Chidaneh.com placeholder image

طراحی درب مخفی، 10 ایده برای ساخت یک مخفی‌گاه در خانه!

به قلم: پریچهر رضوی

درب‌های مخفی یک ویژگی جادویی را به خانه شما اضافه می‌کنند و می‌توانند کاربردهای فراوانی داشته باشند. طراحی درب مخفی در قسمت‌هایی از خانه این امکان را به شما می‌دهد تا وسیله‌هایی را که می‌خواهید از دست فرزندانتان یا نگاه کنجکاو مهمانانتان دور بمانند، پشت درب‌های مخفی پنهان کنید.

همچنین می‌توانید فضایی را برای خلوت کردن یا نگهداری کلکسیون ارزشمند خود پست درب‌های مخفی ایجاد کنید و از آن لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم تا 10 ایده خلاقانه از طراحی درب مخفی در فضای خانه را در اختیارتان قرار دهیم.

chidaneh ad banner
طراحی درب مخفی
طراحی درب مخفی در خانه

10 ایده خلاقانه برای طراحی درب مخفی در خانه

در این بخش قصد داریم تا 10 ایده خلاقانه برای طراحی درب مخفی در خانه را در اختیارتان قرار دهیم. اگر قصد عملی کردن چنین ایده‌ای را در خانه دارید، فراموش نکنید که ذخیره کردن تصاویر ایده‌هایی که نظرتان را جلب کرده‌اند می‌تواند هنگام عملی ساختن آن‌ها به شما کمک کنند تا ذهنیت مشخص‌تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: انواع درب آکاردئونی به همراه نکات خرید

کتابخانه‌ای جادویی، طراحی درب مخفی

1.کتابخانه‌ای جادویی!

شاید وجود یک اتاق مخفی پشت کتابخانه به موضوعی کلیشه‌ای در فیلم‌ها بدل شده است. اما استفاده از یک کتابخانه کشویی برای مخفی کردن یک فضا پشت آن ایده‌ای کاربردی به شمار می‌رود که می‌توانید از طریق آن فضایی را پشت کتابخانه جادویی خود پنهان کنید.

درب مخفی در دیوار

2.درب مخفی در دیوار

این ایده یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ایده‌ها برای طراحی درب مخفی به شمار می‌رود. برای اجرای چنین طرحی بهتر است از دیواری با الگوی خاص استفاده کنید تا شکاف‌ها و بریدگی‌های درب مخفی در طرح دیوار گم شوند. توجه داشته باشید که هرگونه شکاف یا تغییر در طرح می‌تواند درب مخفی شما را به یک درب معمولی تبدیل کند. 

مطالب پیشنهادی: ساخت جاهای مخفی در خانه، اشیای قیمتی را کجا پنهان کنم؟!

درب تزئینی، طراحی درب مخفی

3.درب تزئینی

استفاده از یک قفسه یا درب تزئینی برای مخفی کردن آن ایده‌ای هوشمندانه است. اگر می‌خواهید اتاق زیر شیروانی یا انباری گوشه اتاق را به اتاقی برای نگهداری کلکسیون ارزشمند خود تبدیل کنید که تمایل دارید دور از دسترس دیگران باشد، این ایده گزینه مناسبی برای عملی کردن ایده شما به حساب خواهد آمد.
 

قفسه‌ها، طراحی درب مخفی
قفسه‌های سالن پذیرایی، طراحی درب مخفی

4.قفسه‌های سالن پذیرایی

اگر قصد دارید گوشه‌ای از سالن پذیرایی فضای را برای انبار کردن یا مخفی کردن یکسری از وسیله‌ها اختصصاص دهید، می‌توانید طراحی درب مخفی فضای مرموز خود را شبیه قفسه‌ها سالن پذیرایی اجرا کنید. تا فضای مورد نظرتان برای همیشه مخفی باقی بماند.

بیشتر بخوانید: درب های کشویی داخل منزل، درب های جاگیر را فراموش کن!

تابلوهای دیواری، طراحی درب مخفی

5.تابلوهای دیواری

پوستر یا تابلوهای بزرگ روی دیوار یک ایده عالی برای طراحی درب مخفی در اتاق یا فضای مورد نظر است. اگر شما یک هنرمند هستید و قصد دارید استودیویی مخفی برای خود داشته باشید که در اوقات فراغت یا تمرین موسیقی کسی مزاحمتان نشود، این یک ایده بی‌نظیر برای عملی کردن این کار است.

قفسه‌های کشویی، طراحی درب مخفی

6.قفسه‌های کشویی

ایجاد یک اتاق یا انباری مخفی پشت قفسه‌های کشویی آشپزخانه ایده‌ای است که نباید از آن غافل شد. اگر علاقه دارید تا یکسری وسیله یا مواد غذایی را در فصل‌ها مختلف می‌توانید انبارشان کنید در فضایی دور از چشم نگهداری شوند و از خرابکاری فرزندتان در امان بمانند، تعبیه فضایی پشت قفسه‌های کشویی آشپزخانه یک ایده عالی است.

مطالب پیشنهادی: مخفی کردن شوفاژ و رادیاتور با 11 ترفند دکوراسیونی!

درب مخفی زیر راه پله
فضای زیر راه پله، طراحی درب مخفی

7.درب مخفی زیر راه پله

معمولا در اکثر خانه‌هایی که دارای راه پله هستند، فضای زیرین راه‌پله بلا استفاده باقی می‌ماند. شما می‌توانید با طراحی درب مخفی به ‌صورت قفسه یا یک جاکفشی، فضای پشتی آن را به یک اتاق مخفی برای پنهان کردن برخی وسیله‌های اضافی تبدیل کنید.

درب مخفی پنهان در کفپوش‌ها

8.درب مخفی پنهان در کفپوش‌ها

اگر فضایی زیر خانه خود دارید که بلا استفاده مانده است می‌توانید با طراحی درب مخفی میان کفپوش‌ها و تعبیه یک راه پله به فضای زیرین خانه خود دسترسی پیدا کنید و از آن به عنوان اتاقی مخفی استفاده کنید. همچنین اگر شکاف‌های درب میان کفپوش‌ها مشخص است می‌توانید از فرش یا قالیچه برای پنهان کردن آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راز های مخفی کردن درب های اضافی در دکوراسیون داخلی

نیمکت چوبی گوشه اتاق، طراحی درب مخفی

9.نیمکت چوبی گوشه اتاق

یک نیمکت چوبی ساده که روی آن پر از بالشتک و تشک راحتی است، هیچ‌وقت نمی‌تواند نظر کسی را به خود جلب کند. این یک ایده فوق‌العاده برای طراحی درب مخفی است که امکان دسترسی به فضای زیرین اتاق را برای شما فراهم می‌کند.

راه پله‌های متحرک، طراحی درب مخفی

10.راه پله‌های متحرک

شما می‌توانید با تعبیه یک راه پله متحرک فضای پشتی راه پله را به یک اتاق مخفی تبدیل کنید. هیچ‌کس به ذهنش هم خطور نمی‌کند که راه‌پله‌ها یک درب مخفی برای ورود به اتاق دیگر باشند.

طراحی درب‌ مخفی، دکوراسیون داخلی

کلام آخر
طراحی درب‌ مخفی برای یک فضای پنهانی می‌تواند تصورات ما در کودکی را به واقعیت تبدیل کند. اتاقی که می‌تواند به یک اتاق بازی، گوشه‌ای برای مطالعه، دفتر کار یا محلی برای خلوت کردن و استراحت کردن تبدیل شود. ایده‌های بسیاری برای ایجاد یک اتاق پنهانی وجود دارد که ما در این مقاله سعی کردیم 10 تا از بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را در اختیارتان قرار دهیم.
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه