Chidaneh.com placeholder image

بهترین نوع مبلمان خانگی سال جدید را اینجا ببینید!

به قلم: مهشید بختیاری

نزدیک عید است و خانواده‌های ایرانی دوست دارند اسباب و اثاثیه منزل خود را نو کنند و دستی به سر و روی خانه بکشند. تغییر المان‌های چشمگیر و بزرگ خانه مانند مبلمان و فرش و پرده و … تاثیر بزرگی بر روی چهره دکوراسیون می‌گذارد و باعث می‌شود با ورود به سال جدید اهالی خانه نیز احساس نو شدن و تازگی کنند. به همین خاطر بسیاری از افراد با دقت و وسواس زیادی درصدد انتخاب مبلمان متناسب و هماهنگ با سبک دکوراسیون خود هستند. در این مقاله نمونه‌هایی از بهترین نوع مبلمان خانگی را با هم می‌بینیم و به معرفی محصولات مجموعه‌ای می‌پردازیم که بتوانید با خیال راحت‌تری به سراغ باکیفیت‌ترین و خوش‌جنس‌ترین نوع مبلمان بروید: مبلمان بن آثار. سپس نکات خرید و نگهداری از مبلمان را نیز بیان می‌کنیم تا بتوانید دید آگاهانه‌تری داشته باشید و بهترین خرید سال خود را انجام بدهید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

سرویس خواب بالسا

بهترین نوع مبلمان خانگی چیست؟

باید بگوییم که این سوال خیلی کلی است! شما خوب بودن و کیفیت مبلمان را در چه مشخصه‌هایی می‌بینید؟ معیار شما برای انتخاب مبلمان منزلتان چیست؟ معمولا مبلمان ساده و مینیمال را می‌پسندید یا مبلمان تراش‌خورده و سلطنتی؟ دوست دارید مبلمان شما چوبی باشد یا فلزی؟ یا ترکیبی از این دو؟ تم کلی دکوراسیون خانه شما چیست و چقدر با سبک مبلمان متناسب با دکوراسیون خود اطلاعات دارید؟ اگر جواب دقیق این سوالات را بدانید می‌توانید ادعا کنید که بهترین نوع مبلمان خانگی مخصوص خودتان را شناخته‌اید. اما ما در این مقاله به سبکی از مبلمان می‌پردازیم که با مزایای خود در مدت زمان کوتاهی بسیار محبوب شدند و توانستند جای خود را در بازار مبلمان ایران و جهان باز کنند: مبلمان چوبی! قبلا و در مقاله مبلمان چوبی مدرن و لوکس به مشکلات و موانع دکوراسیونی این سبک از مبلمان پرداخته‌ایم و اگر قصد دارید برای منزل خود مبلمان چوبی انتخاب کنید لازم است این مطلب را با دقت بخوانید. 

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

خب! برگردیم به بحث خودمان! چوب از آن دسته عناصر است که خیلی از خانواده‌ها برای گرما بخشیدن به محیط خانه از آن استفاده می‌کنند و به هر طریقی می‌خواهند در دکوراسیون خود جایی برای این طبیعت گرم و خوش‌منظر باز کنند، خیلی‌ها کابینت و فضای آشپزخانه خود را چوبی طراحی می‌کنند، بعضی افراد با تخت و کمد و اکسسوری‌های چوبی از این طبیعت کوچک استقبال می‌کنند و عده‌ای برای صمیمیت بخشیدن به فضا مبلمان چوبی را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید باید به مزایا و معایب مبلمان چوبی اشراف داشته باشید و بدانید چه نوع مبلمان چوبی برای چه فضاهایی مناسب است تا بتوانید با دید بازتری انتخاب کنید.

مثلا مبلمان سلطنتی و اشرافی که دارای چوب‌های حکاکی‌شده و تراش‌خورده است دارای حجم زیاد و وزن سنگین است و نیازمند فضاهای وسیع و خانه‌های بزرگ است. مبلمان بزرگ برای خانه‌های کوچک مانند یک وصله ناجور به چشم می‌آید، فضای تردد شما را می‌گیرد و هارمونی محیط را بر هم می‌زند. در عوض مبلمان چوبی ساده به درد خانه‌های کوچک و جمع‌جور می‌خورد. ما در مقاله مبلمان چوبی ساده؛ کلید معمای آپارتمان‌های کوچک به این مساله مفصلا پرداخته‌ایم.

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

بهترین نوع مبلمان خانگی؛ زیبایی در عین سادگی

علم معماری و دکوراسیون داخلی روز به روز بیشتر به سمت مدرنیته و نوگرایی حرکت می‌کند. سبک مدرن با سادگی موافق است و از شلوغی و اشرافی‌گری پرهیز می‌کند. مدل چیدمان منزل به سبک لوکس و مدرن از ساده‌ترین جزئیات استفاده می‌کند تا به یک هارمونی ایده‌آل و چشم‌نواز برسد. استفاده از خطوط صاف و منظم آمیخته با خلاقیت می‌تواند منجر به ساخت شیک‌ترین و بهترین نوع مبلمان خانگی شود. حتما نباید به دنبال مبلمان حجیم با منبت‌کاری‌های بیشمار برای دیزاین دکور خود باشیم، گاهی یک دست مبلمان ساده انقلابی بزرگ در سر و وضع ظاهری خانه ایجاد می‌کند. هرچند منکر این نمی‌شویم که سبک کلاسیک و اسباب و اثاثیه پرجزئیات هنوز هم طرفداران خودش را دارد اما حسن لوازم ساده و مدرن این است که هیچوقت از مد نمی‌افتند. مثلا یک دست مبلمان چوبی ساده به راحتی با هر مدل چیدمانی ست می‌شود و اگر روزی از شیوه چینش خانه خسته شدید و تصمیم گرفتید دکوراسیون منزل را عوض کنید این مدل مبلمان برایتان بلااستفاده نمی‌شود و باز هم به کارتان خواهد آمد.

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

مشخصات بهترین نوع مبلمان خانگی

موارد زیر مشخصاتی است که یک مبل چوبی را به عالی‌ترین درجه کیفیت می‌رساند، ما در اینجا سه مورد از این ویژگی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

جنس چوب

نوع چوبی که در استراکچر مبلمان به کار رفته مهم‌ترین مشخصه برای تعیین مرغوبیت مبلمان است. چوب‌های مختلفی در صنعت مبلمان رایج و مورد استفاده‌اند اما لزوما همگی آن‌ها خوش‌جنس و قابل اعتماد نیستند. چوب‌های راش، توسکا، افرا، چنار، گردو و … از جنس‌های مرسوم و محبوب در این صنعتند. 

نوع پارچه و تشک

دو مورد از متریال‌های رایجی که در مبلمان استفاده می‌شود اسفنج و فوم است. اسفنج همان ابر است که نام آن به گوش ما آشناست. هرچه اسفنجی که در تولید مبل استفاده می‌شود چگال‌تر باشد مبل باکیفیت‌تری خواهیم داشت. فوم نیز در دو نوع سرد و گرم در کوره و با استفاده از مواد شیمیایی بخصوصی تولید می‌شود، فوم گرم به علت سفت‌تر و زمخت‌تر بودن در مبلمان استیل و سلطنتی پرکاربردتر است و فوم سرد در مبلمان راحتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

میزان راحتی تشک بستگی دارد که شما قصد دارید چه استفاده‌ای از مبلمان بکنید. اگر مبل شما رسمی است بهتر است تشک آن نیز کمی سفت و شق و رق باشد، اما مبلمان راحتی بهتر است تشک نرم و راحتی داشته باشد، زیرا معمولا این مدل مبلمان به جز نشستن کاربردهای دیگری دارند، مثلا فرد برای تماشای تلویزیون روی آن دراز می‌کشند یا هنگام بازی با موبایل روی مبل لم می‌دهند و بهتر است تحت این شرایط کمر و بدن او اذیت نشود. البته درجه رنمی تشک نباید به حدی باشد که بدن درون آن فرو برود و هنگامی که از روی مبل برخاستید جای بدن شما روی پارچه مبل مانده باشد.

جنس پارچه‌ای که روی دسته و پشتی مبل کار می‌شود مهم است، چون این پارچه مستقیما با پوست شما ارتباط دارد و اگر نامرغوب و حساسیت‌زا باشد شما را به دردسر می‌اندازد.

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

ساختار مبل

مبل شما باید با ویژگی‌های بدنی شما و اعضای خانواده‌تان همخوانی داشته باشد. ارتفاع پشتی مبل، مدل دسته‎‌ها، فاصله نشیمن مبل از زمین و ارتفاع پایه‌ها باید به گونه‌ای باشند که هنگام نشستن روی آن احساس راحتی و فراغ بال داشته باشید و فیزیک بدنی شما اذیت نشود. مبل باید بتواند وزن بالای فرد را تحمل کند و دچار شکستی و ترک‌خوردگی نشود. استحکام اصلی مبل در استراکچر مرکزی آن است، بنابراین هنگام خرید به این ویژگی خوب دقت کنید.

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

بهترین نوع مبلمان خانگی با پایه‌های فلزی

فلز از قدیم مظهر سختی و مقاومت بوده و هست، به همین علت مبلمانی که دارای پایه‌های فلزی هستند به طور ناخودآگاه مشخصه استحکام و ماندگاری را به ضمیر خریدار القا می‌کنند. شاید در نگاه اول به نظر بیاید که این پایه‌ها به کلافی فلزی متصلند اما در حقیقت کلاف متصل به آن‌ها چوبی است، تنوع پایه‌های فلزی در بازار بسیار زیاد است و همین موضوع یکجور سردرگمی شیرین و قدرت مانور جالب را برای خریداران فراهم می‌کند، یعنی این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان از ظاهر مبلمان خود خسته شدید و یا دوست داشتید که قیافه و سر و وضع دکوراسیون خود را تغییر بدهید می‌توانید به تعویض پایه‌های فلزی مبلمان فکر کنید و دست شما باز است تا از میان صدها طرح متنوع پایه دلخواه و موردعلاقه خودتان را بیابید و انتخاب کنید.

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

خوبی دیگر پایه‌های فلزی در مبلمان چوبی این است که دیگر نیازی نیست به دلیل این که مبلمان شما چوبی است مابقی لوازم جانبی مبلمان را چوبی بچینید. مثلا می‌توانید از عسلی و میز جلومبلی فلزی استفاده کنید و آن‌ها را با رنگ و مدل پایه‌های مبلمان ست کنید. به طور کل در دنیای مدرن مبلمان استفاده از دو عنصر سرد و گرم چوب و فلز بسیار به چشم می‌خورد و باعث می‌شود در درازمدت طبع دکوراسیون شما یکنواخت و خسته‌کننده به نظر نیاید. حتی می‌توانید خلاق باشید و میز تلویزیون و کنسول خانه را نیز به تبعیت از مدل پایه‌های فلزی مبلمان تغییر بدهید و هماهنگی دلچسبی ایجاد کنید. در مقاله مبلمان فلزی به ترکیب فلز با سایر عناصر پرداخته‌ایم تا بتوانید با استفاده از آن به یک ترکیب دلنشین و جذاب در چیدمان دکوراسیون منزل برسید.

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

بسیاری از افرادی که در مناطق شرجی و مرطوب زندگی می‌کنند دغدغه این موضوع را دارند که پس از مدتی مبل پایه فلزی آن‌ها زنگ بزند و دچار خوردگی شود و شاید به همین دلیل دل‌چرکین شوند و از خرید مبلمان پایه فلزی صرفنظر کنند، اما باید این را بدانید که فلز این مدل مبلمان به دو صورت سیلور و فورتیک (طلایی) آبکاری می‌شود و این روکش تا حدود زیادی جلوی زنگ‌زدگی را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد مبلمان شما فرسوده شود، هرچند آبکاری فورتیک در مناطق شرجی بیشتر جواب می‌دهد و کارایی بهتری دارد اما این به این معنی نیست که آبکاری سیلور بد و نامرغوب باشد. در نهایت باید به شما بگوییم که هر دو نوع آبکاری باعث می‌شوند مبلمان در برابر رطوبت مقاومت خوب و قابل توجهی داشته باشد و کیفیت خود را از دست ندهد.

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

بهترین نوع مبلمان خانگی؛ چگونه محافظت کنیم؟

درست است که وسایل چوبی به محیط منزل ما گرما و صمیمیت می‌بخشند اما این تا زمانی است که رنگ و روی خود را حفظ کنند و شیوه نگهداری از آن را به خوبی بدانیم. برای این که مبلمان چوبی شما به این راحتی‌ها کیفیت اولیه خود را از دست ندهد این نکات را رعایت کنید:

  • مبلمان چوبی خود را در نزدیکی دستگاه تهویه و یا منبع گرما قرار ندهید، تحت این شرایط چوب رطوبت حداقلی خود را از دست می‌دهد، خشک می‌شود و به راحتی ترک برمی‌دارد. حتی در فصولی از سال که هوا خشک و بی‌رطوبت است سعی کنید میزان رطوبت هوا در محیط خانه را تامین کنید.
  • همچنین به خاطر داشته باشید که رطوبت بیش از حد نیز برای چوب سم است، زیرا باعث می‌شود لوازم چوبی شما تبله کنند، در سطح آن‌ها ورم ایجاد شود و پس از مدت کوتاهی از بین بروند.
  • به محض مشاهده کردن خرده‌های چوب در اطراف مبلمان به حمله حشرات چوب‌خوار شک کنید و با استفاده از محلول‌های مخصوص سریعا به نابود کردن آن‌ها اقدام نمایید.
  • نور خورشید هم چوب را خشک می‌کند و هم رنگ و لعاب آن را از بین می‌برد، بنابراین مبلمان خود را در نزدیکی پنجره و تحت تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید.
  • این رنگ طبیعی چوب است که جلوه شیک و خیره‌کننده‌ای به محیط خانه می‌دهد، در این موارد بهتر است بعد از سمباده‌کاری چوب از رنگ‌های شفاف و بی‌رنگی مانند سیلر و پلی‌استر برای پوشش آن استفاده شود.

مبلمان بن آثار
مبلمان راحتی مینیمال و شیک
مبلمان بن آثار

حرف آخر

از نظر مدرنیته زیبایی در سادگی نهفته است. برای این که دکوراسیون خود را جذاب و منحصربفرد بچینید لازم نیست حتما به دنبال اسباب و اثاثیه سنگین و پرجزئیات و گرانقیمت بروید، بسیاری از لوازم منزل هرچه ساده‌تر و کم‌نقش و نگارتر باشند شکیل‌ترند. ما در این مقاله درمورد بهترین نوع مبلمان خانگی صحبت کردیم، مبلمانی که نظر مدرن‌پسندان را حسابی جلب کرده و به خوبی توانسته است راه خود را به دکوراسیون خانه‌های ایرانی باز کند. 

گروه مبلمان بن‌آثار تولیدکننده مبلمان چوبی با استفاده از متریال دره یک و نیروی انسانی متخصص خوش‌کیفیت‌ترین مبلمان را به مشتریان خود اراده می‌دهد. نمونه‌کارهای این مجموعه را می‌توانید در صفحه مبلمان بن‌آثار تماشا کنید.

 

همچنین در چیدانه بخوانید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه