Chidaneh.com placeholder image

لوازم آنتیک منزل، دکوراسیون تان را نوستالژیک کنید!

به قلم: مژگان احمدی

اگر به خرید لوازم آنتیک منزل و گنجینه های قدیمی علاقه مند هستید این را بدانید که تنها نیستید و خیلی ها دچار این مسئله دلنشین هستند. در درجه نخست، خرید لوازم آنتیک برای ما امری دوست داشتنی به حساب می آید و همانطور که از نظر روانکاوی و بالینی نیز مشخص است هیچ کس نمی تواند از آن چیزی که به آن علاقمند است و یا حتی حس خوبی از آن می گیرد دوری کند. فرقی نمی کند پتینه ای 200 ساله باشد یا حتی یک قوری قدیمی. این شوخی نیست، خیلی از افراد عاشقانه لوازم آنتیک را دوست دارند. با این وجود باید به بودجه خود نیز توجه داشت! پس اگر شما هم جزوی از علاقمندان این لوازم هستید تا پایان این مطلب با چیدانه همراه باشید. فروشگاه و شوروم گنجینه فردوس در این مطلب ما را همراهی می کنند.

گنجینه فردوس
لوکس‌ترین بوفه و ویترین‌های کلاسیک
گنجینه فردوس

اسکای اسکرپر

خرید لوازم آنتیک منزل بر حسب علاقه 

برای خرید لوازم آنتیک منزل علاقه شما به هر کدام از آنها مهمترین شرط به حساب می آید. حتی یک قطعه کوچک ممکن است خیلی جذاب بوده و شجره نامه ای بسیار قدیمی داشته باشد. از موارد قابل اهمیت دیگری که ممکن است در جذب شما موثر باشد، زیبایی و حتی سایز  و اندازه مناسبی که در ذهنتان دارید را نیز می توان نام برد؛ بنابراین حتما به سراغ چیزی بروید که به آن علاقه داشته باشید.

گنجینه فردوس
لوکس‌ترین بوفه و ویترین‌های کلاسیک
گنجینه فردوس

کشش و غریزه به لوازم آنتیک

علاقه شما به اجزا مختلف حتی می تواند باعث زیبایی آنها در زمانی که کنار هم قرار می گیرند نیز بشود. وقتی یک المان آنتیک را دوست دارید می توانید به این فکر کنید که اگر درکنار سایر لوازم اتاق خواب و یا پذیرایی شما قرار بگیرد نیز می تواند به همان اندازه جذاب و حیرت انگیز باشد چرا که این نگاه شما به وسایل است که اهمیت دارد نه نظر شخصی دیگر!

گنجینه فردوس
لوکس‌ترین بوفه و ویترین‌های کلاسیک
گنجینه فردوس

به گفته ی گنجینه فردوس اگر چیزی را پیدا کردید که برای بودجه شما مناسب بود و دوستش داشتید حتما آن را تهیه کرده و هیچگاه به تناسب آن با سایر وسایل فکر نکنید. ترکیب آنها قطعا زیبا و خاص خواهد بود چرا که این علاقه شما به وسایلی که خریداری می کنید است که به آنها جذابیت می بخشد. حتی وجود یک شکاف کوچک بر روی دیوار پس زمینه اتاق شما گاها می تواند زیبایی قرار گرفتن لوازم آنتیک منزل را در ظاهر چند برابر کند.

رنگ هایی خارج از محدوده در دکوراسیون آنتیک

رنگ هایی خارج از محدوده در دکوراسیون آنتیک

موردی که قبل از هرچیز باید به آن توجه کنید ترکیبی زیبا و هیجان انگیز از یک حکاکی خیره کننده آب طلا بر روی آینه، کمدی کار شده و یک صندلی قدیمی با طرح ها و استایل هایی متفاوت است. چنین چیزهایی معمولا با طرح هایی پتینه شده بسیار پرطرفدار بوده و مورد استفاده قرار می گیرند. امیدواریم این موضوع به شما کمک کند که گاها وسایلی با رنگ هایی متفاوت را هم فراموش نکنید.

کیفیت لوازم آنتیک منزل

کیفیت لوازم آنتیک منزل

همچنین شوروم گنجینه فردوس می گوید درست است که علاقه مسئله ای لازم به حساب می آید ولی این را بدانید که کافی نیست. زمانی که برای خرید یک المان می روید با وجود قدمتی که ممکن است داشته باشد باید این را هم در نظر بگیرید که آیا کیفیت خوبی نیز دارد یا نه؟ پس حتما مراقب باشید که طول عمر آن کیفیتش را مختل نکرده باشد.
حتی اگر یک قطعه در زمان تولید خود کیفیت بسیار بالایی داشته باشد با گذر زمان ممکن است از کیفیت آن کاسته شود. پس اگر برای مثال از چنین کمدی خوشتان آمده است اول جوانب آن را سنجیده و از کیفیت آن مطمئن شوید.

لوازم آنتیک منزل

جفت کردن کمدهای آنتیک معمولا طرفداران بسیاری دارد و می تواند تا سالیان سال نیز ماندگار بماند. ولی این کار لزوما نباید انجام بگیرد؛ بنابراین کمی متفاوت تر عمل کنید چراکه حتی اگر یکی از آن کمدها را دارید که کیفیت خوبی دارد نیز برایتان کافی خواهد بود.

گنجینه فردوس
لوکس‌ترین بوفه و ویترین‌های کلاسیک
گنجینه فردوس

صندلی در دکوراسیون آنتیک 

 اگر به دنبال خرید یک صندلی که به آن علاقه دارید هستید می توان حدس زد که همان صندلی راحت و محرک خواهد بود؛ بنابراین روی آن نشسته و به آرامی حرکت کنید تا مطمئن شوید که استحکام مناسب و لازم را دارد.

سوالات رایج درباره کیفیت لوازم آنتیک منزل

سوالات رایج درباره کیفیت لوازم آنتیک منزل

سرنخ های متفاوت دیگری برای تعیین کیفیت لوازم آنتیک منزل نیز وجود دارد: آیا به اندازه کافی استوار است؟ آیا زنگار آن به نسبت قدمتی که دارد کافی هست یا نه؟ و سوالاتی از این دست.

گنجینه فردوس
لوکس‌ترین بوفه و ویترین‌های کلاسیک
گنجینه فردوس

اگر به عنوان یک کلکسیونر مصمم هستید حتما از سرمنشا و مقدار هزینه ای که باید صرف خرید لوازم آنتیک کنید اطمینان پیدا کنید. آیا اصلا کارایی لازم را دارد؟ و یا آیا از استحکام مورد نیاز نیز برخوردار هست؟ بنابراین اگر وسیله ای را دوست دارید اجازه ندهید که احساساتتان جلوی عقل و تصمیم درست برای انتخاب را بگیرد.

هزینه مورد نیاز برای دکوراسیون آنتیک

هزینه مورد نیاز برای دکوراسیون آنتیک

درمورد ملاحظات کاربردی و کیفیت لوازم آنتیک منزل صحبت کردیم، حالا وقت آن است که مسئله قیمت را مورد بررسی قرار دهیم. به نظر می رسد که چنین چیزی در شرایطی که پای علاقه و سلیقه شما در میان باشد ملاحظه بزرگی به حساب می آید.
تهیه کردن لوازم آنتیک برخلاف وسایل مارکی که امروزه طرفدار بسیاری نیز دارند است اما ارزش و اعتبار بالایی دارد ولی در عین حال باید مراقب این نیز باشید که در پرداخت هزینه های مربوط به آنها کنترل شده عمل کنید.

مقایسه لوازم آنتیک منزل

مقایسه لوازم آنتیک منزل

در مورد مقایسه وسایل مختلف با هم در نتیجه انتخاب یک گزینه مناسب چند راهکار وجود دارد. زمانی که ما به یک وسیله علاقمند می شویم می توانیم در مغازه به دنبال وسایلی مشابه آن بگردیم؛ بنابراین اجناس را از نظر قیمت و سایر جوانب بررسی و مقایسه خواهیم کرد تا در نهایت یک انتخاب مناسب داشته باشیم.

جستجوی دوباره لوازم آنتیک منزل

در مرحله دوم به دنبال یک جستجوی دوباره باشید. در هر فروشگاه آنتیک، آنلاین و یا سایر فروشگاه ها راهنمایی برای یک حدود قیمت وجود دارد. همچنین می توانید بر روی منابع آنلاین هم حساب کنید که بعضی از آنها راهنمایی هایی رایگان و بعضی غیر رایگان دارند. با بررسی پروفایل فروشگاه و شوروم گنجینه فردوس می توانید جزییات بیشتری را در این رابطه به دست آورید.
کار دیگری که می توانید انجام دهید جستجوی یک عبارت خیلی ساده مثل" قیمت یک صندلی اداری آنتیک" است. این راهکار نیز می تواند در ارائه اطلاعات مناسب برای شما بازده خوبی داشته باشد.

گنجینه فردوس
انواع مجسمه برنزی و چینی
گنجینه فردوس

پرس و جو لوازم آنتیک منزل

زمانی که متوجه می شوید که یک جنس آنتیک در مغازه ها با قیمت و شرایط مناسبی به فروش نمی رسد باید برای یک قیمت مناسب تر کمی پرس و جو کنید.

قیمت لوازم آنتیک منزل

قیمت لوازم آنتیک منزل

یکی از مسائلی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که امکان دارد قیمت یک وسیله مناسب باشد اما گاهی ذهنمان درگیر این می شود که آیا می توان به جای این وسیله حتی چند چیز دیگر خرید؟
پس این مسئله نیز اهمیت زیادی دارد چراکه هزینه های ساخت و ساز و راهکارهای هزینه این محصولات هم در روند قیمت و ارزش گذاری آنها مدنظر هستند. پس در هنگام خرید محصولاتی با یک قیمت حتما کیفیت آن را هم در نظر داشته باشید. گاهی هم ممکن است شما قطعه ای را پیدا کنید که حتی عملکرد آن با چیزی که به دنبالش بودید متفاوت ولی در عوض از ابهت و جذابیت بیشتری برخوردار باشد که باعث افزایش ارزشمندی آن می شود. چنین چیزی زیبایی خیره کننده و غیرمنتظره تری را به فضای خانه شما هدیه خواهد داد و بنابراین سودمندتر نیز خواهد بود.

لوازم آنتیک منزل

جمع بندی و خرید لوازم آنتیک منزل

پس در نظر اول باید لوازم آنتیک منزل مورد نظر را دوست داشته باشید، عملکرد، ارزش، قدمت و منشا آن هم در مراحل بعدی دارای اهمیت بسیاری هستند. بعد از رعایت تمامی اصولی که بیان شد حالا شما می توانید به یک جمع بندی کلی درمورد مسئله علاقه به خرید لوازم آنتیک برسید. اما باز هم مراقب باشید که ممکن است در هنگام خرید لوازم آنتیک برای منزل خود در معرض این عشق قرار خواهید گرفت.

اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون منزل با لوازم آنتیک را دارید می توانید به پروفایل. فروشگاه و شوروم گنجینه فردوس در چیدانه سر بزنید و اطلاعات تماس آنها را در دسترس داشته باشید.

منبع: houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه