چرا چیدمان به سبک کلاسیک هنوز هم پرطرفدار است؟

چرا چیدمان به سبک کلاسیک هنوز هم پرطرفدار است؟

به قلم: مهشید بختیاری

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در گذر زمان و با روی کار آمدن سبک های متنوع دکوراسیون و معماری داخلی، چرا هنوز هم سبک معماری لوکس و کلاسیک محبوب است و در بسیاری از خانه ها اجرا می شود؟ مگر این سبک دکوراسیونی چه ویژگی هایی دارد که قدیمی نمی شود و از مد نمی افتد؟ واقعیت آن است که ورود لوازم دکوراسیونی در سبک لوکس و کلاسیک به بازار لوازم خانگی به قدری متنوع و باکیفیت است که هر صاحبخانه ای را وسوسه می کند که لااقل بخشی از خانه را با الگوی کلاسیک بچیند. در این شوروم به سراغ یکی از بهترین عرضه کنندگان کالاهای کلاسیک رفته ایم تا زیبایی خیره کننده یک دکوراسیون کلاسیک شیک و باکیفیت را به شما نشان بدهیم. با ما همراه باشید تا به شوروم مبل آرکو سری بزنیم.

تابلو فرش ریحان

سبک کلاسیک، یک سبک باشکوه و نوستالژیک

احتمالا برای بسیاری از ما چیدمان یک خانه کلاسیک یادآور خاطرات شیرین کودکی است. خاطره هایی متعلق به آن زمان کعه عاشق نقش و نگارهای فرش خانه مادربزرگ بودیم. مبل چوبی که پدربزرگ روی آن می نشست و روزنامه می خواند پر از حکاکی های ظریف و خیره کننده بود. پارچه مخملی زرشکی رنگ مبل جلوه جذابی به فضای خانه داده بود و دیوارها پر از وسایل تزئینی و دکوراتیو بودند.

خانه کلاسیک مادربزرگ یک قانون مهم داشت: همه وسایل باید چوبی و جفت باشند. از بوفه های براق که با لوازم آنتیک تزئین شده بودند گرفته تا میزهای منبت کاری شده که گوشه های خانه را پر کرده بودند همگی از این قانون پیروی می کردند. این سبک دکوراسیونی نوستالژیک حس آرامش بی نهایتی را در فضا به جریان می اندازد و ظرافت وسایل آن که هرکدام ساخته دست یک استادکار باسلیقه هستند زیبایی نمای بصری خانه را دو چندان کرده است. این همه ریزه کاری های هنرمندانه برای دنیای کودکی های ما سرشار از دیدنی های هیجان انگیز بود. به همین دلیل است که با گذشت زمان هنوز هم خانه های کلاسیک شبیه به یک گالری هنری هستند و طرفداران خاص خودشان را دارند.

نقش رنگ در سبک کلاسیک

کلاسیک دنیای رنگ های گرم، طبیعی، ملایم و فاخر است. استفاده از عنصر چوب بعنوان اصلی ترین قطعه سبک کلاسیک و رنگ های قهوه ای، کرم، بژ، طلایی، زرشکی، زیتونی و … این حس طبیعی بودن را تقویت می کنند. اغلب وسایل در سبک کلاسیک از جنس چوب با رنگ طبیعی هستند. چرا که چوب قابلیت برش خوردن به منظور ایجاد تزئینات و حکاکی های پیچیده و عمیق این سبک را دارد. ماهیت سبک کلاسیک خلق یک فضای آرامش دهنده و به دور از هیاهو و اضطراب است. بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ تک تک وسایل حساسیت به خرج بدهید و از تنالیته های ملایم استفاده کنید.

المان های مهم در سبک کلاسیک

برخلاف دکوراسیون های مدرن و امروزی که از هرگونه تزئینات اضافی و غیرضروری پرهیز می کنند و سعی دارند تا حد امکان فضا را خلوت و کم وسیله بچینند، کلاسیک پسندها عاشق لوازم دکوراتیو و به نمایش گذاشتن هنرهای زیبا هستند.

مبلمان کلاسیک

مبلمان بعنوان اولین عنصر دکوراسیونی در سبک کلاسیک بسیار با دقت انتخاب می شود. چرا که این عضو بزرگ چیدمان نظر هر فردی را در بدو ورود به خانه جلب می کند. مبلمان در سبک کلاسیک غالبا به شکل سلطنتی و تجملاتی انتخاب می شود. پارچه های این مدل مبلمان از جنس های گرانقیمت و نفیس برگزیده می شوند و معمولا هم طرحدار و دارای نقوش برجسته و چشم نواز هستند. همچنین پایه ها و دسته های منحنی در این سبک به نشیمن و پذیرایی منزلتان جلوه بی نظیری می بخشد.

استفاده از چوب های مرغوب و درجه یک با رنگ های خاص از ویژگی های مهم سبک کلاسیک است. استادکاران صنعت مبلمان با منبت کاری های ظریف و درشت زیبایی فوق العاده ای در شاکله مبلمان پدید می آورند و از این هنر اصیل و ایرانی برای جان بخشیدن به چوب استفاده می کنند. جالب است بدانید که در ساختار مبلمان آرکو تمامی حکاکی ها نه با ماشین آلات و به روش صنعتی، بلکه هنر دست استادکاران ایرانی هستند و دقت و ظرافت در ساخت، ارزش محصولات این برند را دوچندان می کند.

بوفه و کنسول کلاسیک

از آنجایی که استفاده از دکوریجات و تزئینات در سبک کلاسیک بسیار مورد استفاده است، قرار دادن کنسول و بوفه بعنوان میزبانی برای لوازم دکوری در این سبک بسیار پرطرفدار است. کنسول ها و بوفه های چوبی با چوب های ابزارخورده و گاها نقاشی های فاخر و خلاقانه رنگ و لعاب متفاوتی به فضای چیدمان می بخشند. در طراحی کنسول ها، میزهای پذیرایی و بوفه های لوکس و کلاسیک توجه به جزئیات حرف اول را می زند. همانطور که در ویدئوی ابتدایی شوروم برند آرکو ملاحظه کردید بدون استفاده از میزهای کنسول و بوفه های لوکس، دکوراسیون کلاسیک ناقص و ناتمام به نظر می رسد.

لوازم تزئینی و دکوری

محال است وارد یک لوکس فروشی شوید و چشمتان به دکوریجات رنگارنگی که در گوشه و کنار فروشگاه قرار گرفته جلب نشود. مجسمه های آنتیک، تابلوهای هنری یونانی، ایتالیایی و فرانسوی، آباژورهای رومیزی و کنارسالنی، دیوارکوب های طلایی، نقره ای و برنزی و … همه و همه کلاسیک بودن این سبک را تقویت می کنند و برای خلق یک فضای راحت و آرامش بخش بسیار الهام بخش خواهند بود.

حرف آخر

عاشقان سبک کلاسیک به خوبی می دانند که ظرافت و دقت در آفرینش جزئیات زیبا و چشم نواز در این سبک بسیار مهم است. سبک کلاسیک سبک جلوه های هنری است، بنابراین خرید تک تک لوازم دکوراسیونی لوکس و کلاسیک باید با حساسیت صورت بپذیرد. مجموعه مبل آرکو عرضه کننده مبلمان و انواع مصنوعات چوبی کلاسیک با استفاده از چوب عالی و درجه یک در کنار پارچه های نفیس و وارداتی و با بکارگیری نیروی کار متخصص و مجرب می توانند شما را قدم به قدم تا رسیدن به دکوراسیون دلخواهتان همراهی کنند. برای دیدن محصولات این برند می توانید از شوروم مبل آرکو دیدن کنید و یا به پیج اینستاگرام این مجموعه سر بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه