گشتی در خیابان لبخند از خیابان‌های رنگی و جذاب تهران

گشتی در خیابان لبخند از خیابان‌های رنگی و جذاب تهران

خیابان رنگی لبخند

تهران پایتخت 230 ساله ایران از زمان قاجار، یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری ایران است! این کلانشهر دودآلود، شلوغ و پرهیاهو برای گردشگران داخلی و خارجی، جذابیت های فراوانی دارد. یکی از نیاز‌های کلانشهری چون تهران، ایجاد فضا‌های بصری شاد و خوشایند است که بتواند حتی برای لحظاتی لبخند را روی لب رهگذران بنشاند. شهرداری منطقه ۲ تهران طی ابتکاری یکی از خیابان‌های این منطقه را با نورپردازی، مجسمه و المانهای شهری جذاب و رنگی تبدیل به فضایی شادی‌آور کرده. خیابانی به‌نام لبخند که یکی از دیدنی‌های تهران است! برای آشنایی بیشتر با زیبایی‌های خیابان لبخند با ما همراه باشید…

نورپردازی در خیابان لبخند در شب

خیابان لبخند کجای تهران است؟

لبخند از خیابان‌های رنگی تهران در منطقه 2، شهرک غرب و بلوار دادمان قرار گرفته است.

گروه معماری اشکان اذانی

شخصیت های کمدی خیابان لبخند

داستان خیابان لبخند و زیبایی‌ها و المان‌های به‌کار رفته در آن

شهرداری منطقه دو دست به ابتکار جالبی زده. با توجه به نیازهای فرهنگی و روحی و روانی جامعه، اجرای طرحی که برای لحظاتی هم که شده لبخند و شادی را بر لبان شهروندان‌ تهرانی بیاورد را ضروری دانسته و این طرح با شعار اصلی “یک لبخند مهمان ما باشید" اجرا کرده است. خیابان‌ لبخند به طول 1 کیلومتر در بلوار دادمان یکی از محورهای اصلی و پرتردد منطقه، با نورپردازی، استفاده از هنرهای تجسمی و المان‌های شهری، تبدیل به فضایی شادی‌آور شده است.

  • این خیابان با شخصیت‌ها و المان‌های برنامه “چاق و لاغر" دهه شصتی‌ها را به حال و هوای برنامه‌های تلویزیونی روزهای موشک باران می‌برد.
  • مجسمه کاراکترها و شخصیت‌های کمدی ایران و جهان در این خیابان نصب شده.
  • در طراحی مبلمان شهری خیابان، با المان‌هایی به فرهنگ‌سازی برای کتاب و کتاب‌خوانی پرداخته شده است.

مجسمه های کارتونی خیابان لبخند

و در آخر

استفاده از هنرهای تجسمی و نصب این المان‌ها در خیابان لبخند فضایی جذاب و شاد برای رهگذران و حتی گردشگران ایجاد کرده است. که آن‌ها را برای دقایقی هر چند کوتاه، از افکار و تنش‌های روزانه دور می‌کند. اگر در تهران زندگی می‌کنید یا به پایتخت سفر کردید گشتی در خیابان لبخند بزنید. دیدن خیابان شادی‌آور لبخند در هیاهوی تهران خالی از لطف نیست!

گشتی در خیابان کارتونی لبخند

مجسمه استیکرهای خنده در خیابان لبخند


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه