Chidaneh.com placeholder image

ایده هایی برای نورپردازی و روشنایی راه پله

به قلم: تحریریه چیدانه

نورپردازی: اگر مسیر ساختمان خانه شما به حیاط راه پله دارد یا اگر پلکانی دارید که از نور کمی برخوردار است، نورپردازی صحیحی برای آن تعبیه کنید و نقاط تاریک و خطرناک را با نور صحیح امن کنید.با ایده های زیر برای نورپردازی و روشنایی پلکان، می توانید زیبایی و امنیت را به منزلتان بیاورید.لازم نیست از نور زیادی استفاده کنید، فقط باید از منابع روشنایی بطور منطقی و هوشمندانه استفاده کنید تا فضای بهتری داشته باشید.

نورپردازی پله ها می تواند معمولی باشد، یا می تواند خودش یک اثر هنری باشد. برش های هندسی در بخش عمود پله، نور زیادی برای روشن کردن پله ها فراهم می کند، ولی این نور در طرح های مختلفی فراهم می شود. تفاوت طرح های این برش ها به هر پله تنوع بخشیده است.

تابلو فرش ریحان

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد نورپردازی می توانید به اینجا مراجعه کنید

 

پله های کم ارتفاع ممکن است در شب هنگام خطرناک باشند. پس می تواند روشنایی طولی روی آنها نصب کنید تا مهمانان تان خطر افتادن در استخر یا حوض را متحمل نشوند.

 

گاهی می توان با روشنایی ساده تری زیبایی را به فضا آورد. مثلاً می توانید از لامپ های ساده ای در کنار پلکان استفاده کنید. در این مورد انتخاب های زیادی وجود دارد که در روشنایی روز هم به عنوان عنصری تزئینی بکار می روند.

 

یکی دیگر از انتخاب های ساده برای نصب که برای بالکن ها مناسب است، نصب لامپ روی نرده های پلکان است. لامپ های مخصوص نرده ها تنوع زیادی دارند.

 

نورهایی که به سمت پایین تنظیم می شوند در مقایسه با نور بالا، دریایی از روشنایی فراهم می کنند و کاربرد بیشتری دارند. لازم نیست همه جای پلکان را روشن کنید، فقط به میزانی روشنایی ایجاد کنید که تاریکی خطر ایجاد نکند.

 

روشنایی کناری و جانبی هم برای پلکان نور خوب و کافی فراهم می کند.

گزینه های خود را محدود به تنظیم روشنایی نکنید. گاهی ترکیب انواع مختلف روشنایی، بهترین گزینه است.

 

لامپ های تکی در وسط هر عمود پله در این پلکان نور کافی فراهم کرده است، ولی نور بیشتری که در کل این فضا وجود دارد از طریق نوری که از لبه های سنگفرش می آید فراهم شده است.

 

نوری که در کل ورودی فراهم شده است حس دعوت کننده ای برای خانه درست کرده است.

 

درست است که نور رو به پایین برای این پلکان کافی بود، ولی لامپ ها در بالا و پایین این پلکان، ابتدا و انتهای آن را مشخص می کنند و علاوه بر آن، عنصر تزئینی نیز محسوب می شوند.

 

برای دیدن عکس های بیشتر نورپردازی می توانید به گالری عکس چیدانه مراجعه کنید.

منبع: برترین ها

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه