Chidaneh.com placeholder image

نرده شیشه‌ای، یک دکوراسیون خاص و شفاف!

به قلم: سمانه زارعی

شیشه یکی از متریال‌های رایج در ساختمان‌سازی و دکوراسیون داخلی است. با استفاده از شیشه شفافیت و نور فضا افزایش می‌یابد و این شفافیت حس خوبی در فضا ایجاد می‌کند. نرده شیشه‌ای یکی از عناصری است که شفافیت را به ساختمان می‌آورد. به کار بردن نرده شیشه‌ای در ساختمان‌های شیک و مدرن یک انتخاب هوشمندانه است. در این مطلب با معرفی نمونه کارهایی از شرکت آراد استیل همراه شما هستیم و راجع به نرده شیشه‌ای صحبت خواهیم کرد. اگر شما هم می‌خواهیددر مورد انواع نرده شیشه‌ای و مزایای آن بدانید با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

 

اسکای اسکرپر

[[nid:367375]]

نرده شیشه‌ای

نرده شیشه‌ای نسل جدیدی از نرده‌های محافظ است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع نرده در راه‌پله داخلی خانه، نرده دور وُید، راه‌پله‌ ساختمان‌های اداری و تجاری و به عنوان محافظ و جان‌پناه در بالکن و تراس کاربرد دارد. شیشه‌های سکوریت و لمینت، با ضخامت‌های ۱۰ الی ۲۰ میلی‌متر در نرده شیشه‌ای، با توجه به نوع فضا و کاربرد آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. نرده شیشه‌ای بر خلاف ظاهر خود که به دلیل شفاف بودن شکننده به نظر می‌رسد، بسیار ایمن و مقاوم است. نرده شیشه‌ای با استفاده از پایه و دستگیره‌های فلزی و استیل به سطح تکیه‌گاه خود متصل می‌شوند.

 

نرده شیشه‌ای

استفاده از نرده شیشه‌ای در طراحی داخلی

انواع نرده شیشه‌ای

در نگاه اول همه‌ی انواع نرده‌های شیشه‌ای، پنل‌هایی شیشه‌ای در راه‌پله و یا جان‌پناه بالکن هستند ولی اگر کمی دقت کنید می‌بینید که  هریک  به روش‌ مختلفی اجرا شده است. با توجه به کاربرد نرده شیشه‌ای، فضای قرارگیری، ضخامت و ارتفاع پنل‌های شیشه‌ای، انواع سیستم‌های مهار پنل‌های شیشه‌ای وجود دارد، مهم‌ترین انواع مدرن این سیستم‌ها عبارتند از:

  • نرده شیشه‌ای فیکس پوینتی
  • نرده شیشه‌ای اسپیگوت
  • هندریل اکسپوز (یوچنل، روکار)

 

نرده شیشه‌ای فیکس پوینت

نرده شیشه‌ای فیکس پوینت

۱.نرده شیشه‌ای فیکس پوینت

در این سیستم از نرده شیشه‌ای، بر روی پنل‌های شیشه‌ای تعدادی سوراخ تعبیه می‌شود تا یراق دکمه‌ای شکل در آن قرار بگیرد و با استفاده از آن اتصال نرده شیشه‌ای به دیواره بالکن و تراس و یا راه‌پله انجام می‌شود. برای دستگیره این نوع نرده از پروفیل استیل و آلومینیوم استفاده می‌شود.

برای دیدن فیلم نرده شیشه‌ای فیکس پوینت کلیک کنید.

 

نرده شیشه ای اسپیگوت

نرده شیشه‌ای اسپیگوت

۲.نرده شیشه‌ای اسپیگوت

در نرده شیشه‌ای اسپیگوت اتصال پنل شیشه‌ای به سنگ کف زمین و بالکن با استفاده از پایه های مهارکننده یا اسپیگوت انجام می‌شود. این پایه‌ها، شیشه‌هایی  تا ضخامت ۲۰ میلیمتر را نگه‌می‌دارند. هرچه طول نرده بیشتر باشد به تعداد پایه بیشتری نیاز است. هر ۱۵۰ سانتیمتر طول پنل شیشه‌ای، از دو عدد اسپیگوت استفاده می‌شود.

برای دیدن فیلم نرده شیشه‌ای با پایه اسپیگوت کلیک کنید.

 

نرده شیشه ای اکسپوز

نرده شیشه‌ای اکسپوز

۳.نرده شیشه‌ای اکسپوز

به این نوع نرده شیشه‌ای یوچنل هم گفته می‌شود. در این سیستم برای نگهداری پنل‌های شیشه‌ای از پایه استفاده نمی‌شود و شیشه‌ها به طور پیوسته به هم متصل هستند. پایه‌ای که شیشه را نگه می‌دارد به فرم یو شکل است و این پایه نقش اصلی استحکام نرده را بر عهده دارد. برای زیبایی بیشتر نرده از روکش استیل برای پوشاندن پایه‌های نگهدارنده استفاده می‌شود. ارتفاع و ضخامت شیشه در تعداد پایه‌های به کار رفته در نرده موثر است. این نوع نرده شیشه‌ای مناسب پاساژها و تراس و بالکن است.

 

نرده شیشه ای

چرا نرده شیشه‌ای؟ با مزایای این نرده آشنا شوید.

هر متریالی که در ساختمان‌سازی و یا دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود مزایای و معایبی دارد که قبل از انتخاب باید به آنها توجه کرد. برخی از مزایای نرده شیشه‌ای عبارتند از:

  • از آنجایی که شیشه ضخامت کمی دارد، فضای زیادی نمی‌گیرد.
  • شفافیت نرده شیشه‌ای باعث می‌شود فضا بزرگتر و بازتر به نظر برسد.
  • شیشه نور طبیعی را از خود عبور می‌دهد و باعث دلبازتر شدن فضا می‌شود.
  • یک متریال عالی برای دکوراسیون داخلی مدرن است.
  • شیشه متریالی بادوام است که به راحتی دچار شکستگی نمی‌شوند. نرده شیشه‌ای سال‌ها کیفیت و دوام خود را حفظ می‌کند.
  • نرده شیشه برای انواع دکوراسیون مناسب است و کاربرد آن در کنار متریال‌های مختلف (فلز، چوب و..) سازگاری دارد.
  • شیشه‌های لمینت و سکوریت که در نرده شیشه‌ای استفاده می‌شود، در صورت شکستن هم خرد نمی‌شوند و خطرناک نیستند.
  • شیشه متریالی انعطاف‌پذیر است و نرده شیشه‌ای در طرح و بافت و فرم‌های مختلف قابل اجراست.
  • نصب نرده شیشه‌ای به راحتی و سریع انجام می‌شود. این کار را باید یک متخصص برای شما انجام دهد.
  • شیشه ماده‌ای سازگار با محیط زیست است.
  • شیشه از متریالی است که در برابر رطوبت مقاوم است. در نتیجه برای آب و هوای مرطوب و بارانی انتخاب مناسبی است.

 

آراد استیل پله های مدرن و نرده های شیشه ای
پله پیش ساخته حول محور فلوت با هندریل شیشه ای
آراد استیل پله های مدرن و نرده های شیشه ای

آراد استیل پله های مدرن و نرده های شیشه ای
پله پیش ساخته حول محور فلوت با هندریل شیشه ای
آراد استیل پله های مدرن و نرده های شیشه ای

نرده شیشه‌ای در راه پله گرد

با نرده شیشه‌ای در پله اسپیرال (گرد)، لوکس باشید!

یکی از ایده‌های نرده در پله‌های اسپیرال، استفاده از نرده شیشه‌ای است. این نوع نرده در راه‌پله گرد دکوراسیون منزل شما را بسیار لوکس و زیبا جلوه می‌دهند. در این فرم از نرده از شیشه‌های سکوریت و لمینت استفاده می‌شود. انحنا دادن شیشه برای راه‌پله‌های منحنی، کار تخصصی و سختی است و برای داشتن چنین نرده‌ای باید کار را به شرکت‌های متخصص در این امر بسپارید. نرده شیشه‌ای اسپیرال نسبت به نرده‌های شیشه‌ای دیگر هزینه‌ی بالاتر دارد.

 

آراد استیل پله های مدرن و نرده های شیشه ای
نرده شیشه ای اسپیگوتی
آراد استیل پله های مدرن و نرده های شیشه ای

نمونه نرده شیشه‌ای تراس

نرده شیشه‌ای تراس

نرده شیشه‌ای، فضاسازی و زیبایی تراس شما را چند برابر می‌کند. با داشتن نرده شیشه‌ای در تراس و بالکن دید بازتری ایجاد می‌شود و همچنین نور بیشتری از طریق این فضاها وارد منزل شما خواهد شد. انواع نرده‌های شیشه‌ای اکسپوز، اسپیگوت، فیکس پوینت برای اجرا در تراس و بالکن مناسب هستند.

 

آراد استیل پله های مدرن و نرده های شیشه ای
نرده شیشه ای یوچنل
آراد استیل پله های مدرن و نرده های شیشه ای

نرده شیشه‌ای در وُید

نرده شیشه‌ای در وُید

ویدهای بازشوهایی هستند که در خانه‌های دو یا چند طبقه در سقف طبقات پایین ایجاد می‌شوند تا دید به طبقات دیگر بیشتر شود در نتیجه فضای دلبازتری ایجاد شود. یکی از کاربردهای نرده شیشه‌ای، استفاده از آن در لبه وید است. شیشه‌ای بودن این نرده باعث نورگیری و دید بیشتر آن می‌شود. نرده شیشه‌ای در وید، پیوستگی بصری فضاها در طبقات را بیشتر می‌کند.

 

نرده شیشه ای

کلام آخر:

در این مطلب در مورد نرده شیشه‌ای توضیح دادیم. نرده شیشه‌ای در بسیاری از فضاهای داخلی و خارجی کاربرد دارد و زیبایی و جلوه دکوراسیون را چند برابر می‌کند. اگر شما هم این سبک از نرده‌ها را می‌پسندید و می‌خواهید در پروژه‌ و یا دکوراسیون منزل خود به کار ببرید می‌توانید با شرکت آراد استیل در ارتباط باشید. آراد استیل یکی از شرکت‌های متخصص در تولید و اجرای انواع نرده شیشه‌ای است. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر بهپروفایل شرکت آراد استیل سر بزنید و برای سفارش انواع نرده شیشه‌ای با کارشناسان آنها در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه