تنهاترین خانه جهان، در جزیره اسرارآمیز Elliðaey ایسلند!

تنهاترین خانه جهان، در جزیره اسرارآمیز Elliðaey ایسلند!

به قلم: نرگس مهردادیان

تنهاترین خانه جهان، در جزیره مرموز Elliðaey ایسلند!

مبلمان جلاف

تنهاترین خانه جهان در جزیره اتلیثای “Elliðaey" در سواحل جنوبی ایسلند، خانه‌ای اسرارآمیز است که تخیل را تحریک می‌کند! ساختمانی کوچک و سفید که از هر طرف با چمن‌های سبز احاطه شده و کمی آنسوتر، صخره‌های خطرناکی دیده می‌شود که انگار لبه انتهایی دنیا هستند. شایعات درباره این مکان منزوی و معماگونه فراوان است. برای مثال گفته می‌شد این خانه متعلق به “بیورک"، خواننده ایسلندی است!

شیرآلات کسری

از سال ۲۰۱۰ تا امروز تصاویر زیادی از این خانه در فضای اینترنت پخش شد که تخیل مخاطبان را تحریک کرد و به شایعات دامن زد. تا اینکه در سال ۲۰۱۲ اخبار این خانه توسط رسانه‌ “حقایق جالب" منتشر شد. برای آشنایی با داستان جالب تنهاترین خانه جهان در جزیره مرموز اتلیثای ایسلند، با ادامه این مطلب از چیدانه همراه باشید.

تنهاترین خانه جهان

آیا تنهاترین خانه جهان، متعلق به بیورک است؟!

این باور اشتباه وجود داشت که جزیره Elliðaey، خانه بیورک، خواننده و ترانه‌سرای ایسلندی است. هرچند دیوید آدسون، نخست‌وزیر سابق ایسلند، در فوریه سال ۲۰۰۰ برای کارهای زیادی که بیورک برای کشور انجام داده بود، استفاده انحصاری جزیره‌ اتلیثای را به او پیشنهاد داده بود. اما بیورک در سال ۲۰۰۴ به دلیل اعتراض عمومی و نگرانی‌ها در مورد بهره‌برداری خصوصی از مکان‌های گردشگری عمومی، این پیشنهاد را رد کرد.

تاریخچه جزیره و ساخت خانه اسرارآمیز جزیره اتلیثای

تاریخچه جزیره و ساخت خانه اسرارآمیز جزیره اتلیثای

جزیره اتلیثای در سواحل روستایی جنوبی ایسلند، در بخشی از جزایر وستمن واقع شده. تاریخ این جزیره تا حدودی مبهم است. گفته می‌شود 5 خانواده از قرن 18 در این جزیره زندگی می‌کردند. به پرورش گاو در مراتع، شکار پرندگان و صید ماهی‌ها مشغول بودند اما از دهه ۱۹۳۰ این جزیره خالی از سکنه شده است. اما در مقطعی، کلبه کوچکی در جزیره ساخته شد که هنوز پابرجاست و از آن به عنوان انبار و کارگاه استفاده می‌شود. سال ۱۹۵۳، ساختمان سفید رنگ بزرگتر که در تصاویر دیده می‌شود، توسط انجمن شکار Elliðaey ساخته شد.

تنهاترین خانه جهان امروز متعلق به چه کسی است؟

تنهاترین خانه جهان امروز متعلق به چه کسی است؟

تنهاترین خانه جهان در واقع اقامتگاهی روستایی است که هیچ کس به طور دائم در آن زندگی نمی‌کند. ساختمان به یک انجمن شکار محلی تعلق دارد و هرکسی که به جزیره سفر کند، می‌تواند در آن اقامت داشته باشد. تنها باید جرأت یا حوصله کافی داشته باشد تا با قایق به ساحل صخره‌ای شرق جزیره سفر کند. این سفر تنها از شهر اصلی مجمع‌الجزایر وستمن امکان‌پذیر است. برق ساختمان از طریق گاز پروپان تامین می‌شود و به‌جز آنچه که از طریق بارندگی جمع‌آوری می‌شود، آب ندارد.

امکان سفر به جزیره و خانه تنها و اسرارآمیزش

امکان سفر به جزیره و خانه تنها و اسرارآمیزش

کار زیادی برای انجام دادن در این جزیره وجود ندارد به جز تماشای مرغان دریایی از خانواده پنگوئن‌ها به‌نام ماکاروها و مناظر زیبا! اما دقیقا به همین دلیل، برخی از گردشگران جذب این مکان می‌شوند. با اینکه جزیره اتلیثای از طرف دولت ایسلند به عنوان منطقه حفاظت‌شده ثبت شده. اما دسترسی عموم به جزیره از طریق قایق قانونی است. تورهای فعال در شبه‌جزیره وستمن، سفرهای یک روزه خاطره‌انگیزی به جزیره Elliðaey و خانه تنها و اسرارآمیزش دارند.

داستان تنهاترین خانه جهان

و در آخر

در این مطلب با داستان تنهاترین خانه جهان و جزیره مرموز اتلیثای Elliðaey آشنا شدید. برای آشنایی با دیگر خانه‌های عجیب دنیا مطلب خانه لادرا؛ خانه‌ای‌ شگفت‌انگیز با معماری خاص را از دست ندهید.

آیا تنهاترین خانه جهان، متعلق به بیورک است؟!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه