7 ترفند کاربردی برای تغییر چیدمان آشپزخانه هنگام خانه تکانی!

7 ترفند کاربردی برای تغییر چیدمان آشپزخانه هنگام خانه تکانی!

به قلم: نرگس مهردادیان

تغییر چیدمان آشپزخانه هنگام خانه تکانی

آشپزخانه قلب خانه است! بهترین فرصت برای تغییر چیدمان آشپزخانه‌ هنگام خانه تکانی و قبل از نو شدن سال است. می‌توان هم‌زمان با این خانه تکانی فکری هم به حال چیدمان آشپزخانه کرد و آن را با تغییراتی را در چیدمان لوازم آشپزخانه و با یک دکوراسیون جدید، زیباتر نشان داد. حتی شاید نیاز باشد که لوازم جدید بخرید یا برخی از لوازم را نو کنید.

چوب و هنر

در این مطلب بهترین و کاربردی‌ترین ترفندها برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه در خانه تکانی بررسی خواهد شد. پس در ادامه با چیدانه همراه باشید.

تمیز کردن داخل قفسه‌ها برای تغییر چیدمان آشپزخانه‌ هنگام خانه تکانی

1- تمیز کردن داخل قفسه‌ها برای تغییر چیدمان آشپزخانه‌ هنگام خانه تکانی

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌تان زیباتر به نظر برسد، باید همیشه آن را تمیز نگه دارید! داخل قفسه‌ها معمولا زمان طولانی بدون بررسی باقی می‌مانند. ابتدا آن‌ها را خالی کنید، سپس دیواره‌ها، درب‌ها و کف قفسه‌ها را تمیز کنید. می‌توانید از کف‌پوش‌های پلاستیکی یا کاغذی برای داخل کابینت استفاده کنید. این کفی‌های کابینت رنگ‌های مختلف و طرح‌های زیبایی دارند و با توجه به دکوراسیون و رنگ‌ کابینت‌ها و لوازم آشپزخانه‌تان می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. بهتر است در کابینت‌های مواد خوراکی، حتما از این کف‌پوش‌ها استفاده کنید تا در صورت ریختن این مواد، راحت‌تر تمیز شود.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه در خانه تکانی با دور ریختن وسایل اضافی

2- تغییر دکوراسیون آشپزخانه در خانه تکانی با دور ریختن وسایل اضافی

اگر زمان طولانی لوازم آشپزخانه را زیر و رو نکنید، لوازم اضافی زیادی در گوشه و کنار آن جمع می‌شود. گاه وسایلی را نگهداری می‌کنید که احتمال می‌دهید بعدا لازم داشته باشید، اما همین‌ها آشپزخانه‌ را شلوغ و نامرتب می‌کنند. پس اگر وسایلی دارید که مدت‌های طولانی به آن نیاز نداشتید، آن را به دیگران بدهید یا بیرون بگذارید. ظروف خوراکی تمام شده‌، لوازم شکسته و خراب شده را دور بریزید تا ‌ببینید که چقدر قفسه‌ها خلوت می‌شوند. به خصوص در چیدمان آشپزخانه کوچک باید از گذاشتن وسایل اضافی و بدون کاربرد خودداری کنید!

تغییر چیدمان آشپزخانه‌ هنگام خانه تکانی با طراحی ایده ذهنی چیدمان آشپزخانه

3- تغییر چیدمان آشپزخانه‌ هنگام خانه تکانی با طراحی ایده ذهنی

قبل از شروع چیدمان جدید آشپزخانه، ایده آن را در ذهن خود طراحی کنید. بدانید چه لوازمی را می‌خواهید جابجا کنید و هر کدام را کجا بگذارید. با این کار هنگام چیدن، دچار سردرگمی نخواهید شد و کارها سریع‌تر انجام می‌شوند.

ابتدا وسایل درون قفسه‌ها را بچینید. برای این کار قفسه‌ها را طبقه‌بندی کنید و بدانید هر کدام مربوط به چه لوازم و خوراکی‌هایی هستند تا راحت‌تر بتوانید به وسایل دسترسی داشته باشید.

بعد لوازم و ابزاری که روی کابینت یا در فضای آشپزخانه قرار می‌گیرند را جابه‌جا کنید. البته نمی‌توانید جای اجاق‌گاز، یخچال و لوازم برقی زیادی را تغییر دهید. چراکه در بیشتر خانه‌ها فضای مخصوص خود را دارند. ابتدا از مکانی که می‌خواهید لوازم را قرار دهید، مطمئن شوید سپس جابجایی و چیدمان را شروع کنید.

مرتب چیدن وسایل در خانه تکانی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه

4- مرتب چیدن وسایل در خانه تکانی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه

چیدمان مناسب، زیبا و مرتب در دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک امروزی باعث می‌شود کمبود فضا را کمتر احساس کنید. همچنین فضای درون آشپزخانه‌تان منظم و زیبا به نظر خواد رسید. لوازمی که جنبه تزئینی دارند را جلوی چشم قرار دهید اما ظروف بزرگ مانند قابلمه‌ها را داخل کابینت قرار دهید تا دید نداشته باشند. چیدمان آشپزخانه را طوری انجام دهید که دسترسی به لوازمی که کاربرد بیشتری دارند، برایتان راحت‌تر باشد.

به‌روز کردن برخی وسایل برای تغییر چیدمان آشپزخانه‌ هنگام خانه تکانی

5- به‌روز کردن برخی وسایل برای تغییر چیدمان آشپزخانه‌ هنگام خانه تکانی

اگر زمان زیادی از خرید لوازم آشپزخانه‌تان می‌گذرد. برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه و عوض شدن روحیه‌تان، لوازم کهنه و فرسوده را دور بریزید و آن‌ها را با مدل‌های جدید و شیک‌ جایگزین کنید. با خرید لوازم با رنگ‌های زیبا، فضای آشپزخانه‌تان را زیباتر و جذاب‌تر کنید. می‌توانید از جا ادویه‌ای زیبا، گلدان کوچک و لوازم تزئینی خاص برای تزئین روی کابینت‌ و اپن آشپزخانه استفاده کنید. حتی می‌توان با قرار دادن یک قالیچه کوچک و شیک که با فضای آشپزخانه هارمونی دارد، فضایی زیبا و متفاوت ایجاد کرد.

عوض کردن رنگ کابینتها برای تغییر دکور آشپزخانه همزمان با خانه تکانی

6- عوض کردن رنگ کابینت‌ها برای تغییر دکور آشپزخانه همزمان با خانه تکانی

اگر از دکوراسیون و فضای آشپزخانه‌تان خسته شده‌اید و می‌خواهید یک تغییر اساسی در آشپزخانه‌ ایجاد کنید، بهترین راه تغییر رنگ کابینت‌هاست. اگر کابینت فلزی است، به راحتی درب‌های آن را جدا کنید و در فضای آزاد با رنگی زیبا و جذاب آن‌ها را تغییر دهید. اما اگر کابینت‌ها قابل رنگ زدن نیستند، با برچسب‌های طرح‌دار و رنگارنگ آن‌ها را تغییر دهید. امروزه برچسب‌هایی با ضخامت و قیمت‌های متفاوت و طرح و رنگ‌های زیبا در بازار وجود دارند که خودتان هم می‌توانید آن‌ها را روی درب کابینت و قفسه‌ها بکشید. برای این کار از رنگ‌ها و طرح‌های هماهنگ با دکور آشپزخانه استفاده کنید.

تغییر چیدمان آشپزخانه‌ هنگام خانه تکانی با استفاده از گل‌ها و گیاهان

7- تغییر چیدمان آشپزخانه‌ هنگام خانه تکانی با استفاده از گل‌ها و گیاهان

اگر آشپزخانه‌ پنجره دارد، پشت آن چند گلدان گل قرار دهید. حتی می‌توان از گل‌های آپارتمانی که نیاز به نور ندارند روی اپن و کابینت‌ها قرار داد. گل‌ها و گیاهان موجب تصفیه هوا و ایجاد اکسیژن بیشتر شده و در بهتر شدن روحیه‌تان نیز تأثیر زیادی دارند. پس آن‌ها را حتما در تغییراتی که می‌خواهید ایجاد کنید، بگنجانید. گلدان‌های رنگارنگ و هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه فضایی بسیار زیباتر و جذاب‌تر ایجاد خواهند کرد.

نکات تغییر دکوراسیون آشپزخانه زمان خانه تکانی

و در آخر

در این مطلب نکات تغییر دکوراسیون آشپزخانه زمان خانه تکانی به طور کامل بررسی شد. توجه داشته باشید چیدمان آشپزخانه تأثیر زیادی در زیبایی و بزرگ دیده شدن فضای آشپزخانه دارد. به همین دلیل بهتر است از رنگ‌های روشن در دکوراسیون آشپزخانه کوچک استفاده کرد و همیشه آن را مرتب نگه داشت!

برای آشنایی با دیگر ترفندهای کاربردی در خانه تکانی عید مطلب لیست کارهای خانه تکانی، فقط با روزی 20 دقیقه! را از دست ندهید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه