Chidaneh.com placeholder image

نورپردازی در دکوراسیون منزل به روشی مدرن و خاص

به قلم: لاله داورپناه

روشنایی و چراغ های تزئینی:اگر شما در گذشته از چراغ های دیوارکوب استفاده می‌کردید و حالا چند وقتی است که آن‌ها در انباری خانه رها کرده‌اید وقت آن رسیده است تا به سراغ آن‌ها رفته و با یک طراحی جدی از آن‌ها مجددا استفاده کنید. تاثیر لوسترها و چراغ ها در طراحی دکوراسیون بر هیچ کسی پوشیده نیست. یک دیوارکوب می‌تواند طراحی نور را در خانه‌تان متحول کند و از شلوغی و درهم بودن میزتان بکاهد و به جذاب شدن اتاق‌‌تان بیفزاید. چیدانه در ادامه راهکارهایی برای این منظور ارائه می‌دهد.

چوب و هنر

1- برای افزایش جذابیت و زیبایی نورپردازی از یک طناب استفاده کنید.

برای چراغ های دیوارکوب خود از یک طناب زیبا استفاده کنید، طناب‌های ضخیم و بافته شده منظره زیبایی به دیوارکوب‌ها می‌دهند. استفاده از داکت سیم توکار نیز می‌تواند در زیبایی دکور این دیوارکوب‌ها موثر باشد حتی می‌توان از هر دو روش با هم استفاده کرد. متخصصان و فروشندگان محصولات الکترونیک، کانال‌هایی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند به دیوارکوب‌ها وصل شوند تا سیم‌ها مخفی شوند و یا پشت اثاثیه منزل مخفی بمانند.

نکته: شجاع باشید و یک رنگ متالیک درخشان یا رنگ روشن برای داکت های دیوارکوب انتخاب کنید یا با اسپری و رنگ این کار را شخصا انجام دهید، مطمئن باشید نتیجه مطلوبی از این کار به دست می آورید. این عمل یک کنتراست زیبا و جذاب روی دیوار پدید می‌آورد، اعتماد کنید واقعا چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ های امروزی در دکوراسیون داخلی

2- چراغ رومیزی اتاق کار را به دیوار کوب تبدیل کنید تا میزتان خلوت شود.

یک لامپ روی میزی ساده همان کارکردی را در منزل و اتاق کار خانه‌تان برای شما خواهد داشت که در اداره و محیط کاری‌تان. شاید شما بخواهید اتاق کارتان در منزل صمیمی‌تر و جذاب‌تر از محل کارتان باشد، بنابراین می‌توانید از یک دیوارکوب مناسب استفاده کنید که هم روی میزتان را خلوت می‌کند و هم ظاهری متفاوت با فضای محیط ادرای‌تان ایجاد می‌کند. استفاده از این دیوارکوب‌ها ظاهری مدرن به اتاق‌تان می‌دهد.

راهکار دیگر برای این منظور، ایجاد یک محیط گنجه مانند برای پدید آمدن یک اتاق کار در خانه است اما برای این کار از هر سانتی متر فضای موجود باید استفاده بهینه کرد. خب ایجاد چنین محیطی برای کار نیاز به خلوت کردن و بهینه‌سازی دارد و استفاده از چراغ های دیوارکوب می‌تواند موثر باشد.

3- نصب دیوارکوب به صورت قرینه برای ایجاد توازن و تعادل در روی دیوار

برای برقراری حس تعادل و توازن می‌توان از یک جفت دیوارکوب به صورت قرینه استفاده کرد و برای جلب توجه بیشتر یک تابلو هنری زیبا هم می‌توان مابین فضای ‌آن‌ها قرار داد و این کار وقتی بیشتر جواب می‌دهد که اثر هنری برای پر کردن فضای دیوار کوچک باشد که در این هنگام می‌توان با دیوارکوب‌ها این مشکل را برطرف کرد.

مطلب پیشنهادی: آویز هایی برای زیبایی آشپزخانه

4- دیوارکوب ها را به کنج ها و نقاط دور از دسترس ببرید.

مکان‌ها و فضاهای کوچکی مانند لبه پنجره‌ها که استفاده از لامپ‌های سنتی برای روشن کردن آن محل‌ها مناسب نیستند، را می‌توان با چراغ های دیوارکوب‌ روشن کرد، این کار خصوصا در ساعاتی که تابش نور خورشید از بین رفته است بسیار حائز اهمیت است. مثلا در یک پروژه نورپردازی، یک جفت چراغ دیوار کوب طلایی برای تامین روشنایی گوشه تورفته دیوار استفاده شده است تا سطح دومی از نور را برای محیط فراهم کند و این دو دیوارکوب طلایی همانند دو جواهر درخشان روی دیوار خودنمایی می‌کنند ضمن این که مسلما همیشه به وجود نور در آن مکان نیاز نیست و بنابراین می‌توان در مواقعی که ضرورت دارد به سراغ دیوارکوب‌ها و نور دلچسب‌شان رفت و از آن‌ها کمک گرفت.

نکته: در این مورد می‌توانید سیم‌کشی را زیر یک کوسن یا پشت بالش‌ها مخفی کنید.

5- از دیوارکوب ها برای نورپردازی دو طرف تخت خواب به جای آباژور رومیزی استفاده کنید

در فضای داخلی کلبه یا فضاهای شبیه آن می‌توان از یک چراغ دیوارکوب مشکی یا برنزی در کنار لامپ اصلی استفاده کرد تا کسی که از آن فضا استفاده می‌کنند بتواند در صورت لزوم برای مطالعه شخصی از نور این دیوارکوب‌ها بهره ببرد، این عمل ساده جذابیت فوق‌العاده به دکوراسیون اتاق نیز خواهد بخشید. در یک فضای مدرن و ساده و بانظم می‌توان در کنار میز از یک صندلی هم استفاده کرد و این صندلی برای پنهان کردن سیم‌کشی دیوارکوب می‌تواند به شما کمک شایانی بکند و ظاهر باوقار و شیک اتاق را حفظ کند. استفاده از یکی صندلی دسته‌دار برای مطالعه مناسب‌تر است و به نظر زیباتر هم خواهد آمد چرا که هدف از طراحی در این مورد ایجاد یک فضای مطلوب و خصوصی برای مطالعه بوده است. چیدانه قبلا نیز ۲۱ چراغ رومیزی با طراحی خلاقانه برای فضایمطالعه به شما معرفی کرده بود.

چراغ های دیوار کوب در طراحی دکوراسیون نشیمن

6- نورپردازی با دیوارکوب ها با بازوی متحرک به جای چراغ های سقفی 

در طراحی نور برای فضاهای بزرگ با استفاده از چراغ های دیوار کوب دیگر فقط هدف ایجاد یک فضای مطلوب برای مطالعه یا فراهم کردن یک فضای شخصی نیست و هدف ایجاد یک نور کانونی و مرکزی برای روشن کردن یک محدوده وسیع‌تر است که کل فضای نشیمن را روشن کند. برای این منظور می‌توان از دیوارکوب های بازویی متحرک استفاده کرد. این عمل یک جایگزین مناسب و خلاقانه برای استفاده از نور سقفی یا آویزهای سقفی است که نیاز به سیم‌کشی و هزینه زیادتری دارند.   
 

چراغ های دیوار کوب در طراحی داخلی نشیمن

7- استفاده از دیوارکوب‌های زاویه‌دار و جلو آمده برای نورپردازی

مشکلی که ممکن است در استفاده از دیوارکوب‌ها با آن مواجه شوید این است که فضای کافی روی دیوار وجود نداشته باشد. حل این مشکل ساده است و در ضمن به طراحی زیباتر و شیک‌تر خانه‌تان نیز کمک خواهد کرد و این راه‌حل استفاده از دیوارکوب‌های است که از سطح دیوار فاصله دارند و مانند لنگری از دیوار آویزان هستند. استفاده قرینه از این نوع دیوارکوب‌ها بسیار زیبا و شکیل است.

مطلب پیشنهادی : انواع چراغ های LED، نسل جدید روشنایی ها

از چراغ های دیوارکوب‌ برای طراحی و تغییر دکوراسیون منزل‌تان کمک بگیرید از دیدن منظره جدید اتاق خانه‌تان غافل‌گیر خواهید شد و تحسین بقیه را برمی‌انگیزید ضمن این که نور خانه‌تان را نیز بهبود خواهید داد.

به ما بگویید: آیا شما هم از چراغ های دیوارکوب در خانه خود استفاده کرده‌اید؟ لطفا عکس آن را در بخش مشاوره دکوراسیون با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید سوالات خود درباره نورپردازی منزل، معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ویلای خود را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.      

مطالب بیشتر: بدون داشتن باغچه از گل‌ها لذت ببرید

طراحی هوشمندانه یک آپارتمان ۶۰ متر با نور!

۱۵ پیشنهاد کاربردی برای داشتن فضایی پر نور وزیبا

ایده هایی برای نورپردازی و روشنایی راه پله

منبع: houzz | ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه