرکی دارد. این ساختمان مرکزی برای فعالیت‌های هنری است. تصاویری از این پروژه را ببینید.

سرویس خواب بالسا

 

معماری مرکز هنر بلومبرگ

ساختمان The Shed در هادسون یاردز شهر نیویورک قرار دارد. این ساختمان در سال 2019 توسط گروه معماری diller_scofidio_renfro به گونه‌ای انعطاف‌پذیر، سازگار و نوآورانه طراحی شده است. نمای متحرک، ویژگی اصلی این ساختمان است که یک پوسته شفاف و جذاب دارد. این پوسته از یک غشای شفاف ETFE (اتیلن تترا فلوئورواتیلن) ساخته شده است که روی یک قاب فولادی کشیده شده است و آن را سبک وزن، ضد آب و از نظر بصری چشمگیر می کند.

 

The shed، یک مرکز برای هنر

The Shed یک سازمان فرهنگی غیرانتفاعی است که در آن فعالیت‌های هنری انجام می‌شود. نمای این ساختمان به شکل متحرک طراحی شده است تا از بلندپروازانه‌ترین ایده‌های هنرمندان پشتیبانی کند. این ساختمان هشت طبقه دارای دو طبقه فضای گالری است. فضای تئاتر، آزمایشگاه خلاق هنرمندان، فضای رویدادهای بزرگ و تالارهای اجرا بخش‌های مختلف این ساختمان هستند. زمانی که پوسته بیرونی ساختمان به سمت بیرون حرکت می‌کند، فضایی برای فعالیت‌های هنری و اجراها و رویدادها شکل می‌گیرد.

 

ساختار نمای متحرک ساختمان

پوسته متحرک نمای این ساختمان 37 متر ارتفاع دارد. این پوسته از یک قاب فولادی که با بالشتک‌های شفاف از پلیمری قوی و سبک بر پایه تفلون، به نام اتیلن تترا فلوئورواتیلن (ETFE) پوشیده شده، ساخته شده است. پانل‌های ETFE شید یکی از بزرگ‌ترین پنل‌هایی هستند که تا کنون تولید شده‌اند و در برخی مناطق تقریباً 70 فوت (21 متر) طول دارند.

 

کلام آخر:

در این مطلب تصاویر و ویدئویی از ساختمان the shed را دیدیم. این ساختمان نمایی متحرک دارد که با باز شدن آن فضایی برای اجرای رویدادهای بزرگ ایجاد می‌کند.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه