طراحی دکوراسیون پذیرایی شیک و جدید با سنگ آنتیک

طراحی دکوراسیون پذیرایی شیک و جدید با سنگ آنتیک

به قلم: نرگس مهردادیان

طراحی دکوراسیون پذیرایی شیک و امروزی با سنگ آنتیک

مبلمان جلاف

سنگ آنتیک متریالی لوکس و زیباست که کاربردهای متنوعی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. این سنگ زیبا و بادوام، بسیار پرطرفدار است اما شاید گزینه مقرون به صرفه‌ای به نظر نرسد. به همین دلیل سنگ‌های آنتیک مصنوعی هم تولید می‌شوند که ظاهر چندان متفاوتی با نوع طبیعی آن ندارند. شما برای طراحی دکوراسیون پذیرایی با سنگ آنتیک در خانه‌ خود می‌توانید از طرح‌های متنوع انواع طبیعی یا مصنوعی این سنگ زیبا و دکوراتیو استفاده کنید.

چوب و هنر

در این مطلب با نحوه ساخت سنگ‌‌های آنتیک و کاربردهای انواع سنگ‌ آنتیک در دکوراسیون پذیرایی و همچنین با مزایا، نحوه خرید و قیمت این سنگ‌های دکوراتیو آشنا می‌شوید. پس با چیدانه همراه باشید.

سنگ آنتیک چیست و از چه متریالی ساخته می‌شود؟!

سنگ آنتیک چیست و از چه متریالی ساخته می‌شود؟!

سنگ آنتیک از تکه‌های شکسته‌ سنگ مرمریت و تراورتن ساخته می‌شود. برای این کار تکه‌های سنگ با هم ترکیب شده و به صورت استاندارد با ملات‌هایی از جنس رزین به هم چسبانده می‌شوند. سنگ آنتیک مصنوعی از متریال سمنت پلاس تولید می‌شود. طرح‌ها و رنگ‌های متنوع این سنگ در بازار، آن را به متریالی محبوب برای طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی تبدیل کرده است.

کاربرد سنگ آنتیک در طراحی دکوراسیون پذیرایی

کاربرد سنگ آنتیک در طراحی دکوراسیون پذیرایی

امروزه استفاده از سنگ آنتیک در دکوراسیون پذیرایی طرفداران زیادی دارد. سنگ آنتیک اتاق پذیرایی با کیفیت و شیک است و انواع مختلفی دارد. این عناصر دکوراتیو در دکوراسیون و زیبایی مکانی چون پذیرایی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و فضایی زیبا و دلنشین ایجاد خواهند کرد. تنوع رنگ و طرح سنگ‌های آنتیک، دست طراحان داخلی و دکوراسیونرها را باز گذاشته. آن‌ها می‌توانند از آن در انواع سبک‌های دکوراسیون پذیرایی استفاده کنند. البته کاغذ دیواری‌های طرح سنگ آنتیک نیز در بازار موجود هستند، اما سنگ آنتیک جایگاه خود را همچنان حفظ کرده و اصل آن طرفداران بیشتری دارد.

سنگ آنتیک در دکور پذیرایی خانه‌های بزرگ

سنگ آنتیک در دکور پذیرایی خانه‌های بزرگ

زیبایی فضای پذیرایی در خانه‌های بزرگ اهمیت بسیاری دارد. به خصوص برای افرادی که مهمانی‌های مجلل و باشکوه برگزار می‌کنند! برای زیبا به نظر رسیدن دکوراسیون پذیرایی می‌توان بخشی از دیوارهای اتاق پذیرایی را با انواع طرح‌های سنگ‌های آنتیک طبیعی یا مصنوعی باتوجه به سبک و نوع دکوراسیون پذیرایی تزئین کرد. با دکوراسیون پذیرایی با سنگ آنتیک جلوه‌ای لوکس و فاخر به خانه خود می‌بخشید و فضایی زیبا و دعوت‌گر برای مهمانان خود فراهم می‌کنید.

استفاده از سنگ آنتیک در دکوراسیون پذیرایی خانه‌های کوچک

استفاده از سنگ آنتیک در دکوراسیون پذیرایی خانه‌های کوچک

در خانه‌هایی که سالن پذیرایی و نشیمن یکپارچه‌ای دارند یا در دکوراسیون خانه‌های کوچک می‌توان عناصر نشیمن را با پذیرایی ترکیب کرد. برای مثال برای ساخت شومینه که گرمابخش فضای نشیمن خانه‌های لوکس است و نقش تزئینی هم دارد، انواع طرح‌های سنگ آنتیک را به کار برد. بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی می‌توان از این متریال برای ساخت شومینه منزل استفاده کرد. البته شومینه سنگ مصنوعی آنتیک گزینه مقرون به صرفه‌تری است و طرفداران بسیاری دارد.

چیدمان پذیرایی با سنگ آنتیک در تزئین دیوار پشت تلویزیون

چیدمان پذیرایی با سنگ آنتیک در تزئین دیوار پشت تلویزیون

در خانه‌های کوچک امروزی که فضای جلوی تلویزیون از پذیرایی دید دارد یا حتی جزیی از سالن پذیرایی به شمار می‌رود، دیزاین دیوار پشت تلویزیون بسیار مهم است. در واقع این دیوار نقطه کانونی نشیمن خانه است. سنگ آنتیک برای تزیین دیوار پشت تلویزیون خانه‌های لوکس با سبک دکوراسیون کلاسیک یا مدرن، انتخاب بسیار مناسبی است. البته توجه داشته باشید، ‌نوع طرح و رنگ انتخابی، باید با سبک دکوراسیون منزل شما هم‌خوانی داشته باشد.

مزایای دکوراسیون پذیرایی با سنگ آنتیک

مزایای دکوراسیون پذیرایی با سنگ آنتیک

از مزایای سنگ آنتیک در دکوراسیون پذیرایی می‌توان به موارد بسیاری اشاره کرد که موجب اهمیت تزیین دکوراسیون پذیرایی با سنگ آنتیک شده است:

  • این محصول کاربردی بسیار متنوع و جذاب است.
  • طول عمر و مقاومت بالایی دارد.
  • وزنی سبک نسبت به سنگ‌های طبیعی دارند..
  • حمل‌ و‌ نقل، نصب و تمیز کردن آسانی دارد.
  • عایق مناسبی برای صوت، حرارت است.
  • قیمت مناسب و مقرون به‌ صرفه است.
  • با ساختار متخلخلی که دارد، راحت‌تر به ملات می‌چسبد.

خرید سنگ آنتیک برای طراحی دکوراسیون پذیرایی

خرید سنگ آنتیک برای دکوراسیون پذیرایی

بسیاری از افراد قصد خرید سنگ آنتیک برای اتاق پذیرایی دارند چراکه این نوع سنگ‌ها ظاهری منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی ایجاد می‌کنند. هنگام خرید باید نکات زیادی را در نظر گرفت تا بتوان بهترین نوع با طرح و رنگ مناسب را خریداری کرد. نکاتی چون توجه به کیفیت، نگهداری، ضخامت، ابعاد، رنگ، مدل و طرح دلخواه! همچنین باید به قابلیت تحمل گرما و سرمای آن نیز توجه داشت، مزایا، معایب و متراژ مورد استفاده را حتما در نظر گرفت تا انتخاب و خریدی عالی داشت.

قیمت سنگ آنتیک برای طراحی دکوراسیون پذیرایی

قیمت سنگ آنتیک برای طراحی دکور پذیرایی

امروزه قیمت‌های سنگ آنتیک اتاق پذیرایی بسیار متنوع بوده و با نوسانات قیمتی بسیار زیادی در بازار موجود هستند. عوامل تاثیرگذار زیادی برای تعیین قیمت سنگ آنتیک وجود دارد. می‌توان از بین آن‌ها به کیفیت متریال، نوع تقاضا و عرضه، مواد اولیه به کار رفته و نحوه تولید آن اشاره کرد.

دکوراسیون پذیرایی با سنگ آنتیک

و در آخر

طراحی دکوراسیون پذیرایی با سنگ آنتیک انتخاب جذابی برای لوکس‌پسندها است. امروزه تماشای تصاویر مجلات و سایت‌های دکوراسیون، افراد را ترغیب می‌کند که تغییراتی در خانه و فضای زندگی‌شان ایجاد کنند. به همین دلیل ما ایده‌های جذاب و کاربردی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل را بررسی می‌کنیم تا با کمک آن‌ها شما هم بتوانید خانه‌ای شیک، زیبا و امروزی داشته باشید.

برای آشنایی با دیگر کاربردهای جالب سنگ آنتیک، مطلب دیوار دکوراتیو با سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی حمام! را از دست ندهید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه