Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی آپارتمان 70 متری

به قلم: تحریریه چیدانه

 فضاهای کوچک: «افرادی که در فضاهای کوچک زندگی می‌کنند معمولا احساس می‌کنند فضای زندگی آن‌ها تنگ و گرفته است، اما ما می‌خواهیم به آن‌ها نشان دهیم که چگونه می‌توان با یک طراحی خوب این احساس را به کلی برطرف کرد.».در این مطلب به طراحی کاربردی یک آپارتمان 70 متر مربعی می پردازیم. طراحان  در طراحی این خانه میان رنگ‌های سفید براق و چوب‌هایی با رنگ گرم، وسایل ابتدایی و قطعه‌های دست‌ساز، و بافت‌های سخت و نرم تعادل ایجاد کردند و نشان دادند که در فضاهای کوچک هم می‌توان به یک چیدمان مدرن و دل باز دست یافت.

در یک نگاه :

سرویس خواب بالسا

 موقعیت: نیویورک

 اندازه: 70 متر مربع

 

طراح پروژه می‌گوید: «گاهی خودِ فضا به شما می‌گوید که اشیا کجا باید قرار بگیرند.» یک کاناپه و میز ایکیا (Ikea: برند سوئدی وسایل خانه) اولین چیزهایی هستند که هنگام ورود به این خانه به چشم می‌‌آیند. هدف طراحان خلق یک فضای ورودی مشخص با یک میز کنسول و یک اتاق خواب است. آن‌ها میان دیوارهای سفید براق و قطعاتی با بافت‌های سخت کنتراست برقرار کردند.

 

این دو در طول دوره نوسازی و هنگام عبور از راهرو متوجه پارتیشن های چوبی شدند که از قبل از تخریب این فضا باقی مانده بودند.«طراحان از این پارتیشن ها استفاده کردند و اتاق خواب را از آن‌ها ساختند.»

 

 «استفاده از پارتیشن های چوبی شیوه‌ای بسیار خوب برای ترکیب بافت است.» ، بنابراین بر روی قطعات نازک چوبی جدید پوششی از بتونه سفید و کمی رنگ خاکستری ایجاد کردند. از این پارتیشن های چوبی محدوده اتاق خواب را تعریف می‌کنند، باعث عبور مقدار کمی نور به داخل این فضا می‌شوند و عناصری هستند که چیزی از تاریخ این خانه را در خود دارند.

 

شروع چیدمان نشیمن با یک کاناپه ی کلاسیک و بعد ترکیب آن با وسایل دست‌ساز بسیار ساده بوده است. یک بشقاب تزئینی زیبا بر روی کتاب‌ها قرار گرفته است و سه تابلوی نقاشی توسط دوست این طراحان و در خود خانه خلق شده است.

 

طراحی داخلی آپارتمان کوچک

طراح پروژه یک مجسمه‌ساز و طراح مبلمان است و این جزیره منحصربه‌فرد از هر دوی این هنرها بهره گرفته است. مردم قسمت شمالی نیویورک این قطعات چوبی را برای او جمع‌آوری کردند؛ او آن‌ها را با اره برقی برید و خشک کرد.

فقط یکی از دیوارهای آشپزخانه دارای کابینت است و این یعنی این‌که این آشپزخانه شبیه آشپزخانه آپارتمان‌های معمولی است، اما ویژگی متفاوت آن قرارگرفتن در معرض نور طبیعی و در یک فضای باز است. جزیره نقش مجرایی میان آشپزخانه و اتاق نشیمن را بازی می‌کند، و هم‌چنین می‌تواند به‌عنوان میز کار مورد استفاده قرار بگیرد.

طراحان از وسایل بادوامی برای وسایل برقی و کابینت‌ها استفاده کردند. وسایلی که قرار است برای مدت طولانی در یک فضا باشند ارزش سرمایه‌گذاری دارند، مثلا اگر آشپزخانه شما اُپن است بهتر است سیمایی زیبا و خوشایند داشته باشد. علاوه بر این، وقتی فضای کمی در اختیار دارید و استفاده از سنگ مرمر در پیش‌خان‌ و دیوارهای پشت سینک‌ها هزینه زیادی روی دوش شما نمی‌گذارد.

 

یک سینک پایه‌دار و یک حمام شیشه‌ای این فضا را تا حد ممکن باز و زیبا کرده است. هم‌چنین استفاده از چراغ‌های فانوسی و سنگ‌های مرمر کارارا به فضا جلوه‌ای لوکس داده است. این دو طراح حیات جدیدی به این خانه کوچک که روزگاری مخروبه‌ای بیش نبوده است بخشیده‌اند.

منبع:houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
rose در تاریخ 05 فروردین 1393
چه خوش سلیقه اما به نظر کمتر از 70 متر میاد...

ثبت دیدگاه