Chidaneh.com placeholder image

طراحی صحنه فیلم «چاقو کشی»؛ لوازم آنتیک یک نویسنده

به قلم: المیرا فلاحیان

سلیقه افراد در دکوراسیون منزل، می‌تواند بر اساس مُد روز، گذشت زمان، تغییر سن و سال و دیگر عوامل تغییر کند.اما در این میان افرادی نیز وجود دارند که حتی با وجود افزایش سن خود و تغییر جهان پیرامون، تغییری در نوع سلیقه و نگاه خود ایجاد نکرده و بر همان سبک همیشگی خود باقی می‌مانند.

فیلم دکور این هفته شما را به دیدن یک پافشاری عمیق در سلیقه فردی دعوت می‌کند تا بتوانید با کمک اجسام و دکوراسیون یک خانه اشرافی به شخصیت گُنگ و عمیق صاحب خانه و وسایل پی ببرید.

سرویس خواب بالسا
دکوراسیون فیلم چاقوکشی

با ما همراه باشید تا از لا به لای مجسمه ها، کتاب‌ها و تابلوها، معمای دکوراسیون فیلم knives out را حل کنیم.

درباره فیلم چاقوکشی

فیلم سینمایی چاقوکشی (به انگلیسی:  (knives outاز فیلم های برجسته سال 2019 و محصول کشور امریکاست که به نویسندگی و کارگردانی ریان جانسن، داستان یک قتل ساختگی توسط خود مقتول را روایت می‌کند و ما را به قضاوت تک تک اعضای خانواده او دعوت می‌کند. طراحی صحنه فیلم knives out بسیار درخشان بوده و توسط بسیار از سایت ها دکوراسیون و مد مورد تایید و تحسین قرار گرفته است.

بازیگران فیلم چاقوکشی

خلاصه داستان: هارلان ترومبی نویسنده ای 85 ساله است که در شب تولد خود به قتل می‌رسد و داستان با کشف معمای قتل او و انجام تحقیقات از خانواده‌اش آغاز می‌شود.

  • بازیگران: دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، کریستوفر پلامر
  • کارگردان: ریان جانسن
  • طراح صحنه: دیوید شلسینگر
دکوراسیون فیلم چاقوکشی

خانه هارلان، قصرِ هنریِ یک نویسنده

خانه‌ هارلان ترومبی جایی دور از خیابان‌ها و برج‌های بلند مرکز شهر است و پنجره‌هایش رو به درختان کاج و زمین سرسبز چمنی باز می‌شود. سبک معماری خانه شبیه به خانه‌های اشرافی دوره های قدیم آمریکاست و وسعت آن خبر از ثروتمند بودن هارلان و خانواده اش می‌دهد.

معماری خارجی فیلم چاقوکشی

اکثر سطوح خانه ساخته شده از چوب است و خبری از سرامیک های سفید و براق جدید و مدرن نیست. معماری داخلی خانه بسیار شکوهمند و دوست داشتنی است. بسیاری از قسمت‌های خانه سبکی کلاسیک دارند و عتیقه‌جات و لوازم آنتیک نقش اصلی را در این قصر ایفا می‌کنند. خانه هارلان دارای چندین اتاق و چند طبقه است اما با این حال هیچ جای بِکری در خانه نیست جای به جای آن با اجسام آنتیک و قدیمی پر شده است.

دنیل کریگ در فیلم چاقوکشی

مطلب پیشنهادی:  فیلم زنان کوچک، دکوراسیون کلاسیک خانواده‌ای هنرمند

مجسمه‌ها و سلاح‌های گرم و سرد نقطه اصلی دکوراسیون خانه هارلان ترومبی است. تعداد این سلاح‌ها و مجسمه‌ها به قدری است که می‌توان هارلان را دارنده یک کلکسیون بی نقص از وسایل آنتیک دانست که طی 85 سال زندگی خود به جمع‌آوری آن پرداخته و به تک تک این اجسام عشق می‌ورزد. این وسایل که اکثرا هم خشن بنظر می‌رسند همه را مجذوب خود می‌کنند و به بینندگان خشونتی که در خانه، در حال روی داد است را گوشزد می‌کنند.

اتاق عمومی هارلان در فیلم چاقوکشی
لوازم آنتیک در فیلم چاقوکشی

به گفته طراح صحنه فیلم، اجسام خانه هارلان عتیقه‌های استیجاری هستند که از افراد علاقه‌مند به این سبک و از کلکسیون‌های لوازم آنتیک قرض گرفته شده و در دکوراسیون استفاده شده‌اند. هر یک از این اجزا به نوبه خود زیبایی منحصر به فردی به فضای خانه بخشیده‌اند.

اتاق نشیمن هارلان؛ کلاسیک و در عین حال دلنشین

مبلمان خانه هارلان فاقد طرح‌های مختلف و اکثرا تک رنگ هستند. البته می‌توانیم این تک رنگ بودن را انتخاب بسیار درستی در کنار شلوغی‌ها و جزئیات بیش از حد سایر قسمت‌های این اتاق نشیمن بدانیم. فرش‌های اتاق نشیمن بر عکس مبلمان دارای نقش و نگارها و رنگ‌های مختلف هستند که سبکی اصیل و نه چندان مدرن به خانه هدیه داده‌اند.

دکوراسیون نشیمن خانه هارلان

مطلب پیشنهادی:  سریال گامبی وزیر، ترکیب رنگ به پیشنهاد یک فیلم محبوب

کنده کاری ها تقریبا در تمام وسایل چوبی از جمله میزها، صندلی‌های پایه و دسته‌های مبلمان به چشم می‌خورد که مسلما می‌توان گران قیمت بودن آن‌ها را به راحتی تشخیص داد‌.

کریس ایوانز در فیلم چاقوکشی

مجسمه‌های موجود در اتاق از عروسک‌های چوبی ساده گرفته تا مجسمه برنزی که روی میز قرار گرفته است، مدرنتیه را از این اتاق به کلی ربوده است و در عوض سبک کلاسیک انحصاری آن را بیش از پیش به رخ می‌کشد. نشیمن به عنوان بخش اصلی خانه از نور چندانی برخوردار نیست و به جای لامپ های چند ولتی در سقف و دیوار های خانه، بیشتر از چراغ‌های مطالعه خاص استفاده شده است.

مجسمه های اتاق نشیمن فیلم چاقوکشی

اتاق عمومی هارلان، به دور از سلایق یک نویسنده

از بین اتاق‌های زیاد خانه هارلان، اتاق‌هایی وجود دارد که فقط برای خود اوست. اتاق اول که بیشتر شبیه به دفتر کار اوست اتاقیست که هر کسی اجازه ورود به آن را دارد و رسمیت خاصی در فضای داخلی آن موج می‌زند. میز کار هارلان بسیار شلوغ است و مثل سایر قسمت‌های خانه با مجسمه‌های عجیب و آنتیک پر شده است.

اتاق عمومی هارلان در فیلم چاقوکشی

دست رباتیک به رنگ نقره و مجسه ی زنبور برنزی و چندین ظرف فلزی که هارلان به عنوان جامدادی از آن‌ها استفاده می‌کند روی میز جا گرفته‌اند و حتی اگر قادر به یافتن ارتباط معنایی بین آن‌ها نباشید، زیبایی آن را نمی‌توانید کتمان کنید.

میز کار هارلان در اتاق عمومی

مطلب پیشنهادی:  طراحی صحنه فیلم «حوض نقاشی»؛ سادگی و عشق در دکوراسیون

کتابخانه ی تو در توی هارلان، به عنوان یک نویسنده، خبر از کتاب‌های بی شمار او می‌دهد که تعداد آن‌ها بسیار زیاد و انبوه بوده و به طور همسان بر اساس رنگ و اندازه و عنوان دسته بندی شده‌اند. انگار سالهاست کسی نظم آن‌ها را بر هم نزده است.

مجسمه‌ها و لوازم آنتیک در فضای این اتاق نیز به فراوانی دیده می‌شوند. کلاه‌خودهای قدیمی و خاص خبر از روحیه و شخصیت جدی و مقتدر هارلان می‌دهد. لوازم این اتاق چندان بر اساس سلایق یک نویسنده چیده نشده‌اند. دلیل این موضوع نیز این است که هارلان در این اتاق هرگز به نویسندگی نمی‌پردازند و این اتاق مکانی برای ملاقات با افراد و هم صحبتی با آن‌هاست.

لوازم آنتیک در اتاق هارلان
اتاق عمومی هارلان در فیلم چاقوکشی

اتاق خصوصی هارلان؛ نویسندگی در اتاقی شلوغ

اتاق بعدی اتاقیست که خود هارلان در آن احساس راحتی بیشتری دارد و معلوم است که اکثر فعالیت‌های خود را آنجا انجام می‌دهد. یاداشت های گذرای هارلان به عنوان یک نویسنده نیز در همه جای چسبانده شده‌اند. کتابخانه‌ای با وسعت بسیار زیاد تمام دیوارهای اتاق را پوشانده است و این کتابخانه تماما شایسته یک نویسنده با سابقه و البته نه چندان جوان می‌باشد. بنظر می‌رسد این اتاق محل تولد افکار هارلان و محل تنفس ذهن اوست برای همین هر کسی اجازه رفت و آمد به آن را ندارد.

اتاق نویسندگی هارلان در فیلم چاقوکشی
درب ورودی اتاق هارلان

مطلب پیشنهادی:  طراحی صحنه گتسبی بزرگ؛ آرت دکو در قرن بیستم

مجسمه‌های خاص در این اتاق نیز از دکوراسیون کم نشده‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز با قرار گرفتن در کتابخانه پارادوکس جالی با کتاب‌ها برقرار ساخته‌اند. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، اکثر لوازم این خانه از آنتیک فروشی‌ها و کلکسیون‌ها قرض گرفته شده‌اند، اما یک شیء در این خانه تماما توسط تیم طراحی صحنه ساخته شده است و این شی، همان کاناپه‌ای است که هارلان در آن جان خود را از دست می‌دهد. این کاناپه باید طوری ساخته می‌شد که در انتهای اتاق خصوصی هارلان قرار گیزد و کاملا در این مکان فیکس شود، پی تیم طراحی دست به ساخت کاناپه‌ای مخصوص زدند.

میز نویسندگی هارلان در فیلم چاقوکشی
دکوراسیون اتاق نویسندگی هارلان در فیلم چاقوکشی

اتاق بازجویی؛ زیبایی خیره کننده خشونت

یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم اتاقی است که کارآگاه تمام مظنونین را برای بازجویی به آنجا دعوت می‌کند. شاید بتوان گفت این اتاق قابل لمس‌ترین اتاق بازجویی است که تاریخ به خود دیده و هیچ اتاقی چه در خانه هارلان، که پر از سلاح است و چه در کلانتری‌ها، نمی‌توانست اینچنین خشونت پنهان یک خانواده را نمایش دهد. خشونتی که در پشت نقابی از زیبایی و شکوه مخفی شده است.

اتاق بازجویی در فیلم چاقوکشی

اتاق بازجویی مثل تمام اتاق‌های دیگر خانه هارلان دارای کتاب و کتاب خانه، مجسمه‌های آنتیک، تابلوهای نقاشی و فرش های پر نقش و نگار است. اما چیزی که این اتاق را خاص جلوه می‌دهد، کلکسیونی عظیم و آشکار از انواع چاقوهاست که به شکل خیره کننده‌ای، دقیقا وسط اتاق و کاملا در راستای دید، خشونت را به نمایش می‌گذارد.

مجسمه‌های اتاق بازجویی در فیلم چاقوکشی

صندلی چرمی بازجویی دقیقا رو به روی مرکز حلقه چاقوها قرار دارد و این طور به نظر میرسد که تمام شواهد می‌تواند بر علیه هر یک از مظنونین باشد و در واقع هیچکس بی گناه نیست! در میان وسایل و مجسمه‌های عجیب و غریبِ خانه هارلان، گلدانهای طبیعی، پیانو و چراغ‌های مطالعه ساده، می‌توانند کمی خانه هارلان را از سرزمین عجایب به یک خانه معمولی تبدیل کنند.

مطالب زیر نیز ممکن است برایتان جذاب باشد:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه