Chidaneh.com placeholder image

طراحی صحنه فیلم، دکوراسیون منزل به سبک دیوار به دیواری‌ها

به قلم: مهشید بختیاری

همه ما شاهد سریال دیوار به دیوار که در دو سری نیز پخش شد هستیم. تقریبا می‌توان گفت غیرممکن است که با دیدن این سریال با خود نگفته باشید که: «چه خونه قشنگی!» در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه من باشید تا با هم سری به دکوراسیون منزل دیوار به دیواری‌ها بزنیم و با دقت و حوصله بیشتری آن را بررسی کنیم.

طراحی راهروی خانه

راهروی خانه

همانطور که در این تصویر نیز مشاهده می‌کنید ما با خانه‌ای به سبک و حال و هوای قدیمی رو به رو هستیم که وجود راهروهایی با طاق‌های متعدد و همچنین پله هایی که در عکس هم قابل مشاهده هستند گواه این مسئله خواهند بود.

چوب و هنر
طراحی فضای بیرونی خانه

طراحی فضای بیرونی خانه

اگر بخواهیم از نمای محوطه و حیاط این خانه بگوییم باید در ابتدا از شما دعوت کنیم که با دقت به این تصویر نگاه کنید. قبل از هرچیز باید به این مسئله اشاره کرد که نمای این ساختمان تماما آجری بوده که همین مسئله باعث می‌شود که زیبایی و خیره‌کنندگی این بنا چندین و چندبرابر گردد.

حالا که صحبت از نمای آجری شد ما به شما خواندن مطالب « آپارتمان نوساز طرشت با نمای آجری خاطره‌انگیز! » و « قیمت آجر نما، آجر به آجر حساب کنید! »را توصیه می‌کنیم.

وجود حفره‌ها و کنگره‌هایی که به خوبی در این تصویر نیز قابل مشاهده هستند می تواند زیبایی و شکوه بسیاری ایجاد کند. علاوه بر آن طاق‌هایی که به صورت توخالی و توپر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند نیز مکمل این شکوه خواهند شد. بد نیست در این قسمت به مطلب « طراحی سقف‌های طاقی شکل, به سلیقه نیاکان مان » سری بزنید! استخری که با ابعاد نسبتا بزرگ در وسط فضای حیاط قرار دارد نیز به نوبه خود زیبایی بسیاری را به این فضا هدیه داده است.

از فضای سبز این حیاط نیز می‌توان به زمین چمن‌پوشی اشاره کرد که فضای زیادی از حیاط را شامل شده است. اگر می‌خواهید در مورد چمن‌کاری در حیاط و فضای سبز منزل خود بیشتر بدانید می‌توانید مطالب « چمن‌زنی، حیاط سبز خود را بازیافت کنید! » و « چمن‌کاری در حیاط و محوطه، از کاشت تا آبیاری رو دست کی بسپارم؟ » را مطالعه نمایید. 

در این تصویر هم می‌توانید چمن مصنوعی کارشده در یکی از تورهای خانه گردی چیدانه را مشاهده کنید:

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه شهرک بیمه
عرفان شریف نژاد: عکاس

مسلما چنین حیاط بزرگ و دلبازی احتیاج به جایی برای نشستن و گپ و گفت خواهد داشت که میز و صندلی‌هایی که مشاهده می‌کنید نیز گواه همین موضوع هستند.

دکوراسیون نشیمن

دکوراسیون نشیمن منزل

حالا وقت آن می‌رسد که سری به دکوراسیون نشیمن دیوار به دیواری‌ها بزنیم و آن را با دقت بیشتری بررسی کنیم. قبل از هر چیز باید به این مسئله اشاره کنیم که دکوراسیون نشیمن این خانه از سبک تلفیقی پیروی کرده است.

همانطور که در این تصویر به خوبی می توانید ببینید در نشیمن این خانه از یک مبل ال طوسی- کرم یا بهتر است بگوییم خاکی با سبک مدرن استفاده شده است که در کنار فرش سنتی بزرگ دایره‌شکل کرم رنگی که ملاحظه می کنید این سبک تلفیقی را ساخته‌اند.

کالاهای پیشنهادی چیدانه:

مبلمان علیزاده
مبل ال چوبی
مبلمان علیزاده

مبلمان آفر
مبل ال
مبلمان آفر

[[nid:108584]]

مطالب مرتبط:

در گوشه این تصویر هم می‌توانیم آباژوری را ببینیم که توانسته در این فضا به خوبی بدرخشد. وجود این آباژور رومیزی در کنار نورپردازی لطفی که در دکوراسیون نشیمن سریال دیوار به دیوار وجود دارد می‌تواند ترکیب لذت بخشی را خلق نماید.

کالاهای پیشنهادی چیدانه:

[[nid:134402]]

لوستر ستامنس
آباژور رومیزی
لوستر ستامنس

کالانور
آباژور رومیزی
کالانور

دکوراسیون نشیمن ساده‌ای که در طراحی صحنه فیلم دیوار به دیوار به چشم می‌خورد توانسته زیبایی بسیاری ایجاد کرده و حس بسیار خوبی را به مخاطب برساند.

دکوراسیون نشیمن سریال دیوار به دیوار

دیوارهای آجری که صحبتش را کرده بودیم در دکوراسیون داخلی خانه هم به خوبی دیده می شود و فضای گرم و دلنشینی را ایجاد کرده است. در کنار اینها، میز جلو مبلی و پرده سفید رنگ ساده ای که بر روی پنجره نصب شده است هم مکمل این فضای دلنشین گشته اند. اگر می خواهید کلیتی از طراحی دیوار آجری در منزل بدانید می توانید به مطلب «دیوار آجری در دکوراسیون، این دلبر قدیمی را بهتر بشناسید» سری بزنید!

در زیر تصویر یکی از تورهای خانه گردی چیدانه را مشاهده می کنید که دکوراسیونی مشابه این خانه دارد:

ثمین موسوی
دیوار آجری پذیرایی
ثمین موسوی

مطالب مرتبط:

دکوراسیون ناهارخوری

دکوراسیون ناهارخوری

حالا می رسیم به دکوراسیون ناهار خوری این خانه! این تصویر به خودی خود گویای همه چیز هست. میز و صندلی سنتی و ساده ای که با یک رومیزی سفید رنگ کامل شده اند به خوبی می توانند حس و حال یک خانه ایرانی کامل را به شما اعطا کنند. در کنار این موضوع بر روی دیوار از بشقاب های زیبایی به عنوان لوازم دکوری استفاده شده است که به نوبه خود تاثیر بسیاری بر حس مثبت این فضا داشته است.

کالاهای پیشنهادی چیدانه:

مسعود خلیفه
بشقاب دکوری منقوش تاریخی
مسعود خلیفه

هانیه فتاحی
بشقاب سرامیکی
هانیه فتاحی

کارگاه سرامیک راستین
بشقاب با طرح گل و مرغ سرامیک راستین
کارگاه سرامیک راستین

اگر توجه کرده باشید، نورپردازی لطیف و کمی که در دکوراسیون ناهارخوری این خانه به چشم می خورد باعث دنج تر شدن این فضا گشته است. دو چراغ دیواری کوچک که در تصویر مشاهده می کنید به نوبه خود شاهدی بر این مسئله است.

مطالب مرتبط: 

دکوراسیون منزل سریال دیوار به دیوار

دکوراسیون فضاهای دیگر

با دقت در این تصویر می توان به مسئله جالبی پی برد. کتابخانه ای که در داخل این دیوار آجری نصب شده است با طبقه هایی شیشه ای است که باعث شده هم چنان دیوار آجری جلوه خود را حفظ کند. شاید به همین دلیل بتوان نتیجه گرفت که یکی از راه های حفظ جلوه دیوار با مصالحی زیبا و خاص آن است که از کتابخانه هایی با این شکل بهره بگیریم.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه این منزل نیز مانند سایر بخش ها از سادگی دلچسبی استفاده کرده است. کابینت های ساده ای با رنگ روشن با پیشخوان و کانتری سفید رنگ توانسته محیط آرامی را ایجاد نماید. در کنار این، احتمالا به دلیل فضای کمی که در این خانه وجود دارد از گاز رومیزی استفاده شده است که می توان به جرأت گفت که انتخاب خوبی هم بوده. در رو به روی تصویر هم می توان ماشین لباسشویی سیلوری را دید که به نوبه خود طرفداران بسیاری دارد. در نهایت هم می توان به این مسئله اشاره کرد که پرده های نازک سفید ساده ای هم که دیده می شود به خوبی این دکوراسیون روشن و زیبا را کامل کرده است.

اگر این مطلب باب میلتان بود می توانید به مطالب مشابه آن هم سری بزنید:

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه