Chidaneh.com placeholder image

طراحی کابینت مدرن و شیک آشپزخانه، این طراحی کابینت در مشهد معرکه است!

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم به مسئله‌ی طراحی کابینت مدرن و شیک آشپزخانه به صورت اختصاصی بپردازیم. طراحی کابینت آشپزخانه یکی از پر چالش‌‌ترین قسمت‌های طراحی خانه است. حتما شما نیز از خودتان پرسیده‌اید که چه نکاتی را باید در طراحی کابینت مدرن آشپزخانه رعایت کنیم؟ بهتر است از چه متریال‌هایی در طراحی کابینت های مدرن استفاده کنیم؟ همنشینی کدام یک از متریال‌ها در کنار هم جلوه‌ی بصری بهتری دارد؟ در ادامه قصد داریم تا یکی از نمونه‌کارهای جذاب و دیدنی مجموعه کابینت هیمان را که طراحی و اجرای کابینت، کمد، کمد دیواری، TV Set، ویترین (کنسول)،میز ناهارخوری، کتابخانه و… برای یک واحد مسکونی در مشهد است به شما نشان دهیم. بدون شک خواندن این مقاله و تماشای تصاویر آن برایتان مفید خواهد بود.

کابینت هیمان
طراحی کابینت مدرن در مشهد
کابینت هیمان

قالیشویی ادیب

مشخصات عمومی پروژه طراحی کابینت مدرن و شیک آشپزخانه

  • نام پروژه: دکوراسیون داخلی و طراحی کابینت مدرن و شیک آشپزخانه یک واحد ویلایی مشهد
  • موقعیت: مشهد
  • نام شرکت: هیمان
  • تیم طراحی: آتلیه طراحی هیمان
  • طراح نورپردازی: گروه نورپردازی در مجموعه هیمان
  • تاریخ شروع و اتمام طراحی: 97.03.19 – 97.03.27
  • تاریخ شروع و اتمام اجرا: 97.07.10 – 97.07.20
  • مساحت سایت آشپزخانه: کف 18 متر مربع – طبقه اول 14 متر مربع
  • نوع ساختمان: منزل ویلایی تریبلکس
  • کارفرما: جناب آقای دکتر بخشایی
  • طراح سه بعدی: طراحی سه بعدی کابینت مدرن توسط آتلیه طراحی هیمان
  • عکاس / عکاسان: Dourin Studio

کابینت هیمان
طراحی کمد و کابینت مدرن
کابینت هیمان

طراحی کابینت مدرن و شیک آشپزخانه در خانه دوبلکس

دفتر طراحی و اجرای کابینت هیمان درباره اجرای کابینت به سبک مدرن در این واحد مسکونی می‌گویند که ما در این پروژه ابتدا تصمیم گرفتیم تا دیزاین کابینت آشپزخانه همکف را متفاوت از دیزاین کابینت آشپزخانه طبقه اول در نظر بگیریم. بنابراین طبقه‌ی همکف را که برای مهمان در نظر گرفته شده لوکس‌تر و با شکوه‌تر، و طبقه‌ی اول را که برای استفاده اعضای خانواده لحاظ شده، کاربردی‌تر طراحی کردیم.

کابینت هیمان
طراحی کابینت مدرن در مشهد
کابینت هیمان

ویژگی‌های طراحی کابینت مدرن اشپزخانه مهمان در همکف

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در طراحی کابینت همکف، به لوکس بودن فضا اولویت بیشتری نسبت به عملکرد آن داده شده است. در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و جزئیات طراحی کابینت در طبقه‌ی همکف این پروژه اشاره می‌کنیم که در واقع نوعی طراحی کابینت مدرن شیک و لوکس به حساب می‌آید.

 

ویژگی‌های طراحی کابینت مدرن و شیک آشپزخانه در همکف:

کابینت هیمان
طراحی کابینت مدرن در مشهد
کابینت هیمان

1- ترکیب رنگی سنگین درها از جمله ویژگی‌های برجسته در کابینت مدرن و طراحی آن‌ها در این پروژه است. علاوه بر این همانطور که در تصویر بالا نیز مشخص است، فاصله‌ی کابینت‌های زمینی از زمین باعث لوکس‌تر و خاص‌تر شدن طرح و خودنمایی تاثیر نورپردازی کابینت در فضای آشپزخانه شده است.

کابینت هیمان
طراحی کمد و کابینت مدرن
کابینت هیمان

2- حفظ خطوط چوبی با استفاده از پروفیل‌های افقی واقعی چوبی به جای پروفیل فلزی دستگیره که با با درب‌های لول پایین کابینت‌های هوایی هماهنگ است. این مسئله باعث ایجاد هارمونی در آشپزخانه شده است (در تصویر بالا به خوبی مشخص است)

کابینت هیمان
طراحی کابینت مدرن در مشهد
کابینت هیمان

3- آشپزخانه طبقه همکف به نوعی خود یک عنصر دکوراتیو در کل بنا به حساب می‌آید. در فضای آشپزخانه‌ی همکف به منظور طراحی کابینت مدرن و شیک آشپزخانه، از ویترین ظروف استفاده شده که با بازی نور مجموعا جلوه‌ی بصری فوق‌العاده و استفاده دکوری دارد. جالب است بدانید که طراحی این قسمت (تصویر بالا) با توجه به درخواست کارفرما با هدف پوشاندن فضای پله‌های طبقه بالا انجام شده است.

کابینت هیمان
طراحی کابینت مدرن در مشهد
کابینت هیمان

4- ترکیب رنگ چوب و رنگ زغال سنگی که در آشپزخانه همکف استفاده شده با رنگ نرده پله همکف و ترکیب رنگ صفحه‌ها که الهام گرفته از اکسید آهن روی سنگ طبیعی می‌باشد، هارمونی بسیار خوبی پیدا کرده است.

کابینت هیمان
طراحی کابینت مدرن در مشهد
کابینت هیمان

5- طراحی جزیره به قصد استفاده به عنوان میز بار یا اردور در طبقه‌ی همکف، فضای آشپزخانه را بسیار لوکس و زیبا نموده است. در این بخش کارفرما به مربع بودن کانتر تاکید داشت. این مسئله طراحی را سخت‌تر می‌نمود، زیرا باید فضای کشو، دستگیره‌ها و زیبایی در عین کوچک بودن جزیره حفظ می‌شد.

کابینت هیمان
طراحی کمد و کابینت مدرن
کابینت هیمان

ویژگی‌های طراحی کابینت مدرن و شیک آشپزخانه اصلی

گروه طراحی و اجرای کابینت هیمان می‌گویند که طراحی این آشپزخانه بدون شک به عنوان جدیدترین طراحی کابینت آشپزخانه مدرن به حساب می‌آید. برای طراحی کابینت مدرن جدید در این آشپزخانه، به استفاده از متریال‌های دارای بافت چوب و طرح بتن تاکید شده است، که در عین حال طرح چوب باید با پارکت کف هماهنگ می‌بود.

کابینت هیمان
طراحی کمد و کابینت مدرن
کابینت هیمان

در ادامه به برخی دیگر از ویژگی‌های مدل طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در طبقه اول این پروژه اشاره می‌کنیم:

1- در این آشپزخانه از صفحه با تکسچر سنگ‌های موجود در طبیعت استفاده شده است که بهترین طراحی کابینت مدرن به حساب می‌آید

2- در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه در این طبقه تلاش شده است تا فضاهای کثیف آشپزخانه نظیر سینک و گاز و همچنین سطح کار مرتبط با آن‌ها تا حد امکان کاور شده و در معرض دید نباشند

3- طراحی آشپزخانه در این طبقه‌ به گونه‌ایست که دو ورودی به نهارخوری و نشیمن وجود داشته باشد (راحتی استفاده برای ساکنین خانه در نظرگرفته شده است)

4- میز ناهارخوری اختصاصی برای این آشپزخانه به صورت مینیمال و با سنگ مشابه جزیره طراحی شده که با پایه‌های قوطی فلز رنگ استاتیک مشکی به صورت زاویه‌دار به زمین فیکس شده است

کابینت هیمان
طراحی کمد و کابینت مدرن
کابینت هیمان

5- میز تلویزیون و آشپزخانه از نظر طراحی و متریال هماهنگی دارند (رعایت این مسئله یکی از انواع طراحی کابینت آشپزخانه مدرن به حساب می‌آید که با توجه به فضای اتاق می‌تواند جلوه‌ی بصری بسیار خوبی ایجاد کند)

6- برای طراحی مدل کابینت مدرن در آشپزخانه‌ی این طبقه، از ترکیب متریال بتن روشن و متریال چوب استفاده شده است. زیرا از نظر روانشناختی و اصول طراحی بهتر است که فضای نشیمن خانوادگی رنگ روشن‌تری داشته باشد

7- بسته بودن فضای آشپزخانه و در عین حال ارتباط خوب و دوسویه‌ی آن با سایر فضاهای زندگی، از دیگر ویژگی‌های قابل توجه برای طراحی کابینت مدرن و شیک آشپزخانه است

کابینت هیمان
طراحی کمد و کابینت مدرن
کابینت هیمان

کلام آخر: اجرا و طراحی کابینت فوق مدرن در آشپزخانه باید کاملا حساب شده و دقیق انجام شود. انتخاب تک تک متریال‌ها، رنگ، بافت، جنس و هماهنگی آن‌ها و همچنین طراحی مدرن ترین کابینت آشپزخانه و در نظر گرفتن تک تک نیازهای کارفرما نیازمند دانش، تجربه و تخصص در این زمینه است.

مجموعه هیمان با نزدیک به یک دهه تجربه در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع کابینت آشپزخانه و محصولات برگرفته از MDF، بدون شک در این زمینه حرفی برای گفتن دارند. این شرکت از نیروهای جوان و خلاق استفاده می‌کند و امروزه یکی از مجموعه‌های متخصص و کارآمد آشپزخانه محسوب گردد.

 

آیا می‌دانستید که هیمان به معنی دوست داشتن است؟ همین حالا به پروفایل گروه طراحی و اجرای کابینت هیمان در چیدانه بروید و نمونه کارهای دیگر این گروه خلاق و با تجربه را ببینید. حتما دوستشان خواهید داشت>>>

 

شاید این مطالب را نیز درباره طراحی های مدرن کابینت آشپزخانه بپسندید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
مریم در تاریخ 30 فروردین 1402
مطلب بسیار مفیدی بود و کلی به من ایده طراحی آشپزخونه رو داد. اگه میخوای طراحی آشپزخونه با نرم افزار رو یاد بگیری به این سایت هم سری بزن.https://aysadesign.com/shop/

ثبت دیدگاه