داستان کوچه چتری لاله‌زار از کوچه‌های رنگی و جذاب تهران

داستان کوچه چتری لاله‌زار از کوچه‌های رنگی و جذاب تهران

داستان کوچه چتری لاله‌زار

كوچه مهران تهران، درست در امتداد كوچه برلن قرار گرفته و اجناس مشابه آن را دارد. این کوچه قدیمی یکی دیگر از کوچه‌های چتری تهران است که چترهای رنگارنگ حال و هوای کوچه را عوض کرده‌اند. برای آشنایی با کوچه چتری لاله‌زار در ادامه با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

کوچه چتری لالهزار کجاست؟

کوچه چتری لاله‌زار کجاست؟

كوچه مهران از كوچه‌های قدیمی پایتخت است. این کوچه چتری تهران با حدود ۲۰۰ متر طول، بین خیابان سعدی و لاله‌زار واقع شده و در امتداد كوچه برلن قرار دارد.

کوچه چتری لالهزار کجاست؟

داستان کوچه چتری لاله‌زار، کوچه مهران

تفاوتی كه کوچه مهران با كوچه برلن دارد در این است كه كوچه مهران با چترهای رنگی زیبا تزئین شده. از این كوچه‌های چتری‌ باز هم در تهران وجود دارد مانند كوچه مهرناز و كوچه تمدن. اما این‌جا به دلیل قرار گرفتن در دل لاله زار و بافت تاریخی تهران، جذابیت دیگری دارد.

کوچه مهران تهران در گذر زمان

کوچه مهران تهران در گذر زمان

کوچه مهران از گذشته جزو کوچه‌های معروف تهران و مراکز خرید شناخته شده، قلب پایتخت محسوب می‌شد. تا جایی‌ که گلی ترقی در كتاب خاطرات پراكنده‌اش در مورد كوچه مهران می‌گوید: “سر كوچه مهران یك مغازه دكمه فروشی است. همه چیز دارد از تور عروس گرفته تا جوراب‌های نایلون و زیرپوش خارجی."

مغازه‌های کوچه چتری لاله‌زار، کوچه مهران تهران

مغازه‌های کوچه چتری لاله‌زار، کوچه مهران تهران

اوایل در کوچه مهران بیشتر كاپشن‌های مردانه و لباس‌های بچگانه و زنانه زمستانی به فروش می‌رسید. مغازه‌ها شال‌های بافتنی و روسری‌های زنانه داشتند و جوراب‌های گرم و ضخیم رنگارنگ هم از در و دیوارشان آویزان بود. اما از سال‌های گذشته این کوچه به بورس خرید لوازم عروس و داماد تبدیل شد. و باعث معروفیت بیشتر کوچه شد.

كوچه چتری لاله‌زار از نظر مغازه‌ها تقریبا شبیه كوچه برلن بوده و اكثر مغازه‌های آن به فروش لباس مجلسی زنانه و لباس عروس اختصاص دارند. پاساژ سه دهنه معروف مهران نیز در این کوچه بورس پارچه است. البته مغازه‌های دیگری مانند كیف و كفش و لباس مردانه هم در كوچه دیده می‌شود. اواسط كوچه هم بساط دست فروش‌ها برپاست.

کوچه چتری لاله زار از کوچه‌های رنگی تهران

و در آخر

کوچه مهران معروف امروز علاوه بر مرکز خرید، به یکی از کوچه‌های چتری تهران هم تبدیل شده که جذابیت آن را بیشتر هم کرده است. شما هم این کوچه رنگی تهران را دیده‌اید و زیر چترهایش قدم زده‌اید؟ یا برای خرید گذرتان به کوچه چتری لاله‌زار افتاده؟

برای آشنایی با دیگر کوچه‌های رنگی تهران مطالب کوچه رنگی امیدی و کوچه رنگی نورایی را بخوانید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه