Chidaneh.com placeholder image

آینه کنسول‌: انواع مدل‌های جدید و جذاب مد سال

به قلم: فائزه میرسلطانی

یکی از وسایل جذابی که در دکوراسیون داخلی منازل امروزی، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده، میز کنسول است. آینه کنسول‌ها با متریال متفاوتی چون چوب، MDF، سنگ، شیشه و برنج تولید می‌شوند. تنوع طراحی و ساخت آینه کنسول به سبک‌های مختلف موجب شده که جوابگوی انواع سلایق بوده و قابل استفاده در مدل‌های مختلف سبک‌های دکوراسیونی از مدرن تا کلاسیک باشد. در این مقاله از چیدانه به معرفی انواع آینه‌ کنسول از نظر سبک و متریال کاربردی آن پرداخته، چگونگی چیدمان این وسیله‌ کاربردی و زیبا در فضاهای مختلف دکوراسیون داخلی منزل و کاربردهای آن‌ها بررسی می‌شود. با ما همراه باشید…

آینه کنسول
انواع سبک‌های آینه کنسول

انواع سبک‌های آینه کنسول 

آینه کنسول‌ها در انواع مدل‌ها و طرح‌ها از ساده تا پر نقش و نگار تولید می‌شود. در انتخاب آینه کنسول باید توجه داشته باشید که مدل آن با سبک دکوراسیون داخلی منزل و سلیقه شخصی شما هماهنگ باشد. اگر فضای منزل شما به سبک مدرن طراحی شده از آینه کنسول ساده و اگر به کلاسیک نزدیک‌تر است، کنسول‌های طرح‌دار و آینه‌هایی با قاب‌های برش خوده انتخاب کنید.

اسکای اسکرپر
آینه کنسول مدرن

آینه کنسول مدرن

اگر فضای خانه شما سبکی مدرن دارد، بهترین انتخاب، آینه کنسول مدرن،‌ ساده و مینیمال است که معمولا به رنگ‌های سفید و فانتزی ساخته می‌شود. کنسول‌های جدید، شیک و مدرن جذابیت‌های بصری دکوراسیون خانه شما را افزایش ‌داده و فضا را بزرگتر نشان ‌می‌دهد. سبک کنسول باید با مبلمان و دیگر وسایل خانه هماهنگ انتخاب شود. آینه کنسول سفید و فانتزی برای سبک مدرن بسیار مناسب هستند. این سبک کنسول‌ها نیز معمولا از متریال چوب، شیشه و MDF ساخته می‌شوند.

آینه کنسول کلاسیک و لوکس

آینه کنسول کلاسیک و لوکس

اگر از سبک دکوراسیون منزل کلاسیک، وسایل و مبلمان کلاسیک و لوکس استفاده کرده‌اید، باید سبک کنسول شما نیز به همین سبک باشد. آینه کنسول‌های کلاسیک زیبا معمولا به رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای، با نقوش و طراحی هنرمندانه و متریال پرکاربرد این سبک چون چوب، سنگ، برنز و برنج طراحی و ساخته می‌شوند.

آینه کنسول سلطنتی

آینه کنسول سلطنتی

اگر در دکوراسیون داخلی منزل خود، سبک‌های سلطنتی پر زرق و برق و مبلمانی سلطنتی و لاکچری به کار برده‌اید، آینه کنسول‌ سلطنتی لوکس مناسب خانه شما خواهد بود. در این نوع کنسول‌ها، رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای با طراحی‌هایی پرکار و جزییات زیاد به کار می‌رود. کنسول سلطنتی، معمولا با متریال برنج یا برنز ساخته می‌شود. اما کنسول چوبی با منبت و کار زیاد نیز، جزو سبک‌های سلطنتی محسوب می‌شود. قیمت آینه کنسول سلطنتی به دلیل کار زیاد، استفاده از متریال مرغوب و ابعاد بزرگ معمولا از باقی سبک‌ها بالاتر است.

آینه کنسول سنتی

آینه کنسول سنتی

برای سبک دکوراسیون سنتی در کنار مبلمان سنتی، کنسول‌هایی که المان‌های سنتی در آن‌ها به‌کار رفته مناسب هستند. رنگ کنسول سنتی معمولا به رنگ قهوه‌ای و ساخته شده از چوب طبیعی به همراه نقوش سنتی و قدیمی هستند. در آینه کنسول جدید چوبی سنتی، هنرمند با ایجاد طرح و نقش‌های اصیل سنتی روی چوب، ظاهری شیک و خاص ایجاد می‌کند.

فضاهای مختلف خانه با آینه کنسول
چیدمان فضاهای مختلف خانه با آینه کنسول

چیدمان فضاهای مختلف خانه با آینه کنسول

آینه کنسول‌ را بر اساس چیدمان دکوراسیون می‌توان در بخش‌های مختلف خانه چون پذیرایی، راهرو یا اتاق خواب قرار داد تا علاوه بر کاربردشان زیبایی بیشتری در فضا ایجاد کنند:

آینه و کنسول در پذیرایی
مدل چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی

مدل چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی

برای انواع مدل چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی، باید سبک آن را با مبلمان خانه هماهنگ انتخاب کرد. در سالن پذیرایی روی میز کنسول را معمولا با وسایل دکوراتیو دیزاین می‌کنند تا جلوه جذاب‌تری داده باشد. استفاده از آینه برای کنسول پذیرایی می‌تواند به بزرگ به‌نظر رسیدن خانه کمک کند. اما توجه داشته باشید که ابعاد کنسول پذیرایی طوری نباشد که تمام نگاه‌ها محو درخشش آینه شود و وسایل دکوراتیو روی کنسول به چشم نیاید. در ساخت کنسول پذیرایی باید از متریال مناسبی استفاده شود تا نمای چشم‌نوازی در این فضای اصلی خانه داشته باشد.

آینه کنسول در راهروها
آینه کنسول در ورودی

آینه کنسول در ورودی و راهروها

ورودی اصلی، ورودی اتاق‌ها، پاگردهای راه‌پله و راهروهای عریض، جای بسیار مناسبی برای آینه کنسول خواهد بود. در این فضاها بهتر است حتما از آینه برای کنسول استفاده کرده و میز کنسول‌های بزرگ با جزییات زیاد برای این فضا به کار نبرد. ابعاد کنسول طوری باشد که مزاحم رفت‌وآمد افراد نباشد. با استفاده از کنسول در فضای ورودی می‌توان هنگام خروج از خانه خود را در آینه دید، هنگام ورود نیز وسایل ضروری چون سوئیچ و ساعت را روی آن قرار داد، به فضای ورودی جان تازه‌ای بخشید و فضای باریک راهرو را بزرگ‌تر نشان داد.

آینه کنسول در اتاق خواب
آینه کنسول اتاق خواب

آینه کنسول در اتاق خواب

کنسول در دکوراسیون اتاق خواب نیز معمولا ‌همراه با آینه استفاده شده و جایگزین میز آرایش می‌شود. توجه داشته باشید روی آینه کنسول اتاق خواب را زیاد شلوغ نکنید. البته قیمت کنسول جدید و شیک، نسبتا بالاتر از میز آرایش است اما می‌توان با این عنصر دکوراتیو و کاربردی اتاق خوابی دکوراتیو و خاص داشت.

دیوار پشت کنسول
طراحی دیوار پشت کنسول

طراحی دیوار پشت کنسول

استفاده از آینه: در این حالت روی میز کنسول را با دو شمعدان قرینه یا گلدانی کوچک بیارایید یا کاملاً خالی رها کنید.

استفاده از یک تابلوی بزرگ نقاشی: در این حالت سطح میز بهتر است چندان شلوغ نباشد تا تمرکز نگاه از تابلو برداشته نشود. بنابراین، قرار دادن یک آباژور کوچک در یک سمت میز و گلدانی زیبا در سمت دیگر کفایت می‌کند.

استفاده از چند قاب نقاشی کوچک یا عکس: در این حالت می‌توانید سطح میز را با تعداد محدودی کتاب و مجله، شمعدان‌های کوچک و مدرن یا چراغ آباژور پر کنید.

خالی گذاشتن دیوار پشت کنسول: در این صورت، تمرکز دکوراسیون، بر میز کنسول و لوازم دکوراتیو یا کاربردی روی آن خواهد بود و در این استفاده محدودیتی نخواهید داشت. می‌توانید با وسایلی چون قاب عکس‌های خانوادگی و نوستالژیک که جلوه‌ای به فضای گرم و زیبای خانه می‌دهد، کتاب و مجلات با چیدمان مرتب، وسایل دکوراتیو چون مجسمه، ظروف زیبا و گلدان روی کنسول را دیزاین کنید. 

کاربری‌های آینه کنسول
آینه کنسول شیک و زیبا

آینه کنسول چه کاربری‌هایی دارد؟

بعضی وسایل در دکوراسیون، کاربردی جز ظاهر ندارند، اما برخی دیگر کاربردی هم هستند. آینه کنسول‌ها علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی کاربری‌های دیگری چون موارد زیر دارند:

آینه کنسول برای قرار دادن عناصر دکوراتیو

فضایی برای قرار دادن عناصر دکوراتیو

آینه و کنسول از عناصر تزیینی و دکوراتیو بوده که برای سطح روی آن می‌توان دیگر اکسسوری‌های تزیینی به‌کار برد. خلاقیت در استفاده از آینه کنسول جدید و شیک می‌تواند نمای دکوراسیون خانه شما را به زیبایی دگرگون کند. اکسسوری‌های دکوراتیو روی کنسول را هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی منزل و طبق هارمونی رنگ‌ها انتخاب کنید. انواع وسایل دکوراتیو مورد استفاده روی میز کنسول شامل موارد زیر است:

  • انواع شمعدان‌ها
  • چراغ آباژور
  • قاب عکس‌های نوستالژیک
  • گلدان‌های طبیعی و مصنوعی
  • کتاب و مجلات
  • انواع مجسمه
  • دیگر وسایل دکوراتیو لوکس یا فانتزی
 نگهداری وسایل در آینه کنسول جادار

فضایی برای نگهداری وسایل

بیشتر آینه و کنسول‌‌های قدیمی و برخی از مدل‌های جدید آن دارای کشو یا کمد هستند و می‌توان این فضاها را برای قرار دادن وسایل استفاده کرد. آینه کنسول فضاهای مختلف خانه را می‌توان برای سازماندهی وسایل کوچک و بزرگ کاربردی همان فضا استفاده کرد. برای مثال از کنسول‌ کمددار راهروی ورودی می‌توان به‌عنوان جاکفشی استفاده کرد یا کارد و چنگان‌های مهمان را داخل کشو یا کمد کنسول پذیرایی قرار داد تا در صورت نیاز در دسترس باشند.

آینه و کنسول رنگ روشن
آینه و کنسول تیره رنگ

بهترین رنگ برای آینه و کنسول

رنگ آینه کنسول نیز باید با دیگر وسایل به کار رفته در دکوراسیون منزل هماهنگ باشد. برای مثال آینه کنسول مشکی از مدل‌هایی است که قابلیت هماهنگی با بیشتر وسایل و رنگ‌ها را دارد و بهترین رنگ برای آینه و کنسول مدرن در سبک دکوراسیون است. آینه کنسول طلایی یا نقره‌ای مناسب سبک‌های کلاسیک و سلطنتی است.

آینه و کنسول چوبی به رنگ‌های روشن فضا را دلباز کرده و زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد. در این میان آینه کنسول سفید طرفداران زیادی داشته و مناسب انواع سبک‌های دکوراسیون خواهد بود. رنگ‌هایی چون کرم یا صدفی نیز از رنگ‌های زیبا برای کنسول هستند.

آینه کنسول دیواری
آینه کنسول کم جا

آینه کنسول برای خانه کوچک

شاید به‌نظر برسد امکان استفاده از کنسول در دکوراسیون داخلی منزل کوچک وجود ندارد. اما کنسول دیواری یا کنسول‌های کوچک و کم عمق بهترین آینه کنسول برای خانه کوچک هستند. آینه کنسول دیواری برای خانه‌هایی با متراژ کم بسیار مناسب بوده چراکه فضای چندانی اشغال نمی‌کند. 

آینه کنسول دیواری شباهت زیادی با دیگر کنسول‌ها داشته و تنها ابعادشان کوچک‌تر شده و قابل نصب روی دیوار هستند. توجه داشته باشید که این کنسول‌ها به‌دلیل ابعاد کوچک معمولا بدون کشو یا کمد طراحی شده و نمی‌توان وسایل مختلفی داخل آن‌ها قرار داد اما برای تزیین دیوارها بسیار زیبا و جذاب هستند.

انواع آینه کنسول جدید از نظر متریال کاربردی
متریال آینه کنسول جدید

انواع آینه کنسول جدید از نظر متریال کاربردی

انواع آینه و کنسول‌ نیز مانند دیگر مبلمان با متریال متفاوتی چون چوب، فلز، شیشه، آینه یا ترکیبی از این‌ها طراحی و تولید می‌شوند:

آینه کنسول چوبی جدید

آینه کنسول چوبی جدید

اگر به وسایل چوبی علاقه دارید و برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل‌تان وسایل و مبلمان چوبی به‌کار برده‌اید، آینه کنسول چوبی جدید بهترین و زیباترین انتخاب برای خانه شما خواهد بود. از این طریق وسایل را با هم ست کرده و با استفاده از حس طبیعی و گرمای چوب، دکوراسیونی زیبا و دلنشین در خانه خود ایجاد کنید.

آینه کنسول فلزی

آینه کنسول فلزی

آینه کنسول فلزی برای خانه‌هایی به سبک مدرن و امروزی مناسب هستند. حتی مدل‌های طرح‌دار کنسول‌ جلوه بیشتری خواهند داشت، فضا را از حالت سادگی خارج ‌کرده و توجه افراد را به خود جلب می‌کنند. اما اگر به طرح‌های ساده و مینیمال علاقه بیشتری دارید مدل‌های ساده و بدون طرح کنسول فلزی را انتخاب کنید.

آینه کنسول آینه‌ای و شیشه‌ای

آینه کنسول آینه‌ای و شیشه‌ای

در انواع دکوراسیون‌های لوکس و شیک، آینه کنسول شیشه‌ای و آینه‌ای جلوه‌ای خاص و زیبایی ایجاد می‌کنند. آینه کنسول آینه‌ای و شیشه‌ای، طرفداران خاص خود را داشته، به‌راحتی در انواع دکوراسیون قابل استفاده است و نمایی شفاف، درخشان و روشن حتی در خانه‌های کوچک ایجاد خواهد کرد.

آینه کنسول جدید با ترکیب چوب و فلز

آینه کنسول جدید با ترکیب چوب و فلز

فلز و چوب در کنار یکدیگر ترکیبی جذاب به‌وجود می‌آورند. آینه کنسول با ترکیب چوب و فلز مدلی جدید و خاص بوده که قابل استفاده در دکوراسیون مدرن، تلفیقی و نئوکلاسیک خواهد بود که مدرن بودن فلز و گرما و حس زندگی و طبیعی چوب را همزمان در خانه شما ایجاد خواهد کرد.

آینه کنسول برنزی

آینه کنسول برنزی 

کنسول برنزی یا نقره از خاص‌ترین آینه کنسول‌هاست که برای سبک‌های کلاسیک یا سلطنتی مناسب بوده و به دلیل گران بودن متریال مورد استفاده قیمت بالایی خواهد داشت. معمولا کنسول عروس از جنس برنز، نقره یا فلز انتخاب می‌شود که نمایی لوکس و درخشان داشته و تمام توجه‌ها را به‌خود جلب می‌کند.

آینه کنسول چوبی کلاسیک
آینه کنسول چوبی مدرن

کلام پایانی

آینه کنسول یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین وسایل در دکوراسیون منزل بوده که در سبک‌های متفاوتی چون مدرن، کلاسیک، سلطنتی یا سنتی طراحی و تولید می‌شود. طرح و سبک آینه کنسول باید هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی منزل و سایر وسایل به‌کار رفته در آن انتخاب شود تا جذابیت بی‌نظیری ایجاد کند. این کنسول‌های جذاب که با متریال‌های مختلفی چون چوب، فلز، شیشه یا ترکیب چوب و فلز و برنز ساخته می‌شوند را می‌توان در فضاهای مختلف خانه چون اتاق نشیمن، سالن پذیرایی، غذاخوری، فضای ورودی، راهروها و اتاق خواب به‌کار برد و نمایی شیک و لوکس به‌وجود آورد. شما هم اگر علاقمند به استفاده از آینه کنسول‌های جذاب و کاربردی در منزل خود هستید با کمک این مطلب و کارشناسان چیدانه می‌توانید بهترین و شیک‌ترین انتخاب را داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه