کاشی تزئینی دست‌ساز؛ تجلی هنر و اصالت در معماری ایرانی

کاشی تزئینی دست‌ساز؛ تجلی هنر و اصالت در معماری ایرانی

به قلم: مهشید بختیاری

ساقدوش بار

برای ما ایرانی‌ها کاشی چیزی بیشتر از یک عنصر دکوراتیو یا متریال ساختمانی است. کاشی جزئی از فرهنگ و هنر سنتی ایران بوده و از این رو در دکوراسیون داخلی خانه‌های ما استفاده از کاشی‌های زیبا و هنری بسیار ارزنده است. در حقیقت کاشی برای ما به نوعی جلوه‌گاه شکوه و اصالت معماری در ایران باستان است، زیرا استفاده از آن در معماری کشور ما قدمتی بسیار طولانی دارد. اگر شما هم به دنبال ساختن یک دکوراسیون ناب و هنرمندانه با استفاده از کاشی تزئینی دست‌ساز هستید در این مقاله با ما باشید، زیرا قصد داریم یکی از بهترین نوع کاشی‌های دست‌ساز را به شما معرفی کنیم.

شیرآلات کسری

درباره کاشی تزئینی دست‌ساز بیشتر بدانیم

کاشی‌ها جزء جدایی‌ناپذیر معماری سنتی و مدرن ایرانی به شمار می‌روند. این عنصر دکوراتیو زیبا مانند یک کاردستی هنری توسط متخصصان و صنعتگران باتجربه تولید می‌شود و به زیبایی هرچه بیشتر فضا کمک می‌کند. جالب است بدانید که مراد و هدف اصلی کاشی‌گر و کاشی‌ساز از خلق چنین اثری در معماری ایرانی هرگز رفع احتیاجات روزمره و عمومی نبوده است، بلکه سرمایه اصلی کار، آفرینش و شناخت زیبایی‌های بی‌نظیر هنری است و برای ارتقاء هرچه بیشتر صنعت طراحی داخلی بکار گرفته می‌شود.

6 دلیل برای انتخاب کاشی تزئینی دست‌ساز

اگر در مرحله بازسازی خانه یا محل کارتان هستید و نمی‌دانید که چطور یک فضای زیبا و باهویت طراحی کنید ما به شما استفاده از کاشی تزئینی دست‌ساز را پیشنهاد می‌کنیم. اما فکر می‌کنید چرا باید از این محصول در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟ این کاشی‌ها چه ویژگی‌هایی دارند که ما را مجاب کنند تا در طراحی و زیباسازی فضای داخلی به آن‌ها اعتماد کنیم؟

متناسب با انواع سبک‌های دکوراسیونی

شاید تصور کنید که منظور از کاشی تزئینی دست‌ساز همان کاشی‌های سنتی دست‌ساز با نقوش اسلیمی و گل و بوته یا طرح‌های درخت و پرندگان هستند که غالبا در دکورهای سنتی و کلاسیک به کار می‌روند، اما این طور نیست. جایگاه کاشی زینتی در دکوراسیون چیزی فراتر از این‌هاست. در دانش معماری هر مفهومی توسعه می‌یابد و هر عنصری متناسب با ذائقه جامعه تغییر می‌کند.

شاید تا دو یا سه دهه پیش بیشتر خانه‌های ایرانی در سبک‌های سنتی دکور می‌شدند اما با روی کار آمدن سبک مدرن و امروزی مصالح و متریال‌ها نیز تغییر ظاهر داده‌اند. کاشی‌های دست‌ساز تزئینی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به لطف استادکاران و تولیدکنندگان  صنعت کاشی و سرامیک امروزه شاهد ورود کاشی‌های دکوراتیو مدرن به دکوراسیون خانه‌ها هستیم. اگر باور ندارید می‌توانید سری به بازار کاشی و سرامیک بزنید و مدل‌های متنوعی از کاشی دست‌ساز تزئینی را از نزدیک ببینید.

کیفیت، تنوع و طول عمر بالا

کاشی‌های تزئینی دست‌ساز دارای دوام و پایداری بالایی هستند. آن‌ها با متریال درجه یک و متناسب با اقلیم ایران ساخته می‌شوند. احتمالا بسیاری از شما به دیدن بناهای قدیمی و تاریخی رفته‌اید و کاشی‌های بکار رفته در آن بناها را تماشا کرده‌اید. این کاشی‌ها پس از گذشت سالیان دراز هنوز هم کیفیت خود را حفظ کرده‌اند و بخش قابل توجهی از آن‌ها سالم مانده است. مقاومت و طول عمر کاشی ایرانی همان میراثی است که پیشینیان برای ما بر جای گذاشتند.

یک محصول اصیل ایرانی

کاشی دست‌ساز تزئینی در کشور ما به دست هنرمند استادان ایرانی ساخته می‌شود. اگر این کاشی‌ها را از یک برند معتبر و خوشنام تهیه کنید اطمینان داشته باشید که تمام قطعات کاشی با استفاده از بهترین مواد و متریال و با طراحی متخصصان زبده و نام‌آور تولید خواهد شد. نمی‌توانیم انکار کنیم که معماری ایرانی با هنر زیبای کاشی‌کاری در هم آمیخته است و به جرات می‌توانیم بگوییم که استفاده از کاشی دست‌ساز ایرانی در دکوراسیون داخلی تجلی باشکوهی از هنر و فرهنگ ماست.

ایجاد دکوراسیونی خاص و منحصربفرد

کاشی تزئینی دست‌ساز درست مانند یک اثر هنری جلوه متفاوتی از زیبایی و بافت را به فضای شما اضافه می‌کند. طیف گسترده رنگ‌ها، مدل‌ها و الگوها برای هر کاشی هویت مستقلی را رقم می‌زند. هرکدام از قطعات در دستان یک استادکار ساخته و پرداخته شده و هر کاشی داستان خودش را دارد. این دقیقا همان چیزی است که یک اثر هنری را ارزشمند می‌کند و به آن شخصیت می‌بخشد.

کاربرد گسترده در دکوراسیون

به عقیده کارشناسان مجموعه فستایل، کاشی تزئینی دست‌ساز دارای کاربردهای مختلفی در دکوراسیون است. از این کاشی‌های می‌توانید در زیباسازی اتاق نشیمن و پذیرایی، تزئین دیوار آشپزخانه و حمام، پوشاندن سطوح آسیب‌دیده، افزودن رنگ و انرژی و تنوع بصری در فضا و ایجاد یک نقطه کانونی در چیدمان استفاده کنید. کاشی‌های دکوراتیو در طراحی سقف، کف و دیوار استفاده می‌شوند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید سبک منحصربفرد خودتان را داشته باشید.

سفارشی‌سازی کاشی تزئینی

هرکدام از ما می‌توانیم برای ساختن یک دکوراسیون رویایی ایده‌های خاص و متفاوت ارائه بدهیم. ایده‌هایی که از ذوق سرشار و طبع هنرمندانه ما نشات می‌گیرد و شاید مشابه آن را در هیچ کجا پیدا نکنیم. در این مواقع می‌توانیم کاشی دلخواهمان را که متناسب با سلیقه و استایل چیدمان خود طراحی کرده‌ایم به تولیدکنندگان معتبر سفارش بدهیم و صاحب یک سبک خاص و منحصربفرد از دکوراسیون بشویم.

حرف آخر

کاشی تزئینی دست‌ساز این قابلیت را دارد که تمام ایده‌های شما را در زمینه زیباسازی فضای داخلی به واقعیت نزدیک کند. کاربرد این کاشی‌ها تنها به فضای دکوراسیون خانه‌ها محدود نمی‌شود، بلکه می‌توانید از آن‌ها در فضاهای عمومی نیز استفاده کنید. جلوه هنری خاصی که این کاشی‌ها به فضا اضافه می‌کنند تاثیر بسیاری در زیبایی و دلنشین بودن محیط به همراه دارد. اگر به دنبال یک برند معتبر در زمینه تولید کاشی‌های دکوراتیو می‌گردید ما گروه کاشی دست‌ساز فستایل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای تماشای نمونه کارهای بیشتر از این مجموعه می‌توانید به سایت فستایل مراجعه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پریسا در تاریخ 17 شهریور 1402
چرا چند وقته از هر اینترنتی(کامپیوتر محل کار، منزل و حتی گوشی) امتحان میکنم تصاویر سایت شما نشون داده نمیشه؟

ثبت دیدگاه