Chidaneh.com placeholder image

موکت و تاثیر شگفت انگیز آن در دکوراسیون داخلی!

به قلم: تحریریه چیدانه

فرش و قالیچه: گذاشتن پا روی سرامیک های سرد، آن هم در یک صبح سرد بارانی، شاید بدترین تجربه ای باشد که می توان داشت، خب پوشیدن دمپایی شاید یک راهکار عملی خوب به نظر برسد، اما اگر مثل من ترجیح می دهید تا بافت های مختلف را حس کنید، مسلما به دنبال یک راه حل دیگر خواهید گشت، آن هم یک راه حل کاربردی. خب به نظرم رسید که چرا از موکت ها در سرتاسر خانه استفاده نکنیم؟ وقتی این موضوع را با مادرم در میان گذاشتم به من گفت با چند دلیل خوب من رو قانع کن تا کل خانه را موکت کنیم، به همین دلیل من هم تصمیم گرفتم تا دلایلم را در قالب یک مطلب در چیدانه ارائه کنم، اگر شما هم احتیاج به قانع شدن برای استفاده از موکت ها در دکوراسیون داخلی خانه تان دارید، پیشنهاد می کنم خواندن این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید و با چیدانه همراه باشید.   

استفاده از موکت قهوه ای در دکوراسیون داخلی خانه

سرویس خواب بالسا

1- موکت ها، عایقی مناسب

قبلا انواع عایق صوتی برای رهایی از سر و صدای شهر را به شما معرفی کردیم. جالب است بدانید، موکت هایی با بافت های کمی درشت تر و متراکم تر می توانند عایق صدا، سرما و گرما باشند، این یک مزیت بزرگ است که می توانید با موکت کردن سرتاسر کف خانه تان قبض برق و گاز خود را کاهش دهد. 

استفاده از شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

2- حس لوکس بودن موکت ها در دکوراسیون داخلی

دلایل زیادی برای استفاده از موکت در پوشش کف خانه ها وجود دارد، یکی از این دلایل حس لوکس بودنی است که به فضاهای داخلی خانه القا می کند، لوکس بودنی که با سادگی همراه است. امروزه موکت ها این اجازه را به شما می دهند که ازبین آن همه طرح ها و سبک های مختلف آن چه را که با دکوراسیون داخلی خانه تان هماهنگی بیشتری دارد را انتخاب کنید. موکت ها می توانند یک پایه رنگی خنثی داشته باشند، یا یک نقطه کانونی با طرح جسورانه و یا رنگی پر جنب و جوش داشته باشند.

نشیمن های پشت پنجره سفید رنگ با کوسن های زیبا

3- حس امنیت با موکت ها

موکت ها زیر سازی های ایده آلی محسوب می شوند که می توانند امنیت قدم های ما را تامین کنند. موکت ها می توانند آسیب های ناشی از سقوط روی پله ها را به حداقل برسانند، مخصوصا اگر در خانه تان کودک نوپا یا فردی سالمند دارید. در عکس بالا می توانید ببینید که فضای راه پله ها چگونه با حضور موکت ها هم زیبا شده اند و هم ایمن.

استفاده از طیف رنگی قهوه ای در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

4- موکت ها کاهنده صدا برای همسایه ها

شاید تعجب کنید اگر بگوییم که کف های سرتاسر موکت باید جزو یکی از بندهای آیین نامه برای خانه ها باشد. اما تعجب ندارد، به این فکر کنید که خانه های امروزی پر هستند از کامپیوترها، سیستم های پخش قوی، تلویزیون های بزرگ که همه این ها خانه های ما را تبدیل به فضایی پر از آلودگی های صوتی می کنند، بنابر این کف های سر تا سر موکت می توانند اندکی آسایش همسایه طبقه پایین را فراهم کند.

طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبک کلاسیک

5- مقاومت و دوام موکت ها

موکت ها دوام و مقاومت زیادی دارند، با خیال راحت می توانید از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید البته اگر در نگه داری از آن ها خودتان هم کوشا باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن با موکت های رنگ روشن

6- تعمیر و نگه داری آسان موکت ها

موکت ها به راحتی تعمیر و نگه داری می شوند، مدت زمان و میزان هزینه ای که برای تعمیر و یا جایگزینی یک تکه موکت می پردازید بسیار کمتر از هزینه تعمیر و نگه داری از یک فرش، یا حتی کفپش هایی مانند پارکت و لمینیت و سنگ است.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک کلاسیک

7- موکت هایی همه کاره

وقتی می گوییم موکت هایی همه کاره، منظورمان این است که این موکت ها آنقدر تنوع در طرح ها، رنگ ها و سبک هایشان پیدا می شود که می توان به راحتی از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه بهره برد، هر فضا را مطابق نیاز آن با موکت ها رنگ و جلایی تازه بخشید و برای هر کدام از فضاهای داخلی خانه یک موکت متفاوت در نظر گرفت. 

سرویس خواب سفید رنگ

8- موکت هایی گرما بخش

فکر کنید که صبح یک روز سرد زمستانی از خواب بیدار می شوید و مجبور می شوید پا روی سرامیک های سرد بگذارید، بهتر نیست که این کف ها را با موکت های گرما بخش بپوشانید؟؟؟

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک

9- نرمی و لطافت موکت ها

هیچ کودکی دلش نمی خواد روی کفپوش های سختی مانند پارکت ها یا کفپوش هایی خشن و نا امن مانند سرامیک ها بازی کند، موکت ها می تواند نرمی و لطافتی که یک کودک موقع بازی کردن با اسباب بازی هایش به آن نیاز دارد را فراهم آورد، کفی که کودک شما با خوشحالی روی آن بدود بدون آن که نگرانش باشید.

استفاده از رنگ آبی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

10- گستردگی و وسعت موکت ها

پوشاندن کف یک اتاق با کفپوش های چوبی یا استفاده از قطعات زیاد فرش نمی تواند آن گستردگی یک دستی را که موکت ها می توانند از لحاظ بصری به فضای داخلی خانه و دکوراسیون داخلی خانه شما ببخشد را به شما هدیه کند، پس اگر یکدست بودن و نظم بصری فضا برای تان مهم است از موکت ها استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی کمد

11- مقرون به صرفه بودن موکت ها

قیمت تمام شده برای سطحی که توسط موکت ها پوشانده می شوند به همراه نصب و پد های صدا گیر زیر آن و غیره بسیار کمتر از قیمت تمام شده برای کفپوش های چوبی است، البته قیمت بالا و پایین برای هر دو گروه وجود دارد، اما هنوز هم موکت ها قیمت کمتری دارند. 

کلی ایده مقرون به صرفه برای دکوراسیون منزل پیدا کنید.

دکوراسیون نشیمن به سبک کلاسیک

هنوز برای خرید موکت ها قانع نشده اید؟

اگر هنوز هم برای داشتن کفپوش های چوبی مسر هستید، اما می خواهید از بعضی از فواید موکت ها هم بهره مند شوید،  بهتر است تا موکتی را که انتخاب می کنید کمی از اندازه های اتاق تان کوچک تر باشد، با این کار مرزی از کفپوش های چوبی تان در اطراف فرش باقی می ماند و دکوراسیون داخلی اتاقاتان را تخت تاثیر قرار می دهد.

مطالب بیشتر راجع به فرش ها: 
راه های آسان برای تمیز کردن انواع لکه ها از روی فرش!
چطور از موکت مراقبت کنیم؟
نگاهی به فرش ها در ملل مختلف
ستاره سینما بودن را بر روی فرش قرمز تجربه کنید!

شما هم در گیر و دار خرید موکت برای خانه تان هستید؟ یا می خواهید کمی رنگ و لعاب دکوراسیون منزل تان را عوض کنید؟ در هر صورت می توانید برای تصمیم گیری بهتر سوالات خود را در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید!

منبع: houzz| مترجم : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه