Chidaneh.com placeholder image

18 راه پله مدرن که شما را حیرت زده می کند!

به قلم: مژگان احمدی

راه پله: شاید شما در خانه تان راه پله نداشته باشید، اما مطمئن هستم از کنار جمله 18 راه پله مدرن و منحصر به فرد که شما را شگفت زده می کند هم نمی توانید به راحتی بگذرید. در کل راه پله ها فضایی جذاب هستند و نمی شود آن ها را نادیده گرفت؛ حالا چه در خانه تان داشته باشید چه نداشته باشید. به نظر من که این مطلب به درد هر دو گروه می خورد، اگر در خانه تان راه پله دارید با این ایده ها آن ها را زیبا تر و جذاب تر کنید، اگر هم در خانه راه پله ندارید، از دیدن این عکس های زیبا لذت ببرید، اگر هم طراح و دکوراتور هستید می توانید از این عکس ها ایده بگیرید و راه پله هایی متفاوت تر و زیباتر طراحی کنید. پس به نظرم تا انتهای این مطلب که در رابطه با راه پله های مدرن است با چیدانه همراه باشید. 

راه پله مدرن

1. در پس این راه پله مدرن یک دیوار قرار دارد که با لوور های چوبی عمودی پوشیده شده است و فضای مثبت و منفی خاصی را ایجاد کرده، منظور از فضای مثبت و منفی؛ فضای روشن و تیره در پس راه پله است. خود پله ها نیز از چوب تولید شده اند و زیر آن با فلزی تیره رنگ محکم شده است. اگر بیش از اندازه به این پله نزدیک شوید ممکن است دچار توهم و خطای دید شوید و همین قضیه باعث جذابیت بیش از اندازه این راه پله شده است. 

سرویس خواب بالسا
راه پله مدرن چوبی

2. این راه پله مدرن و چوبی و زیبا به وسیله یک موکت با عرض کم که دقیقا وسط آن قرار گرفته، تبدیل به فضایی جذاب شده است. البته نمی توان از این نکته نیز چشم پوشی کرد که رنگ قهوه ای چوب و رنگ طوسی روشن موکت ترکیب زیبا و چشم نوازی را ایجاد کرده اند. منتهی شدن این راه پله به یک تابلو هنری هم نکته تاثیر گذار دیگر بر زیبایی این راه پله مدرن است. پیشنهاد می کنم مطلب موکت و تاثیر شگفت انگیز آن در دکوراسیون داخلی را حتما مطالعه کنید. 

راه پله مدرن و جذاب

3. ورقه های آهنی فرم گرفته و کف پله های چوبی؛ راه پله مدرن و جذابی را به وجود آورده اند که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. در زیر این راه پله یک فضای کار و یا به نوعی یک اتاق کار در خانه ایجاد کرده است. همین ورقه های فرم گرفته به این فضا کمک کرده اند که شخصیتی مطابق با کاربری آن داشته باشد. نکته جالب دیگری که باید به آن توجه کرد این است که یکی از کف پله های چوبی ادامه پیدا کرده است و تبدیل به کانتر و میز کار شده است. جرات و جسارت زیادی در این راه پله مدرن به واسطه ترکیب متریال ها دیده می شود. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: طراحی دکوراسیون اتاق کار در منزل: در آرامش کار کنید!

راه پله مدرن و جدید

4. مطمئن هستم شما هم مانند من شیفته این راه پله مدرن خواهید شد. فکرش را بکنید پله های خانه تان را باکس ها و یا جعبه بتنی تشکیل دهند که به دیوار متصل هستند و روی آن ها یک قطعه چوب قرار گرفته است تا سطح بتن باعث آزار و اذیت پاهای شما نشود. به نظر من که به این راه پله به چشم یک اثر هنری هم می توان نگاه کرد. 

راه پله مدرن با کف چوبی

5. کف پله چوبی این راه پله به وسیله یک تیر آهنی مورب که در تمام طول پله قرار دارد مهار شده اند. جسارتی که یکی دو بند بالاتر راجع به آن صحبت کردیم در این راه پله مدرن نیز به چشم می آید. چیز دیگری که در طراحی این راه پله مدرن خودنمایی می کند، شفاف بودن آن است، بهتر است کمی دقیق تر به آن نگاه کنید. 

راه پله مدرن و لوکس

6. این راه پله قرار بود تا یک راه پله معمولی باشد، اما وقتی طراح آن تصمیم گرفت تا فقط یک قاب آهنی خیلی خیلی ساده در زیر این راه پله چوبی قرار دهد، آن را از یک راه پله ساده به یک راه پله مدرن و منحصر به فرد تبدیل کرد، این قاب آهنی تنها یک قاب ساده نیست، حضور ان باعث شده است تا راه پله بیشتر به چشم بیاید و فضای آن تعریف شده تر باشد. 

7. نورپردازی راه پله علاوه بر این که فضای آن را تبدیل به فضایی گیرا می کند، باعث می شود که شما با اعتماد و اطمینان بیشتری قدم بردارید. این راه پله هم به واسطه نور مخفی هایی که در زیر کف پله ها قرار گرفته است، تبدیل به یک راه پله اعجاب انگیز شده است. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: انواع نورپردازی راه پله برای درخشش دکوراسیون منزل

راه پله خاص

8. این راه پله منعطف این اجازه را به شما می دهد که انتخاب کنید که می خواهید قدم بزرگ بردارید یا قدم کوچک. البته می توان از این جهت هم به آن نگاه کرد که این نوع تقسیم بندی به افرادی مانند کودکان هم این اجازه را می دهد که تجربه خوبی از راه رفتن بر روی این راه پله مدرن داشته باشند. 

راه پله مدرن

9. قبول دارم که این راه پله ممکن است شما را گیج کند، اما این حق را هم به من بدهید که نتوانم از جذابیت و گیرایی آن دل بکنم. این پله هم نوع دیگری از راه پله هایی است که در عکس قبلی آن ها را دیده ایم. فقط مدل آن عوض شده است.

راه پله مدرن بتنی

10. این راه پله مخصوص آن هایی است که عشق و علاقه خاصی به بتن دارند. بتن به قدری انعطاف پذیر و حرف گوش کن است که می تواند شما را برای رسیدن به خواسته های تان کمک کند. حتی اگر این خواسته یک راه پله مدرن مانند عکس بالا باشد. 

راه پله مدرن شیشه ای

11. می دانم اولین چیزی که با دیدن این راه پله به نظرتان می رسد، نا امن بودن آن است و این که باید خیلی با احتیاط از روی آن رد شوید. اما اگر بیشتر دقت کنید خواهید دید که هر کدام از پله های این راه پله مدرن و دوست داشتنی از سه لایه شیشه سکوریت (شیشه های نشکنی که در مطلب شیشه سکوریت، امن ترین شیشه در دکوراسیون داخلی راجع به آن با هم صحبت کردیم) تشکیل شده است. همین مساله می تواند خیال تان را راحت کند که این راه پله مدرن از امنیت برخوردار است.

راه پله مدل جدید

12. این راه پله شخصیتی دو گانه و حتی سه گانه دارد. هم راه پله است، هم کمد و هم حضورش باعث شده است تا فضایی به دست بیاید شبیه اتاق کار، البته این ایده در بندهای ابتدایی مطلب نیز مطرح شده بود اما اگر دقت کنید می بینید که آن ها خیلی با هم فرق می کنند و این راه پله مدرن فضای بیشتری برای طبقه بندی و نظم دهی در اختیار افراد قرار می دهد. 

طراحی راه پله مدرن

13. جذابیت این راه پله در اتصالات هنرمندانه زیر آن است. در این راه پله آهن و فولاد زیرین پله که وظیفه اتصال آن به سازه اصلی را دارند، واقعا هنرمندانه ظاهر شده اند. البته به نظر می آید چوب و آهن دو متریالی هستند که می توانند حسابی در کنار هم خوش بدرخشند. 

طراحی راه پله مدرن و شیک

14. در این راه پله مدرن تضاد دوست داشتنی ای خود نمایی می کند. اگر متوجه نشده اید باید خدمت تان عرض کنم که در این راه پله نرده ها عضو اصلی و نگه دارند کف پله ها هستند. خوب به نحوه اتصال ها دقت کنید، ما همیشه نرده ها را در نقش دیگری دیده ایم، اما در طراحی این راه پله مدرن نرده ها علاوه بر نقش حمایتگر نقش نگه دارنده اصلی را نیز بازی می کنند. 

راه پله مدرن

 

15. راه پله ها آن قدر قدرتمند هستند که در آن واحد می توانند در دو نقش ظاهر شوند. آن ها هم می توانند یک راه پله باشند و در عین حال قفسه هایی برای جا دادن وسیله های مختلف تان را نیز در اختیارتان قرار دهند. باورتان نمی نمی شود؟ نمونه اش عکس بالا…

راه پله های مدرن

16. راه پله ها علاوه بر قدرتمند بودن بسیار هم جذاب هستند، به صورتی که از آن ها و شکل ظاهری شان می شود به عنوان یک وسیله دکوری و زیبا استفاده کرد. مثلا در دیوارهایی که خالی است می شود شلف هایی را به صورت پله وار کنار هم چید و هم از جذابیت ظاهری پله ها استفاده کرد و هم بتوان روی آن ها را با دکوری های زیبا پر کرد. 

راه پله مدرن با سنگ کورین

17. در نگاه اول این راه پله مدرن شبیه تکه کاغذی به نظر می رسد که تا شده است. اما در اصل این صفحات سفید، صفحات کورین هستند که با طرحی زیبا در کنار هم چیده و به هم متصل شده اند. اگر دوست دارید تا بیشتر راجع به صفحات کورین بدانید، پیشنهاد می کنم مطلب صفحات کورین انتخابی مدرن برای سطح روی کانتر را حتما بخوانید. 

راه پله مدرن زیبا

18. ممکن است خود راه پله شما ظاهر خاصی نداشته باشد. اما اگر متریال آن به درستی اننتخاب شود می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما حسابی غوغا کند. برای مثال در عکس بالا راه پله ای را می بینید که در طراحی آن هیچ مورد اعجاب انگیزی یافت نمی شود، اما متریال چوبی که برای آن انتخاب شده است باعث شده است تا در دیوار سفید و کف بتنی آن تفاوت خاصی ایجاد شود و از یکنواختی خارج شود. 

با مراجعه به بخش اهالی فن چیدانه می توانید با شرکت های متخصص در زمینه طراحی و اجرای پله آشنا شوید و از آن ها برای طراحی راه پله هایی خاص و منحصر به فرد کمک و راهنمایی بخواهید. 

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
گریتینک در تاریخ 30 اردیبهشت 1397
سلام شعبانی هستم از فلات گریتینگ اراک سازنده انواع گریتینگ پله فلزی مطالب سایت شما فوق العاده عالی بود بسیار ممنون
شور در تاریخ 13 مهر 1397
سلام. میشه در مورد نحوه اجرا و ستون پله های دو طرفه ای که از فضای زیر یک طرف آنها بعنوان بخشی از پارکینگ استفاده میشه صحبت کنید؟

ثبت دیدگاه