تاثیر بازسازی بر قیمت: چطور با تغییرات و بازسازی خانه را گران‌تر بفروشیم؟

تاثیر بازسازی بر قیمت: چطور با تغییرات و بازسازی خانه را گران‌تر بفروشیم؟

به قلم: نرگس مهردادیان

تاثیر بازسازی بر قیمت

شاید تصور کرده باشید که تعمیر و بازسازی خانه تاثیری در قیمت آن نخواهد داشت، اما در واقع اینطور نیست! اگر قصد فروش خانه‌تان را دارید، باید بدانید تاثیر بازسازی بر افزایش قیمت خانه زیاد است.

چوب و هنر

اگر قصد بازسازی خانه‌تان را دارید و نمی‌دانید بعد از آن چقدر سود می‌کنید، ملک خود را چه زمانی بازسازی کنید، بازسازی چه تاثیری بر فروش خانه دارد یا از تاثیر متراژ خانه بر روی بازسازی و فروش ساختمان آگاه نیستید! در این مطلب پاسخ تمام سوال‌هایتان را خواهید گرفت. پس در ادامه با چیدانه و سامانه خدمات کی پلاس همراه باشید.

سامانه خدمات کی پلاس
diamondسامانه خدمات کی پلاس

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به طور کلی و جزئی برای تعمیر کامل ساختمان و نمای داخلی و خارجی آن انجام می‌شود. مهم‌ترین هدف از بازسازی خانه افزایش کارایی و استحکام ساختمان است. با گذشت زمان خانه‌ها فرسوده شده و نمای اولیه خود را از دست می‌دهند. طول عمر ساختمان به کیفیت و مقاومت مصالح ساختمانی که در سازه و نمای آن به‌کار رفته، وابسته است. این فرسودگی می‌تواند در قسمت‌های مختلف ساختمان مانند کف، دیوار و سقف ایجاد شود.

سامانه خدمات کی پلاس
diamondسامانه خدمات کی پلاس

بازسازی خانه در چه بخش‌هایی اجرا می‌شود؟

بازسازی خانه چه از نظر زیبایی و تعمیرات و چه از نظر تغییر نمای داخلی و خارجی، آرامش خاصی برای ساکنان به وجود خواهد آورد و به دو قسمت تزیینات و سازه تقسیم می‌شود. در واقع بازسازی تزیینات به منظور افزایش زیبایی نمای داخلی و خارجی خانه صورت می‌گیرد. مواردی چون تغییر رنگ دیوارها، سرویس بهداشتی، روشویی، کاغذ دیواری، تغییر سقف و کف، طراحی کابینت‌های آشپزخانه و نورپردازی داخلی در بازسازی تزیینی به کار گرفته می‌شوند. اما بازسازی سازه‌ به تغییر در نقشه ساختمان برای افزایش فضای موجود، تغییر لوله کشی ساختمان یا اضافه کردن زیر زمین گفته می‌شود.

سامانه خدمات کی پلاس
diamondسامانه خدمات کی پلاس

خانه‌ها چه زمانی نیاز به بازسازی خواهند داشت؟

طبیعتا با گذشت زمان، سن بنا افزایش یافته و میزان فرسودگی آن نیز افزایش می‌یابد.

به دلیل بی‌توجهی و عدم تعمیرات به موقع ممکن است قسمت‌هایی از ساختمان به طور کامل تخریب شوند. در این شرایط، بازسازی بهترین و به صرفه‌ترین اقدام برای افزایش استحکام ساختمان خواهد بود.

در صورت نامناسب یا قدیمی بودن نقشه و پلان نیز بازسازی خانه انجام می‌شود. طراحی فضای جدید و نو نیز بازسازی به حساب می‌آید.

با توجه به پیشرفت‌ صنعت ساختمان، بنا‌های قدیمی و نوع ساختار آن‌ها ممکن است مورد پسند نباشد؛ در این صورت ساختمان متناسب با سلیقه و تکنولوژی‌های مدرن بازسازی می‌شود.

تغییر اندازه‌ها و ابعاد و رفع مشکل کمبود فضا باعث می‌شود تا افراد برای بازسازی اقدام کنند.

سامانه خدمات کی پلاس
diamondسامانه خدمات کی پلاس

تاثیرات بازسازی بر افزایش قیمت خانه

افراد معمولا قبل از فروش خانه، برای تعمیرات و بازسازی آن اقدام می‌کنند. در واقع همه می‌دانند تعمیر به تنهایی نمی‌تواند بر افزایش قیمت خانه تاثیر زیادی داشته باشد. اما بازسازی می‌تواند قیمت آن را به طور تقریبی تا دو برابر افزایش دهد. بازسازی هر چه عمیق‌تر و گسترده‌تر انجام شود قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. ساختمانی که هنوز فرسوده نشده و قابل زندگی است، اگر بازسازی شود عمر مفید آن بالاتر رفته و با قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسد.

سامانه خدمات کی پلاس
diamondسامانه خدمات کی پلاس

بازسازی تا چه حد می‌تواند روی قیمت خانه تاثیرگذار باشد؟

افزایش قیمت خانه پس از بازسازی به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور معمول بازسازی می‌تواند قیمت خانه را حدود 5 تا 10 درصد افزایش دهد. اما پس از بازسازی افزایش قیمت خانه به عوامل دیگری هم بستگی خواهد داشت. عواملی مانند:

– متراژ خانه

– نوع نقشه

– هزینه‌ای که بابت بازسازی پرداخته‌اید

– محل قرارگیری خانه

سامانه خدمات کی پلاس
diamondسامانه خدمات کی پلاس

تاثیر بازسازی در دوران رکود بر افزایش قیمت خانه

هدف از بازسازی در درجه اول افزایش قیمت ساختمان نیست، بلکه افزایش کارایی، طول عمر و زیبایی بنا است. اما بازسازی‌ با هر هدفی انجام شود، باعث افزایش قیمت هم می‌شود. البته سود حاصل از بازسازی در دوران رکود با دوران رونق یکی نیست. این سود در دوران رکود بیشتر است. توصیه ما این‌است که در دوران رونق، بازسازی را با هزینه‌های معقول انجام دهید. چراکه هرچه قیمت نهایی ساختمان گران‌تر شود، احتمال برگشت سرمایه بازسازی کم‌تر می‌شود.

سامانه خدمات کی پلاس
diamondسامانه خدمات کی پلاس

و در آخر

در این مطلب تاثیرات بازسازی بر افزایش قیمت خانه بررسی شد. از دلایلی که باعث تعمیر و بازسازی خانه و ساختمان می‌شود فرسوده شدن و از دست رفتن استحکام مصالح و سازه یا تغییر نمای داخلی و خارجی یا نقشه خواهد بود. در این بین توجه داشته باشید که تعمیر و بازسازی می‌تواند بر قیمت خانه و ساختمان بیفزاید.

سامانه خدمات کی پلاس اولین بازار آنلاینی است که در زمینه ساختمان و اجرای سیستم‌های ساخت و ساز خشک خدمات ارائه می‌کند. خدماتی چون اجرای انواع سیستم‌های سقف و دیوار! امروز این سامانه در استان تهران، البرز، گیلان و مازندران و شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز فعال است. و به زودی فعالیت خود را در سراسر ایران گسترش خواهد داد. برای بازسازی خانه خود می‌توانید به سایت سامانه خدمات کی‌پلاس سر بزنید و از خدمات بی‌نظیر آن‌ها بهره ببرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه