Chidaneh.com placeholder image

13 کابینت جزیره شیک در دکوراسیون آشپزخانه

به قلم: مژگان احمدی

قبلا درباره مدل‌های مختلف میز جزیره آشپزخانه به طور کامل صحبت کردیم. یکی از این مدل‌های کاربردی جزیره کابینت دار است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. کابینت آشپزخانه جزیره ‌یکی از طراحی‌های جدید و خلاقانه میز جزیره است که آن ها را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های ایرانی نیز زیاد می‌بینیم. کابینت جزیره به معنای قرار دادن چند ردیف کابینت در وسط آشپزخانه است، حال این کابینت ها می توانند کاربری های مختلفی داشته باشند. در این مطلب می خواهیم به برسی انواع آشپزخانه های جزیره بپردازیم و تعدادی از ترفندهای دکوراسیونی برای آوردن کابینت جزیره به آشپزخانه را با هم بررسی کنیم. پس تا انتهای این مطلب جذاب با چیدانه همراه باشید. 

جزیره در شیشه ای

1. کابینت جزیره آشپزخانه ویترینی

با استفاده ار درهای شیشه‌ای که امروزه در طراحی کابینت کاربرد زیادی دارند، به‌عنوان در کابینت جزیره آشپزخانه می‌توان آن را تبدیل به ویترین زیبایی برای نمایش ظروف شیک، وسایل عتیقه و دکوری کنید.

سرویس خواب بالسا
کشودار

2. کشوهای کاربردی در کابینت جزیره آشپزخانه

اگر می‌خواهید کابینت جزیره آشپزخانه کابردی داشته باشید از جزیره‌های کشودار استفاده کنید. با طراحی کشو در میز جزیره می‌توان فضای ذخیره سازی مناسبی برای وسایل ضروری چون قاشق و چنگال، وسایل شستشو، ادویه‌جات یا اکسسوری‌های کوچک بسته به کاربری جزیره ایجاد کرد.

شلف باز

3. کابینت جزیره آشپزخانه با شلف‌های باز

شلف‌های رو باز میز جزیره آشپزخانه می‌توانند برای کاربردهای متنوعی چون کتابخانه یا برای قرار دادن دکوری‌های زیبا استفاده شوند.توجه داشته باشید در شلف روباز جزیره، وسایل طوری چیده شوند که فضای آشپزخانه شلوغ به نظر نرسد.

 

 

نیم کابینت

4. جزیره آشپزخانه نیم کابینت و نیم صندلی 

در برخی آشپزخانه‌ها با وجود میز ناهارخوری در خانه، تعداد زیادی صندلی برای میز جزیره لازم نیست، در این صورت کابینت جزیره را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد و از نصف فضا برای کابینت و نصف دیگر برای قرار دادن صندلی استفاده کرد.

جزیره ناهارخوری
کابینت جزیره به عنوان میز غذاخوری

5. کابینت جزیره ای به عنوان میز ناهارخوری

اگر عرض کابینت جزیره آشپزخانه زیاد باشد می توانید در آن هم میز غذاخوری تان را پیش بینی کنید، هم کابینت های بیشتر و هم کانتر آشپزخانه تان را. عکس بالا به شما نشان می دهد که کابینت جزیره چقدر می تواند کمک حال شما باشد. این نوع از کابینت ها می توانند حتی در آشپزخانه های کوچک نیز کارآمد باشند. 

در این صورت باید صندلی مناسب میز جزیره با طرح و رنگ هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه را انتخاب کرد، عمق مناسبی برای قرار دادن صندلی در نظر گرفت و کابینت‌های زیر جزیره را کوچک طراحی کرد. همچنین توجه داشت دستگیره‌های کابینت در ارتفاعی نصب شوند که مزاحمتی برای پای افراد ایجاد نکند.

کابینت جزیره ال شکل

6. کابینت جزیره ال شکل 

شما می توانید در آشپزخانه های بزرگ تان از کابینت های جزیره ال شکل استفاده کنید. این کابینت ها در یک قسمت می توانند میزکار شما برای آماده کردن غذا باشند و در قسمت دیگر هم می توانند کانتری برای سرو غذا باشند، ضمن آن که کابینت های جزیره می توانند فضایی برای ذخیره سازی وسایل را برای تان فراهم کنند. علاوه بر این،کابینت جزیره آشپزخانه به  تقسیم فضای دکوراسیون نیز به شما کمک می کند و به هر قسمت در آشپزخانه شخصیتی مستقل می دهد. بهتر است که کابینت های جزیره را دست کم نگیرید. 

سینک روی کابینت جزیره

7. کابینت جزیره، پذیرای سینک های ظرف شویی 

شما می توانید به راحتی سینک های ظرف شویی تان را روی جزیره جانمایی کنید. با قرار دادن سینک روی کابینت جزیره، هم چهره و دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن تر می شود و هم شما می توانید حوزه خیس آشپزخانه را از بقیه حوزه ها جدا کنید و محدوده ای تعریف شده تر برای آن در نظر بگیرید. در ضمن می توانید از پشت این سینک ها به عنوان میز غذاخوری برای صرف غذا در مواقعی که نیاز به ریخت و پاش زیادی ندارید و یا برای خوردن عصرانه استفاده کنید. 

مطلب مرتبط: انواع سینک ظرفشویی، کدام سینک برای خانه من مناسبه؟

کابینت جزیره جداکننده
کابینت جزیره مدرن

8. کابینت جزیره ای مدرن و دوست داشتنی 

در طراحی داخلی آشپزخانه اگر قرار است از کابینت جزیره استفاده کنید، می توانید کمی عرض آن را بیشتر در نظر بگیرید تا بتوانید از آن به عنوان کانتر نیز بهره بگیرید. شما حتی می توانید برای این کانترها نیز صندلی های ست تهیه کنید و زیبایی این کابینت جزیره ای مدرن که حالا نقش کانتر را نیز در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان بازی می کنند تکمیل کنید. 

کابینت جزیره کلاسیک

9. کابینت های جزیره کلاسیک 

قرار نیست که کابینت آشپزخانه جزیره حتما چهره ای مدرن داشته باشند. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به سبک کلاسیک علاقه دارید، می توانید از این کابینت ها با همان چهره استفاده کنید. عکس بالا به شما نشان می دهد که این نوع کابینت آشپزخانه جزیره ای شیک  تا چه اندازه می توانند در دکوراسیون آشپزخانه بدرخشند.

کابینت جزیره دو تکه
کابینت جزیره دو تکه

10. کابینت مدل جزیره جزیره دو تکه 

کابینت های جزیره آشپزخانه می توانند به صورت دو تکه تعریف شوند؛ چیزی شبیه همان کابینت های ال شکل که در بندهای بالاتر راجع به آن ها صحبت کردیم. این نوع از کابینت های جزیره نیز می توانند حسابی به شما کمک کنند. حضور کابینت جزیره ال باعث می شود تا شما فضای بیشتری برای قرار دادن تجهیزات آشپزخانه و طبقه بندی و نظم دهی وسایل تان داشته باشید. 

کابینت جزیره گرد

11. کابینت مدل جزیره با اشکال خاص 

کابینت آشپزخانه جزیره قرار نیست که همیشه شکل تعریف شده مربع و مستطیل داشته باشند، آن ها می توانند در انواع و اقسام شکل ها در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند. در عکس بالا می توانید ببینید که این کابینت جزیره بر خلاف دیگر کابینت های جزیره که تا به اینجا آن ها را بررسی کردیم، شکل نیم دایره دارد و اتفاقا بسیار هم جذاب است. 

کابینت جزیره با فضای نشیمن

12. کابینت جزیره دارای نشیمن 

اگر طراح باهوشی باشید، می توانید برای کابینت های جزیره فضای نشیمن تعریف کنید و کاربری آن ها را توسعه بدهید. به طور مثال می توانید کابینت های زیرین را از نوع متحرک در نظر بگیرید و روی آن ها با فوم و پارچه های مناسب بپوشانید و آن ها را در مواقع لزوم بیرون بکشید و به عنوان نشیمن های پنهان در دل دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید. در این صورت کمی از فضای ذخیره سازی تان را از دست می دهید اما به خاص بودنش می‌ارزد.

کابینت جزیره متحرک

13 . کابینت جزیره متحرک

کابینت های جزیره ای نیز مانند سایر مدل های میز جزیره می توانند چرخدار و متحرک باشند. به این ترتیب که می توانید آن ها را جابجا کنید و فرم قرارگریر‌شان را تغییر دهید. اطلاعات بیشتر درباره مدل های مختلف کابینت جزیره متحرک در این مطلب آمده است.

 

کابینت جزیره خاص
نورپردازی کابینت جزیره

 

در پایان:

کابینت مدل جزیره را اگر با نورپردازی همراه کنید همه چیز معرکه می‌شود. نورپردازی می تواند در بالای این کابینت‌های جزیره ای توسط لوسترها، لامپ‌های تک شاخه و همین طور لامپ‌ های LED به طول کل میز انجام بگیرد. یادتان باشد وقتی از کابینت مدل جزیره استفاده می کنید آن ها را تبدیل به یکی از تاثیر گذارترین عناصر در دکوراسیون آشپزخانه می کنید و اولین چیزی که در هنگام ورود به آشپزخانه توجه شما را به خود جلب می کند همین کابینت های جزیره است، پس باید حسابی در مورد انتخاب آنها وسواس و دقت به خرج دهید. 

اگر سری به قسمت خدمات کابینت سازی از زیر مجموعه اهالی فن چیدانه بزنید؛ می توانید با شرکت های زیادی آشنا شوید که می توانند به شما در طراحی کابینت جزیره مشاوره دهند.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه