طراحی لوکس کافه رستوران در لواسان؛ از ایده تا اجرا

طراحی لوکس کافه رستوران در لواسان؛ از ایده تا اجرا

به قلم: زینب سرحدی

آخر هفته تصمیم می‌گیرید به کافه رستورانی در لواسان بروید. برای انتخاب آن، در درجۀ اول به چه چیزی توجه می‌کنید؟ دکوراسیون کافه یا منوی آن؟ طبیعی است که اولین چیزی که وسوسه‌تان می‌کند وارد آنجا شوید، طراحی و دکوراسیون کافه است و هرچه طراحی آن خلاقانه‌تر و ناب‌تر باشد، بیشتر در خاطر افراد می‌ماند. ثبت همین خاطرۀ خوش در فضایی دلپذیر باعث می‌شود بازهم به آنجا بروید یا این تجربۀ لذت‌بخش را به دیگران نیز پیشنهاد بدهید. حالا به نظر شما طراحی کافه رستوران در لواسان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ چه المان‌هایی را باید در دکوراسیون آن در نظر گرفت؟ آیا این ویژگی که کافه در منطقه‌ای مانند لواسان است، در طراحی آن تأثیر دارد؟ این نکات را شرکت آرکا معمار نوژا در طراحی لوکس کافه رستوران خود در لواسان در نظر گرفته است.

آرکا معمار نوژا (نوژا دیزاین)
goldآرکا معمار نوژا (نوژا دیزاین)

قدم اول در طراحی داخلی کافه رستوران چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانیم کافه رستوران به چه مکانی گفته می‌شود، چه هویت و کاربری‌ای دارد و تفاوت آن با کافه چیست؟

چوب و هنر
  • کافه رستوران، رستورانی کوچک با همان شیوۀ اجرایی و مدیریتی رستوران‌ است و نسبت به کافه بزرگتر، شلوغ‌تر و پرسنل بیشتری نیز دارد. اما کافه مکانی کوچکتر، فضایی دنج‌تر و تعداد پرسنل بسیار محدودی نیز دارد.
  • کافه رستوران علاوه بر فضای صمیمانه‌ای که دارد، مانند رستوارن شیک و رسمی است. به همین دلیل برای قرارهای رسمی و کاری مناسب‌تر است، در حالی که کافه فضای صمیمانه‌تری دارد و برای دورهمی‌های دوستانه کاربردی‌تر است.
  • کافه‌رستوران از لحاظ فضای داخلی ماهیت تجاری‌تری دارد، در اماکنی لوکس، آرام و تفریحی ساخته می‌شود. از محوطۀ بیرونی آن هم مانند فضای داخلی برای چیدمان استفاده می‌کند؛ در حالی که کافه بیشتر در مکان‌های شلوغ و پررفت‌آمد قرار دارد و فضای محدودتری نیز در اختیار دارد.
  • کافه رستوران محدودیت زمانی دارد و پس از حدود یک ساعت و نیم صرف غذا، نوشیدنی و دسر باید میزتان را تحویل دهید. اما در کافه معمولاً محدودیت زمانی وجود ندارد، جز مواقعی که میز خالی برای مشتری جدید نباشد.

در طراحی کافه رستوران در لواسان، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اولین قدم برای طراحی داخلی، درنظرگرفتن منطقه‌ای است که کافه رستوران در آن قرار دارد. سپس با توجه به آن، مخاطب هدف و نیازهای او شناسایی شود. بنابراین در طراحی فضای کافه رستوران باید نیاز اصلی مشتری یعنی آرامش و انتقال حس طبیعت را در نظر گرفت. پس از دکوراسیون و چیدمان شلوغ و بی‌نظم دوری کنید. سعی کنید در طراحی فضا، انتخاب المان‌ها و چیدمان این نیاز را در نظر بگیرید. علاوه این، توجه به نکات پیشنهادی آرکا معمار نوژا نیز به شما در طراحی و دکوراسیون بهتر فضا کمک می‌کند:

آرکا معمار نوژا (نوژا دیزاین)
goldآرکا معمار نوژا (نوژا دیزاین)
  • انتخاب مبلمان ساده و راحت: مبلمان علاوه بر شیک بودن می‌بایست نهایت سادگی و راحتی را داشته باشد. آرکا معمار نوژا این ویژگی را با انتخاب مبلمانی ساده اما شیک، با کوسن و تشک‌های نشمین‌ در کافه رستوران خود نشان داده است. دقت در انتخاب تناسب و اندازه میز و صندلی‌ها نیز مهم است تا مشتری به هنگام صرف غذا دچار ناراحتی یا مشکل نشود.
  • استفاده از المان‌های طبیعی: همان‌طور که می‌بینید این مجموعه در طراحی و دکوراسیون کافه رستوان در لواسان از گلدا‌ن‌های بزرگ با گیاهان طبیعی در فضا استفاده کرده است. استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان، چوب و سنگ می‌تواند محیطی آرام و هماهنگ با طبیعت را فراهم آورد.
  • نورپردازی مناسب: نورپردازی هماهنگ و متناسب با محیط نیز می‌تواند حس آرامش را به مشتری القا کند. نوژا دیزاین در نورپردازی فضای کافه رستوران خود از لوسترهای آویز حصیری، چراغ‌های دیواری و نورهای خطی بهره برده است. در طراحی نورپردازی، در کنار استفاده از منبع نور مصنوعی، از نور طبیعی نیز می‌توانید نهایت بهره را ببرید.
  • طراحی و چیدمان فضای بیرونی: به طراحی و چیدمان فضای بیرون نیز توجه ویژ‌ای داشته باشید. وقتی افراد برای لذت از هوای مطبوع، فضای باز کافه رستوران را انتخاب می‌کنند، استفاده از گل و گیاه، حس نزدیکی به طبیعت را بیشتر القا می‌کند و فضا را زیباتر می‌کند. حتی می‌توانید برای جداسازی فضاها از گل و گیاه نیز استفاده کنید. از گزینه‌های بسیار مهمی که نوژا دیزاین در طراحی بیرونی کافه‌رستوران در لواسان در نظر گرفته است، وجود سایبان برای فصول گرم و سقف برای فصول سرد و بارانی است.

توجه چه ویژگی‌هایی کافه رستوران را لوکس می‌کند؟

حالا اگر می‌خواهید کافه رستوران علاوه بر ایجاد حس آرامش و نزدیکی با طبیعت، لوکس به‌نظر برسد، به جزئیات دقت بیشتری کنید:

  • نورپردازی خلاقانه جذابیت زیادی به فضای کافه رستوران می‌بخشد. از نورهای تأکیدی، چراغ‌های آویز، لوسترهای شیک و ساده و تاکید بر روشنایی دیوار‌ها و نورپردازی تابلوها غافل نشوید.
  • توجه و انتخاب درست رنگ و نوع میز و صندلی، کفپوش و دیوارپوش و طراحی المان‌های خاص، لوکس بودن فضا را نمایان‌تر می‌کند.
  • از موسیقی آرامش‌بخش و متناسب با سبک کافه رستوران استفاده کنید. توجه داشته باشید که انتخاب موسیقی متنوع باشد و صدای آن نه بسیار بلند و نه بسیار کم باشد.
  • استفاده از تزئینات و اکسسوری‌های خاص، تابلوهای نقاشی و دیگر آثار هنری به لوکس نشان‌دادن فضا کمک می‌کند.
  • فضایی جدا ایجاد کنید و به عنوان گوشه‌ای دنج با کاناپه و مبل راحتی فضای کافه‌رستوران را خاص‌تر کنید.
  • طراحی منحصربه‌فرد کانتر بار و قراردادن منوی روزانه روی میز بار نیز تأثیر زیادی در جذابیت فضای کافه رستوران دارد. این ویژگی را نیز آرکا معمار نوژا با طراحی خاص کانتر بار در مرکز فضای کافه رستوران خود نمایانده و این بخش را تبدیل به نقطۀ کانونی کرده است.

سخن آخر

با رعایت نکات بالا، کافه رستوران خود را در لواسان به گونه‌ای طراحی و دیزاین کنید که نیاز مشتری به آرامش، هماهنگی با طبیعت تأمین شود. در عین حال، با استفاده از ایده‌های خاص و خلاقانه نیز فضای داخلی کافه رستوران را لوکس نشان دهید. این کار قطعاً باعث می‌شود افراد بیشتری جذب آنجا شوند و  کافه رستوران شما تبدیل به بهترین کافه رستوران در لواسان خواهد شد. اگر قصد تأسیس کافه رستورانی در این منطقه دارید، برای طراحی و اجرای آن می‌توانید از متخصصان شرکت دکوراسیون داخلی و طراحی معماری آرکا معمار نوژا بهره ببرید.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه