نماینده انحصاری درب کشویی پنهان‌شو؛ مهمان فضای کوچک و مجلل شما

نماینده انحصاری درب کشویی پنهان‌شو؛ مهمان فضای کوچک و مجلل شما

به قلم: فهیمه مصدرالامور

فلسفه درب‌های خانه این است که قسمت‌های مختلف خانه را از هم جدا می‌کنند. خانه‌ای را بدون در و اتاق خواب تصور کنید. حتی بدتر از آن، توالت و حمام بدون جداکننده در معرض دید قرار می‌گیرند! حتما شما هم تاکنون اصطلاح پنهان‌شو به گوشتان خورده. اما درب کشویی پنهان‌شو  یا درب ریلی مخفی چیست؟ و کاربرد آن در دکوراسیون چه تاثیری بر چیدمان شما دارد؟ با ما در ادامه این مبحث جذاب همراه باشید.

سبز چوب

تابلو فرش ریحان

درب کشویی پنهان‌شو چیست؟

این نوع درب نسل جدیدی از درهای ریلی‌ست و به دلیل اینکه در بین دو دیوار و داخل حفره آن قرار می‌گیرد؛ به این نام خوانده می‌شود. از انواع مدل درهای کشودار؛ درب‌های پنهان شو آوا از مناسب‌ترین درب‌ها برای اتاق، حمام و سرویس بهداشتی محسوب می‌شوند. چراکه استفاده بهینه از فضا را تسهیل می‌کنند. از طرفی درب کشویی پنهان‌شو؛ شیک و جذاب است و به دکوراسیون منزل شما، نظم و زیبایی را هدیه می‌دهد. همچنین در زمان بسته شدن هیچ حجمی را اشغال نمی‌کند که این از مزایای مهم این مدل درب کشویی است.

 

انواع درب ریلی پنهان ‎شو

درب‌های ریلی یا کشویی از جمله پرطرفدارترین و زیباترین مدل‌های درب هستند که علاوه بر حل مشکل کمبود جا، به جذابیت و مدرن جلوه دادن وسایل منزل نیز کمک می‌کنند. این درب‌ها به فضای کمی برای باز و بسته شدن نیاز دارند. به همین دلیل برای فضاهای کوچک ساختمان مناسبند.

انواع مختلفی از درب‌های ریلی در سبک‌های مختلف، چه سنتی و چه مدرن ساخته می‌شوند. برای مثال، شما می‌توانید درب گاراژ خود و تمام درب‌های سنگین خود را نیز درب کشویی پنهان‌شو استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: درب‌های کشویی داخل منزل: معرفی انواع درب کشویی ریلی

 

مکانیزم درب کشویی پنهان‌شو را بدانیم

معمولا مکانیزم درب ریلی توسط غلتک، ریل و قرقره‌هایی که در مسیر جلوی دیوار قرار می‌گیرند؛ باز یا بسته می‌شود. به این ترتیب به فضای کافی در مقابل دیواری که ریل به آن متصل است، نیاز است. نکته جالب اینجاست که در این مدل، مکانیزمِ کشویی شدن؛ درب از دید عموم پنهان است و در بین دو دیوار مخفی می‌شود. البته یادتان باشد در هنگام خرید ریل و قرقره درب کشویی پنهان‌شو، حتما به سایز و تحمل وزن مکانیزم پنهان‌شونده دقت کنید تا در طول زمان دچار مشکل نشوید.

مزایای انتخاب درب کشویی توکار چیست؟

  • به دلیل شکل مدرن، زیبا و جذابی که این مدل درها دارند؛ امکان استفاده از آن‌ها حتی در فضاهای بزرگ و لوکس هم فراهم است.
  • مزیت خوب دیگر نوع پنهان‌شوی درب ریلی نسبت به نوع روکار آن اینکه؛ فضای دیوار در نوع درب کشویی توکار قابل استفاده است.
  • از مزیت‌های مهم و دلیل اصلی محبوبیت درب‌های کشویی پنهان شو این است که این در‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. به عبارتی عدم وجود لولاهای سنتی در درب‌های کشویی؛ آنها را برای فضاهای کوچک مناسب می‌کند.
  • داشتن فضای بیشتری برای قرار دادن گلدان، مبلمان، اکسسوری‌های دکوراتیو و غیره از دیگر مزایای استفاده از درب‌های کشویی مخفی است.
  • نکته جالب دیگر اینکه در طراحی این نوع درب‌های ریلی هیچ محدودیتی وجود ندارد. بنابراین می‌توانید درهای پنهان شو ریلی با انواع شیشه، چوب و دیگر مواد و مصالح و در مدل‌های پرتابل و غیره سفارش دهید.
  • همچنین در مکان‌هایی مانند: رختشویی و حمام که معمولا محدودیت فضا اجازه بازشدن کامل در را نمی‌دهد، استفاده از درب پنهان‌شو گزینه بسیار مناسبی است.

کاربرد درب ریلی مخفی در دکوراسیون داخلی چیست؟

اگر خانه‌ی شما بسیار کوچک است و فضایی برای بازشدن درب‌های داخلی منزل ندارید، درب کشویی پنهان‌شو، مشکل کمبود جا را حل می‌کند. البته درب‌های پنهان به دلیل جذابیت و زیبایی خاص خود، در منازل مجلل هم استفاده می‌شوند.

درب کشویی پنهان‌شوی آوا

گالری ساختمان آوا نماینده گروهی از برجسته‌ترین شرکت‌های ایتالیایی است که سابقه‌ای نزدیک به 10سال دارند. این برند؛ با توجه به شناخت خوبی که از شرکت‌های تولیدکننده ایتالیایی دارد، مجموعه‌ای از کالاهای مورد نیاز طراحان را با تضمین بالاترین کیفیت و طراحی به ایشان ارائه می‌دهد.
در واقع گالری آوا؛ انواع درب کشویی پنهان‌شو را با آگاهی از کیفیت و دوام آنها و با تضمین و ارائه خدمات پس از فروش به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.

 

عوامل موثر بر قیمت درب‌های توکار ریلی

به طور کلی قیمت درب‌های کشویی پنهان‌شو به دو عامل نوع ریل سازه و نوع درب و دستگیره کارشده بستگی دارد. عموما ریل‌ها به دو دسته چینی و ترک تقسیم‌بندی می‌شوند. به گفته کارشناسان به دلیل مقاومت و کیفیت بالا؛ قیمت ریل‌های ترک، به مراتب بالاتر از مدل‌های ریلی چینی است. نوع درب انتخاب شده توکار نیز دومین عامل موثر در قیمت این محصول است.

 

روش نصب درب کشویی پنهان‌شو چگونه است؟

لازم به یادآوری است که نصب درب کشویی پنهان‌شو نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد. بنابراین در هنگام خرید این مکانیزم از نصابان حرفه‌ای درب آوا کمک بگیرید. از سوی دیگر برای نصب درب کشویی مخفی؛ دو دیوار مورد نیاز است. دیوار اول دیواریست که در هنگام ساخت منزل در کنار درب ساخته می‌شود. پس از اینکه ریل و قرقره‌ها در جای مناسب خود به دیوار یا سقف نصب شدند، زمان نصب دیوار دوم فرا می‌رسد. دیوار دوم معمولا از نوع دیوارهای پیش ساخته موجود در بازار و از جنس کناف یا گچ یا ام دی اف است. به این ترتیب این دیوار دوم در فاصله مناسبی در کنار ریل قرار می‌گیرد و حفره‌ای در بین دو دیوار ایجاد می‌شود و به این صورت ریل‌ها از نظر پنهان می‌مانند.

کلام پایانی

درحقیقت درب‌ها ابزار ضروری هر فضایی به حساب می‌آیند. با این حال، گاهی اوقات درها وسایل حجیمی هستند که برای باز و بسته شدن به فضای نسبتاً زیادی نیاز دارند. معمولا در محیط‌هایی مثل راهروهای باریک یا اتاق‌ها و فضاهای کوچک نمی‌توان فضای مجزایی برای حرکت درب ایجاد کرد. بنابراین درب‌های کشویی پنهان‌شو برای این مکان‌ها تدارک دیده شدند

که در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و مزایا، کاربرد، انواع و مکانیزم کار این مدل درب‌های مدرن ریلی پرداختیم. شما هم اگر بنا دارید برای فضاهای خود، از این مدل درب تهیه کنید؛ درب کشویی پنهان‌شو آوا کار را برایتان راحت می‌کند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه