خانه تکانی عید 1403 و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب با ایده‌های جذاب بهاری!

خانه تکانی عید 1403 و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب با ایده‌های جذاب بهاری!

به قلم: نرگس مهردادیان

خانه تکانی عید 1403 و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب

با اضافه کردن اکسسوری‌های مختلف و رنگ‌ها و المان‌های بهاری به اتاق خواب خود در زمان خانه تکانی عید ۱۴۰۳، دکوراسیون اتاق خواب‌تان را متفاوت‌تر از سال گذشته چیدمان کنید. برای خانه تکانی عید و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب می‌توانید از انواع روتختی‌ها، تابلوها و اکسسوری‌های مختلف استفاده کنید تا اتاق خواب‌تان جذاب‌تر شود و چیدمان بهتری داشته باشید.

سرویس خواب بالسا

در این مطلب نکات و ایده‌هایی برای تغییر دکور اتاق در خانه تکانی عید و آماده شدن برای نوروز بررسی خواهد شد. پس در ادامه با چیدانه همراه باشید.

خانه تکانی و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب با پالت رنگ بهاری

خانه تکانی و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب با پالت رنگ بهاری

برای تغییر دکوراسیون اتاق در خانه تکانی عید در انتخاب پالت رنگی کلی اتاق خواب دقت کنید. رنگ یک مساله کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و به خصوص اتاق خواب شماست. هر عنصر در اتاق خواب یک رنگ خاص دارد. بهترین است که از دو یا سه رنگ به عنوان پالت رنگ اتاق خواب برای عید نوروز استفاده کنید.

توجه داشته باشید رنگ‌هایی انتخاب کنید که طراوت را به اتاق خواب شما هدیه ‌کنند. بهترین پالت رنگ اتاق خواب برای عید، پالتی است که از طبیعت الهام گرفته باشد. برای مثال استفاده از رنگ سبز بهاری یا رنگ زرد تداعی‌گر نور خورشید به عنوان رنگ اصلی پالت می‌توانند نشاط و آرامش را به همراه داشته باشد. تلفیق رنگ سبز با صورتی پاستلی نیز می‌تواند تداعی کننده فصل بهار و نشان عید نوروز باشد.

تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب در خانه تکانی با روتختی‌های تداعی‌گر فصل بهار

تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب در خانه تکانی با روتختی‌های تداعی‌گر فصل بهار

با آمدن فصل بهار و فضای شاد نوروز، بهتر است به جای استفاده از روتختی‌هایی با پالت رنگ‌های خنثی، از روتختی‌هایی استفاده کنید که فصل بهار را تداعی می‌کنند. البته این انتخاب کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و نسخه‌ای کلی برایش وجود ندارد.

برای مثال ممکن است رنگ مشکی برای یک فرد رنگی دلمرده به حساب آید اما همین رنگ برای فردی دیگر رنگی بسیار جذاب باشد. پس در ابتدا رنگ‌های مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. سپس از بین آن‌ها هر رنگی که بیشتر با فصل بهار همخوانی دارد را به عنوان رنگ انتخابی برای روتختی استفاده کنید.

اکسسوری‌ها و تزیینات بهاری در تغییر چیدمان اتاق همزمان با خانه تکانی

اکسسوری‌ها و تزیینات بهاری در تغییر چیدمان اتاق همزمان با خانه تکانی

شاید تعجب کنید اما برخی از اکسسوری‌ها و لوازم تزئینی می‌توانند تنها برای فصل زمستان مناسب باشند و برخی دیگر تنها برای فصل بهار! برای مثال، تصاویر پرندگان رنگارنگ در حال آواز خواندن، ما را به یاد فصل بهار می‌اندازد. اما دیدن تصاویر  پرستوها، ممکن است ما را به یاد زمستان بیاندازند.

بنابراین استفاده از اکسسوری‌های رنگارنگ یا آن‌هایی که نشان فصل بهار هستند می‌توانند انتخابی مناسب برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب در زمان خانه تکانی عید باشند. استفاده از تابلو‌های شاد با رنگ ‌و بوی عید، مجسمه‌ها یا حتی کاغذدیواری‌هایی به رنگ‌های بهاری، همگی می‌توانند اکسسوری‌های مناسبی باشند که برای عید در اتاق خواب قرار دهید.

خانه تکانی عید و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب با روبالشی و رو کوسن‌های جدید

خانه تکانی عید و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب با روبالشی و رو کوسن‌های جدید

ممکن است در خانه تکانی عید، کوسن‌های روی تخت را وسیله‌ای اضافی بدانید که بخواهید آن‌ها را به انبار انتقال دهید، اما دست نگه دارید! اگر طرح کوسن‌ها قدیمی شده یا شما را دلزده کرده، آن‌ها را پنهان نکنید. چند روبالشی و روکوسنی جدید پیدا یا خریداری کنید، روی کوسن‌ها بکشید و به شکلی متفاوت آن‌ها را روی تخت چیدمان کنید.

باید بدانید که گذاشتن ۴ تا ۶ کوسن و بالش روی تخت کاملا اصولی و مرسوم است و در بیشتر ست‌های روتختی وجود دارد. بهتر است در تغییر دکوراسیون عید اتاق خواب، حتما از کوسن‌هایی به رنگ‌های بهاری استفاده کنید تا طراوت و شادی به فضای اتاق‌خوابتان راه یابد.

راه دادن نور با پرده‌های نازک در تغییر دکور اتاق در خانه تکانی

راه دادن نور با پرده‌های نازک در تغییر دکور اتاق در خانه تکانی

اگر در فصل زمستان، برای راه نیافتن هوای سرد به اتاق خواب، از پرده‌هایی ضخیم استفاده می‌کردید، حالا وقت آن رسیده که پرده‌های ضخیم را کنار بگذارید تا از نور و هوای بهاری لذت ببرید.

برای این‌که بیشترین استفاده را از پنجره‌ها و نور طبیعی آن‌ها داشته باشید، ابتدا به جای پرده‌های ضخیم پشت پنجره از پرده‌های نازک، مانند حریر استفاده کنید. اگر در اتاق خواب‌تان فضای کافی دارید، زیر پنجره یک شاهنشین بسازید تا بیشتر بتوانید از هوا و حس و حال لطیف بهاری لذت ببرید.

خانه تکانی و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب با استفاده از گیاهان طبیعی

خانه تکانی و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب با استفاده از گیاهان طبیعی

برای راه یافتن بهار به اتاق خواب‌تان، از گلدان‌هایی با گل‌های طبیعی استفاده کنید. گلدان‌هایی با گل همیشه بهار، سانسوریا و حتی گل‌های رنگارنگ شمعدانی، البته اگر اتاقتان پنجره بزرگ داشته باشد، این‌ها بهترین گزینه هستند.

به عقیده برخی از افراد برای طراحی دکوراسیون بهاری بهترین کار ارتباط برقرار کردن با طبیعت از طریق نصب پوسترهای سه‌بعدی یا حتی دو بعدی با طرح گل و گلدان و شکوفه‌های بهاری است. اما اشتباه نکنید، این پوسترها به فضای اتاق خواب شما جلوه‌ای مصنوعی خواهند داد! به جای طرح و نقش گل‌های بهاری خود آن‌ها را به اتاق خوابتان راه دهید.

تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب در خانه تکانی با روتختی‌های تداعی‌گر فصل بهار

تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب در خانه تکانی با نشانه‌های عید

چرا فکر می‌کنید که باید تنها یک سفره هفت‌سین آن هم در اتاق نشیمن بچینید و جای هفت‌سین در اتاق خواب نیست؟!

اگر در روزهای تعطیل عید، ‌هنگام استراحت، ساعت‌ها در اتاق خواب وقت می‌گذرانید و فضای کافی در اتاق‌ دارید، یک هفت‌سین کوچک هم برای اتاق‌خواب‌تان بچینید. یا چند عنصر تداعی‌کننده عید نوروز را به دیوار اتاق خواب بیاویزید. حتی می‌توانید تنها با گذاشتن چند شاخه سنبل یا لاله در اتاق، نشاط عید نوروز را به اتاق خواب‌تان راه دهید!

خانه تکانی عید و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب

و در آخر

در این مطلب تمام آنچه باید در مورد خانه تکانی عید و تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب با ایده‌های جذاب بهاری بدانید بررسی شد. با به‌کاری چند تا از آن‌ها بهار را به اتاق‌خوابتان هدیه کنید.

برای آشنایی با ایده‌های تغییر دکوراسیون آشپزخانه در این نوروز مطلب 7 ترفند کاربردی برای تغییر چیدمان آشپزخانه هنگام خانه تکانی را از دست ندهید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه