Chidaneh.com placeholder image

انواع نورپردازی راه پله برای درخشش دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

نورپردازی: همه ی ما این تجربه را داریم که در کودکی با دیدن راه پله هیجان زده می شدیم و اشتیاق بالا رفتن از آن را داشتیم. حالا که بزرگ تر شدیم گرچه دیگر برای بالا رفتن از پله ها ذوق چندانی نداریم اما هم چنان پله ها را از عناصر زیبای دکوراسیون داخلی و بیرونی می دانیم و اختلاف سطح ها طراحی های ما را از یکنواختی بیرون می آورند و فضاها را پرشور و هیجان انگیز می کنند. چیدانه در این مطلب به طور ویژه به نورپردازی راه پله پرداخته است تا زیبایی آن را در منزل شما تکمیل کند. با ما همراه باشید…

تابلو فرش ریحان

در طراحی یا بازسازی دکوراسیون داخلی باید به نورپردازی راهروها و راه پله ها توجه ویژه ای کرد. جهت یابی مسیر راه پله می تواند به دلایل گوناگون یک چالش برای افراد با سنین مختلف باشد. به عنوان مثال بینایی ضعیف یا کاهش بینایی می تواند یکی از این دلایل باشد. چیدانه قبلا شما را با نورپردازی ایده آل برای فضاهای مختلف خانه آشنا کرده است.

یک نرده ی نورپردازی شده، بدون اینکه شما مجبور باشید کل راه پله را نورپردازی کنید، امنیت رفت و آمد شما را در شب تأمین می کند. شما می توانید برای نرده ی راه پله تان از سیستم روشنایی LED استفاده کنید و روشنایی آن را با ریموت کنترل کنید، اما برای نصب آن حتما از برق کار های حرفه ای کمک بگیرید.
نرده های نورپردازی شده هم چنین می توانند در خانه های یک طبقه برای افزایش امنیت فضای ورودی و راهروها به کار برده شوند.

مطالب پیشنهادی: طراحی و ساخت پله با استاندارد های امن

نورپردازی هم چنین می تواند درون خیز پله قرار گیرد. این نوع نورپردازی با کنتراستی که بین کف پله ی تیره و خیز آن ایجاد میکند، به فرد برای بالا رفتن از راه پله کمک می کند. نورپردازی پله ایده ای فوق العاده برای طراحی نورپردازی راه پله ی شما است. این نوع نورپردازی مثال دیگری از هدایت کننده های بصری است که با مسیر نور افراد را از نقطه الف به نقطه ب می رساند. اگر برای طراحی و اجرای نورپردازی نیاز به کمک دارید، همکاران ما در بخش نورپردازی اهالی فن چیدانه منتظر شما هستند.

نورپردازی در دیوار کنار راه پله گزینه ی دیگری برای نورپردازی راه پله است. این چراغ ها چون پایین دیوار هستند کف را نیز روشن می کنند. اگر به دنبال ایده هایی برای نورپردازی و روشنایی راه پله در دکوراسیون منزل تان هستید، چیدانه در جای دیگری نیز به آن پرداخته است.

نمونه ی بالا ترکیبی از نورپردازی ارتفاع پله و دیوار را نشان می دهد. در این نمونه ارتفاع های تیره ی پله به اشخاصی که بالا می روند برای تشخیص میزان ارتفاع کمک می کنند.
با نورپردازی می توان حس فضا را کاملا دگرگون کرد، نمونه ی آن را می توانید در طراحی داخلی و نورپردازی منحصربه‌فرد شرکت فیلیپس ببینید.

چراغ های روشنایی دیوار باید درکنار نرده ها باشند، زیرا چشم بر روی نور تمرکز می کند و ارتباط مغز و دست نباید فرد استفاده کننده از راه پله را سردرگم کند. در واقع جهت گیری یکسان نورپردازی و نرده ها باعث هماهنگی مغز و دست می شود. اگر مشغول ساختن یا بازسازی منزل تان هستید، برای طراحی و انتخاب پله، نرده و حفاظ آن می توانید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

نورپردازی زیر لبه ی هر کف پله به روشن کردن کف پله ی زیرینش کمک می کند. این نوع نورپردازی یک گزینه ی دیگر است که خیرگی به وجود نمی آورد و برای تشخیص هر پله از پله ی دیگر کنتراست ایجاد می کند.
ترکیب نورپردازی نرده و لبه ی کف پله با چراغ های LED در این تصویر یک هدایت کننده ی کامل بصری با کنتراستی عالی بین پله ها به وجود آورده است. چنین حالتی در ترکیب با نورپردازی کلی باعث کاهش نگرانی درباره ی مسیریابی پله ها می شود.

حال اگر می خواهید راه پله ی منزل تان را از انزوا در بیاورید و کاری کنید که در دکوراسیون داخلی منزل تان بدرخشد، دست به کار شوید. از همین جا شروع کنید، اهالی فن چیدانه برای کمک به شما آماده هستند، سری به آنها بزنید.

مطالب بیشتر:
۱۳ راه پله زیبا با طراحی شگفت انگیز!
۱۲ راه برای نورپردازی آشپزخانه با چراغ‌های LED
۵ سوالی که باید در مورد نورپردازی از خود بپرسید
راه پله هایی که شما را به بالا دعوت می کند
طرحی جالب از LED های بی سیم برای برقراری ارتباط با افراد

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه