Chidaneh.com placeholder image

16 ایده منحصر به فرد نرده راه پله در دکوراسیون منزل

به قلم: حدیث حقیقت

در طراحی دکوراسیون منزل می توان کوچک ترین جزییات را نیز دخالت داد. هر گوشه ای از خانه ی شما می تواند طوری طراحی شود که با کل دکوراسیون داخلی آن هماهنگ باشد. شما باید از هر فرصتی برای تکمیل زیبایی منزل تان استفاده کنید. نرده های راه پله یکی از این فرصت ها برای طراحی است. در نگاه اول معمولا نرده فقط به عنوان محافظ دیده می شود، اما شما می توانید آن را از منظر زیبایی شناسی نیز ببینید. چیدانه در اینجا انواع ایده های طراحی نرده را به شما نشان می دهد تا بتوانید از این قابلیت نرده راه پله تان نیز بهره ببرید. با ما همراه باشید.

نرده های راه پله

نرده های راه پله

نرده های راه پله بیشتر برای حفظ ایمنی در زمان بالا یا پایین رفتن از پله‌ ها طراحی می‌ شوند و در عین حال از آسیب رسیدن به افراد جلوگیری می کند. پس کار اصلی نرده ی راه پله محفاظت از افراد در مقابل خطراتی است که ممکن است در زمان عبور از پله‌ ها پیش آید.

تابلو فرش ریحان

با این حال نرده‌ ها فقط برای حفاظت نیستند، بلکه همان طور که گفته شد در زیبایی فضا نیز موثر هستند و می توان با به کار گیری خلاقیت، از آن ها یک اثر هنری ساخت و جذابیت فضا را چند برابر کرد.  

نرده ها انواع و مدل های مختلفی دارند که با توجه به فضا و شکل راه پله انتخاب می شوند. نرده های راه پله را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • نرده های راه پله فلزی
  • نرده های راه پله چوبی 
  • نرده های راه پله شیشه ای
نرده های راه پله فلزی

نرده های راه پله فلزی

نرده های راه پله فلزی، نرده های مستحکمی هستند و طول عمر زیادی دارند. این نرده ها طرح های متفاوتی دارند و به راحتی می توان مدل دلخواه را انتخاب کرد. نرده های فلزی قیمت ارزانی دارند. همچنین از آن جایی که می توان آن ها را رنگ کرد، بنابراین گزینه خوب و مناسبی برای فضای داخلی هستند. از دیگر مزایای نرده راه پله فلزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرده های فلزی در برابر رطوبت و ضربه مقاوم هستند
  • این نرده ها در برابر سایر نرده ‌ها امنیت بیشتری دارند.

انواع نرده های فلزی عبارتند از:

  • نرده های راه پله فلزی ساده
  • نرده های راه پله فرفوژه
نرده های راه پله فلزی ساده

نرده های راه پله فلزی ساده

استفاده از نرده های راه پله فلزی ساده بسیار رایج است. این نرده ها طرح های عمودی و یا افقی دارند و با وجود آن که ساده هستند:

  • قیمت مناسبی  دارند.
  • به دلیل امکان ایجاد فضایی ساده، طرفداران زیادی دارد.

نرده های فلزی ساده برای فضاهای مدرن و ساده گزینه مناسبی هستند.

نرده های راه پله فرفوژه

نرده های راه پله فرفوژه برخلاف نرده های ساده طرح های نامنظم و خلاقانه ای دارند و تنوع طرح های آن بسیار زیاد است. یکی از مزایایی که این نرده ها دارند این است که حرکت بر روی پله ها خسته کننده نمی شود! نرده های فرفوژه مناسب برای فضاهای کلاسیک و سنتی هستند.

نرده ای پر از تزیینات فلزی پیچکی شکل تنها نمونه ای است که به این راه پله ی گرد طولانی می خورد، مخصوصا وقتی از این زاویه به آن نگاه می شود.

نرده های فرفوژه

در این نرده ی نمایشی زیبا شما حضور جنبش هنر نو (Art Noveau) را تا حدودی حس می کنید. این نرده ها با پیچ و تاب های خود گویا در حال رقصیدن در فضا هستند.

نرده فلزی راه پله

برخلاف نمونه ی قبل، در این نمونه جنبه ی کاربردی اصلی یک نرده که حفاظت است با پیچ های بزرگی که به کف وصل شده اند، به خوبی نشان داده شده است. کنتراست بین نرده ی فلزی سیاه با کف چوبی، چشم گیر است.

ایده نرده راه پله

این نرده ی صنعتی بسیار جالب است؛ در نقطه ای که میله های شیب دار به میله های افقی می رسند برای تغییر از حالت قبل به حالت بعد هیچ اتفاقی نیفتاده است و چشم شما بیشتر به سمت خطوط کج کشیده می شود.

نرده فلزی پله

یک کنتراست فوق العاده بین این پله های زیبای مستقیم الخط با نرده های خمیده ی رقصان آن وجود دارد. فضایی که ایجاد شده مانند یک نقاشی سورئال است.

نرده ی مدل صنعتی

در این خانه سبک های سنتی مکزیکی، مدرن و مراکشی تلفیق شده اند. پیچک های تزیینی نرده و پنجره ی گرد در تضاد با نمای خارجی مدرن هستند. به سایه های زیبایی که این نرده ها در کف ایجاد کرده اند توجه کنید.

نرده ی صنعتی

این نرده ی صنعتی یک اثر هنری است که به زیبایی طراحی شده و به رنگ سیاه است.

نرده فلزی پله

پوششی که برای میله های این نرده استفاده شده، در تضاد با چوب طبیعی آن است که این گونه هم طبیعت را به فضای داخلی وارد کرده و هم نمادی از دنیای صنعت و ساخت است.

نرده فلزی

میله های پیچکی دوار با نرده های چوبی پرداخت شده می توانند با بسیاری از سبک های دکوراسیون هماهنگ شوند – چه کلاسیک چه معاصر. انتخاب رنگ و پرداخت مناسب به این هماهنگی کمک می کند.

نرده فلزی صنعتی

این اثر فلزی صنعتی مانند یک حفاظ مجسمه مانند عمل می کند. بین این طراحی که مانند حباب های لامپ است با متریال سنگین آن تضاد و کنتراست وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: 

نرده راه پله چوبی

نرده راه پله چوبی

همانطور که در مطلبی از سایت چیدانه با عنوان نرده راه پله چوبی در معماری داخلی منزل گفته شده است، یکی از انواع نرده راه پله که برای فضای داخلی بسیار مناسب بوده، استفاده از نرده چوبی در دکوراسیون منزل است. چوب به دلیل نوع متریال و ویژگی های منحصر به فرد در همه فضاها به بهترین شکل ظاهر می شود. آنچه در مورد نرده چوبی اهمیت دارد، ترکیب متریال و قرار گیری آنها در کنار چوب است. همچنین بد نیست اگر نرده چوبی دارید، برای پله هم از متریال چوب استفاده کنید. زیرا راه رفتن و قدم زدن روی چوب و حس متریال زنده، فضا را برای شما دلنشین می کند. نرده چوبی را می تواند این ترکیبات را داشته باشد:

  • فلز در نرده چوبی
  • شیشه در نرده چوبی
 فلز در نرده چوبی

 فلز در نرده چوبی

ترکیب فلز با چوب نیز باعث افزایش جذابیت آن می شود. استفاده از فلز ساده در ترکیب با نرده چوبی مناسب سبک مدرن است و رنگ طوسی آن می تواند ظاهر مینیمال خانه را بیشتر کند. همچنین اگر نرده های فلزی تزیینات بیشتر و یا انحنا داشته باشند مناسب سبک کلاسیک هستند.

شیشه در نرده چوبی

شیشه در نرده چوبی

در این ترکیب شیشه از بخش پایینی تا سطح رویی نرده، نقش محافظ دارد و چون پوشش یکپارچه ای دارد، خطر سقوط وسایل کمتر می شود. همچمنین باید دقت کنید تا قطعات شیشه با اندازه مشخص در کنار هم قرار گیرند تا احتمال شکستن و آسیب های احتمالی کاهش یابد.

نرده چوبی

این اتاق شیک روستیک با استفاده از نرده های شبیه به شاخ و برگ درختان، حس طبیعت را به داخل منتقل کرده است. یک نرده ساده نیز می تواند برای سبک روستیک انتخاب مناسبی باشد. 

نرده مدرن

طراحی نرده های بالای این راه پله از یک طرح یونانی اصیل در بالای آن استفاده کرده است که جنبش هنر تزیینات (Arts and Crafts) را به یاد می آورد و با اثر هنری مدرن و طراحی معاصر این خانه هماهنگ است.

نرده راه پله شیشه ای

نرده راه پله شیشه ای

نرده راه پله شیشه ای یکی دیگر از انواع نرده راه پله بوده و بسیار شیک و جذاب است. نرده راه پله شیشه ای اغلب با استیل ترکیب می شود که باعث می شود ایمنی و استحکام لازم را داشته باشد و علاوه بر آن ظاهر زیبایی نیز دارد. همچنین:

  • این ترکیب عمر طولانی دارد و مدت زیادی برایتان کار می کند.
  • استحکام زیادی دارد.
  • به راحتی تمیز می شود.  
  • به خوبی با محیط اطراف ست می شود.
  • نور محیط را به خوبی نگه می دارد.

نرده های شیشه ای به و دسته تقسیم می شوند:

  • نرده شیشه ای با شیشه سکوریت
  • نرده شیشه ای با شیشه لمینت
نرده شیشه ای با شیشه سکوریت

نرده شیشه ای با شیشه سکوریت

در این نوع نرده شیشه ای شیشه ای با اندازه  8 تا 12 میلیمتر به کار برده می شود و پایه های آن پروفیل آلومینیوم یا استیل است. قیمت این نوع نرده ها بسیار کمتر از نرده های تمام شیشه ای است.

نرده شیشه ای با شیشه لمینت

نرده شیشه ای با شیشه لمینت

این نوع نرده شیشه ای از قرار گرفتن دو عدد شیشه سکوریت با ضخامت های 5 و 8 و 10 میلیمتر را کنار یکدیگر ساخته می شود. حداکثر ارتفاع نرده های شیشه ای لمینت به اندازه استاندارد 150 سانتی متر است. در ساخت نرده شیشه ای با شیشه لمینت فقط از شیشه استفاده می شود، به این معنی که پایه نرده و گارد محافظ هر دو از شیشه لمینت ساخته می شوند.

این شیشه ی مات انعکاسی به کل راه پله حجم می دهد، حضور هندسی آن را پر رنگ تر می کند و به خطوط زاویه دار آن بعد می بخشد.

در هنگام بازسازی دکوراسیون منزل تان به راحتی می توانید مانند نمونه ای که در تصویر می بینید نرده ی راه پله را با پنل های شیشه ای پوشش دهید. چنین نرده ای هم دید و هم نور طبیعی به طبقات منزل شما می دهد.
 

“اگر علاقه مند شدید نرده راه پله ی منزل تان در دکوراسیون داخلی آن نقشی داشته باشد و به چشم آید، پیشنهاد می کنم با متخصصین پله و حفاظ در ارتباط باشید"

مطالب مرتبط: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه