22 مدل‌ میز جزیره آشپزخانه شیک 2023 + عکس

22 مدل‌ میز جزیره آشپزخانه شیک 2023 + عکس

به قلم: نرگس مهردادیان

میز جزیره آشپزخانه به عنصری مهم در آشپزخانه‌های امروزی تبدیل شده است. کابینت جزیره، مستقل از باقی کابینت‌هاست و فضای ذخیره سازی کابینت‌ها و همچنین فضای کار آشپزخانه را افزایش می‌دهد. از میز جزیره یا کانتر می‌توانید در انواع  دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. اگر به طراحی داخلی منزل خود اهمیت می‌دهید با استفاده از میز جزیره آشپزخانه می‌توانید میزی زیبا، کاربردی و شیک در آشپزخانه خود داشته باشید. در این مطلب از چیدانه با انواع میز جزیره و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شده و با مشاهده عکس جزیره آشپزخانه های مختلف می‌توانید ایده‌های جذابی برای طراحی بگیرید. با ما همراه باشید.

جزیره یک

عکس1: میز جزیره‌ای آشپزخانه

سرویس خواب بالسا

میز جزیره آشپزخانه چیست؟

مدل میز جزیره برای آشپزخانه برخلاف اپن که به دیوار آشپزخانه متصل است، به‌صورت کاملا مستقل طراحی می‌شود و از دیگر کابینت‌های آشپزخانه جدا است. میزهای جزیره معمولا در مرکز آشپزخانه‌های بزرگ که مشرف به حال و پذیرایی نیستند قرار داده می‌شوند اما می‌توان جزیره را بین آشپزخانه و پذیرایی یا نشیمن به‌عنوان جدا کننده این دو فضا هم قرار داد.

میز جزیره آشپزخانه
عکس2: سینک و میز غذاخوری مدل جزیره

کاربردهای میز جزیره آشپزخانه جدید

حداقل کاربرد میز و کابینت جزیره آشپزخانه فراهم کردن فضای اضافی برای گذاشتن وسایل آشپزخانه است، علاوه بر این جزیره می‌تواند مرکز فعالیت‌های زیادی در آشپزخانه باشد. روی سطح میز جزیره آشپزخانه می‌توان اجاق گاز یا سینک قرار داد یا با طراحی خاص می‌توان از آن به‌عنوان میز غذاخوری استفاده کرد.

کاربرد

عکس3: میز جزیره هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه

جزیره آشپزخانه چطور باید طراحی شود؟

به طور کلی میز جزیره جزو بخش‌های مهم و کاربردی آشپزخانه است که باید با دقت کامل طراحی شود. میز جزیره آشپزخانه باید با سبک، طرح و رنگ اجزای دکوراسیون آشپزخانه چون کابینت‌، دیوارها و دیگر وسایل هماهنگ باشد. شما می‌توانید از طرح‌های متفاوت میز جزیره در آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک به سبک‌های مختلف کلاسیک تا مدرن استفاده کنید.

میز جزیره هایگلاس

عکس4: میز جزیره هایگلاس

جزیره آشپزخانه مدرن و شیک

با طراحی سینک و اجاق گاز روی میز جزیره آشپزخانه مدرن می‌توانید علاوه بر استفاده راحت، دکوراسیون آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید. با استفاده درست از فضای زیر جزیره، فضای زیادی به آشپزخانه اضافه شده، و دسترسی به وسایل ضروری راحت‌تر می‌شود. از میزهای جزیره آشپزخانه مدرن می‌توانید در مواردی چون خوردن وعده‌های غذایی و دور هم جمع شدن اعضای خانواده استفاده کرد و به ظاهر آشپزخانه‌ جلوه‌ای لاکچری و شیک بخشید.

ممبران

عکس5: میز جزیره ممبران

جزیره آشپزخانه کلاسیک

میز جزیره تنها مخصوص آشپزخانه‌های مدرن نیست، این عنصر کاربردی در آشپزخانه‌های کلاسیک به‌عنوان میز کار یا غذاخوری کاربرد فراوانی دارد. توجه داشته باشید که طراحی جزیره آشپزخانه کلاسیک مطابق با سبک طراحی کابینت کلاسیک باشد.

مدل میز جزیره کوچک

عکس6: مدل میز جزیره کوچک

میز جزیره آشپزخانه کوچک

امروزه طرح‌های متنوعی از مدل کابینت جزیره‌‌ای برای آشپزخانه کوچک وجود دارد که به‌راحتی قابل اجراست و فضای کوچک آشپزخانه را کاربردی، منظم، مدرن و زیباتر جلوه می‌دهد. جزیره آشپزخانه کوچک به میزان فضای ذخیره سازی آشپزخانه شما می‌افزاید و معمولا بین آشپزخانه و نشیمن قرار می‌گیرد و با طراحی مناسب می‌توان از آن به‌عنوان میز غذاخوری در خانه‌های کوچک هم استفاده کرد. مطالب بیشتر را در جزیره آشپزخانه کوچک بخوانید.

مدل جزیره آشپزخانه ایرانی

عکس7: مدل جزیره آشپزخانه ایرانی

میز جزیره آشپزخانه ایرانی

برای داشتن دکوراسیون آشپزخانه ایرانی می‌توانید از دکوری‌هایی که نشان فرهنگ ایرانی هستند مانند صنایع دستی بر روی جزیره آشپزخانه ایرانی خود استفاده کنید و با دکوری‌هایی چون ظروف سفالی،‌ چوبی، قلم‌کاری یا رومیزی با طرح‌های اسلیمی یا بته جقه یا گلدان‌ روی میز جزیره، فضای آشپزخانه‌تان را زیبا و دلنشین کنید.

رنگ آشپزخانه جزیره

عکس8: رنگ متفاوت برای جزیره

رنگ جزیره آشپزخانه شیک

شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه شخصی خود رنگ میز جزیره آشپزخانه‌تان را انتخاب کنید. میز جزیره را می‌توان هم‌رنگ با دیگر کابینت‌ها، به رنگی متضاد با کابینت‌ها یا از رنگ‌های مکمل برای جزیره و کابینت استفاده کرد. توجه کنید که رنگ تمامی اجزای دکوراسیون آشپزخانه باید با یکدیگر هماهنگ باشند

جزیره ناهارخوری با ارتفاع مناسب

عکس9: جزیره ناهارخوری با ارتفاع مناسب

ابعاد میز جزیره آشپزخانه

لازم به ذکر است که ابعاد میز جزیره آشپزخانه باید طوری باشد که هم فضای کافی برای کار داشته باشد و هم فضای زیادی از آشپزخانه اشغال نکند. عرض جزیره آشپزخانه بسته به ابعاد آشپزخانه از 1 تا 2 متر و حتی بیشتر طراحی می‌شود. ارتفاع جزیره آشپزخانه استاندارد 90 سانتیمتر است اما در اندازه‌های 75 سانتیمتری هم طراحی می‌شود که مناسب برای سطح کار است. اگر از جزیره به‌عنوان میز غذاخوری استفاده می‌کنید فاصله صندلی از سطح باید حداقل 30 سانتیمتر باشد.

کابینت جزیره آشپزخانه بزرگ

عکس10: عمق کابینت جزیره آشپزخانه بزرگ

نکاتی که در طراحی میز جزیره کابینت شیک باید رعایت شوند؛

  • میز جزیره در محلی قرار گیرد که مانع رفت و آمد نباشد.
  • بهتر است ارتفاع میز جزیره هم اندازه با دیگر کابینت‌های آشپزخانه باشد.
  • اگر عمق جزیره آشپزخانه زیاد است بهتر است به دو قسمت تقسیم شود تا دسترسی به وسایل داخل آن مشکل نشود.
انواع شکلی

عکس11: جزیره و ناهارخوری نئوکلاسیک

انواع جزیره آشپزخانه از نظر شکل و کاربرد

میزهای جزیره‌ آشپزخانه در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام خصوصیات، معایب و مزایای مخصوص خود را دارند. در این بخش به معرفی انواع ایده جزیره آشپزخانه پرطرفدار می‌پردازیم.

مستطیلی

عکس12: مدل جزیره ساده مستطیلی

1. میز جزیره آشپزخانه ساده مستطیلی

پرکاربردترین نوع جزیره، مدل میز جزیره مستطیلی است. این مدل جزیره آشپزخانه کارایی زیادی داشته و در هر پلان آشپزخانه‌ای جا می‌شود. با مدل جزیره آشپزخانه ساده و مستطیلی، جابجایی در فضای آشپزخانه به‌راحتی انجام می‌شود و فضای کار و ذخیره‌سازی به مقدار زیادی افزایش می‌یابد. این مدل جزیره‌های آشپزخانه، ساده و کاربردی هستند اما از نظر ظاهری، خصوصا اگر اندازه‌شان کوچک باشد زیاد جلب توجه نمی‌کنند.

ال شکل

عکس13: جزیره کلاسیک ال شکل

2. میز جزیره ال‌شکل

میز جزیره L شکل بیشتر مناسب آشپزخانه‌های ال و بزرگ است. این مدل میز جزیره‌، علاوه بر افزایش فضای کار و ذخیره سازی، آشپزخانه شما را پر نشان می‌دهد. میز جزیره آشپزخانه ال‌شکل، معمولا بزرگ است و فضای کار زیادی برای شما و جای کافی برای نشستن دور میز فراهم می‌کند. این مدل جزیره برای دکوراسیون آشپزخانه‌های سبک کلاسیک کاملا مناسب است. از معایب میز جزیره ال اندازه بزرگ و تقسیم بندی نامناسب فضای آشپزخانه است، با این جزیره نمی‌توانید به راحتی در آشپزخانه جابجا شوید.

جزیره یو

عکس14: جزیره آشپزخانه بزرگ یو شکل

3. میز جزیره آشپزخانه یو شکل

اما میز جزیره آشپزخانه U شکل با بیشترین کارایی و فضای ذخیره‌سازی، مناسب برای جزیره آشپزخانه بزرگ است. این مدل جزیره‌ در آشپزخانه علاوه بر ایجاد فضای کار و ذخیره سازی زیاد، جای کافی برای نشستن هم فراهم می‌کند. این جزیره که فضای زیادی از آشپزخانه می‌گیرد و به‌طور کامل آشپزخانه را از نشیمن جدا می‌کند برای خانه‌های پلان باز مناسب نیست و ممکن است جابجایی در آشپزخانه را مشکل کند.

هلالی

عکس15: میز جزیره هلالی

4. جزیره آشپزخانه گرد یا هلالی

میز جزیره آشپزخانه گرد یا هلالی برای طراحی آشپزخانه‌های متفاوت و خاص مناسب است. طرح این جزیره‌ها می‌تواند گرد، نیم دایره یا هلالی باشد. مدل میز جزیره گرد یا هلالی نمایی جذاب و زیبا به آشپزخانه شما می‌دهد، جابجای اطراف آن راحت است و فضای کار و ذخیره سازی کافی را فراهم می‌کند. اما کار روی آن راحت نیست و انحنا باعث می‌شود نتوان از قسمت‌های مختلف آن به‌طور یکسان استفاده کرد.

جزیره خلاقانه

عکس 16: طراحی آکواریوم به‌جای کابینت جزیره

5. میز جزیره با طراحی خلاقانه

می‌توان برای طراحی فضای زیر جزیره آشپزخانه خلاقیت به خرج داد. یکی از این ایده‌های خلاقانه، استفاده از فضای زیر جزیره به‌عنوان آکواریم است که فضایی زیبا و کاملا متفاوت خلق می‌کند.

متحرک

عکس 17: جزیره کابینت‌دار متحرک

جزیره متحرک

عکس 18: جزیره چرخدار متحرک

6. میز جزیره آشپزخانه متحرک

مدل جزیره آشپزخانه متحرک برای آشپزخانه‌های کوچک که فضای کافی برای میز جزیره ندارند، مناسب است. زمانی که به جزیره نیاز ندارید به‌راحتی می‌توانید با جابجایی آن فضای بزرگتری داشته باشید. اگر این مدل جزیره کوچک باشد جابجایی آن آسان است اما اگر بزرگ باشد، جابجای سخت‌تر می‌شود. هنگام خرد کردن مواد غذایی گاه برای ثابت بودن این جزیره باید از ترمز استفاده کنید. مهم اینکه قیمت جزیره آشپزخانه متحرک نسبت به مدل‌های دیگر آن مناسب‌تر است.

میز جزیره بدون کابینت

عکس 19: میز جزیره بدون کابینت

7. میز جزیره برای آشپزخانه بدون کابینت

میز جزیره بدون کابینت شبیه به میز بوده و تنها با سفارشی سازی می‌توان به آن کشو اضافه کرد. این مدل میز جزیره آشپزخانه برای دکوراسیون داخلی روستیک بسیار مناسب است و معمولا کوچک بوده و در همه آشپزخانه‌ها جا می‌شود. میزهای خالی کم هزینه‌تر هستند و جایی برای ذخیره سازی ندارند. سطح این میزها چوبی است و به‌اندازه سنگ در مقابل ضربه و خط و خش مقاوم نیستند.

میز جزیره کابینت‌دار

عکس 20: میز جزیره کابینت‌دار

8. میز جزیره آشپزخانه کابینت‌دار

همانطور که میز جزیره می‌تواند کاربری‌های مختلفی مثل سینک، اجاق گاز یا میز ناهارخوری داشته باشد، مدل کابینت جزیره آشپزخانه هم می‌تواند زیبا و به شکل‌های مختلف طراحی شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب کابینت جزیره آشپزخانه مراجعه کنید.

دکور 1

عکس 21: تزیین روی میز جزیره

دکور جزیره آشپزخانه

برای دیزاین جزیره آشپزخانه می‌توانید از انواع دکوری‌های شیک و هنری یا گلدان استفاده کنید. برای دسترسی آسان می‌توان ظروف کاربردی آشپزخانه را برای دکور روی جزیره به‌کار برد. اگر می‌خواهید در مورد تزیین جزیره آشپزخانه بیشتر بدانید به مطلب تزیین اپن آشپزخانه مراجعه کنید.

آخر

عکس 22: طرح جزیره آشپزخانه شیک

حرف آخر

بیشتر فعالیت‌های مهم روزانه خانواده چون پخت و پز، خوردن وعده‌های غذایی و دور هم جمع شدن در فضای آشپزخانه انجام می‌شود. میز جزیره آشپزخانه عنصر زیبایی برای انجام این فعالیت‌ها است که فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی هم دراختیار شما قرار می‌دهد. انواع میز جزیره در مدل‌های مختلف زیبا و لاکچری مناسب برای هر دکوراسیون آشپزخانه‌ای طراحی می‌شود. شما هم اگر قصد طراحی دکوراسیون جدید برای آشپزخانه یا تعمیر آشپزخانه قدیمی خود را دارید می‌توانید با ایده گرفتن از عکس‌های جزیره آشپزخانه در این مطلب‌ فضایی شیک و کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه خود داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
داود در تاریخ 03 خرداد 1397
این مدل جزیره آشپزخانه هم خیلی قشنگه گفتم با شما هم به اشتراک بزارمش نمونه جزیره آشپزخانه
ماهروخی در تاریخ 24 شهریور 1402
باسلام،وتسلیت ایام، تصویرطرح هااصلاًمشخص وقابل رؤیت نیست متأسفانه،طرحی دیده نشد

ثبت دیدگاه