Chidaneh.com placeholder image

16 ایده‌‌ جذاب برای تزیین اپن آشپزخانه + عکس

به قلم: نرگس مهردادیان

اپن آشپزخانه به‌عنوان فضای مرکزی خانه و عنصری مهم در دکوراسیون آشپزخانه باید سه ویژگی مهم زیبایی، راحتی و کاربردی بودن را همزمان داشته باشد. انتخاب زیباترین و جذاب‌ترین تزیین اپن آشپزخانه با ذوق و سلیقه، زیبایی بیشتری به خانه شما می‌بخشد. شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از ساده‌ترین وسایل نمای آشپزخانه خود را با تزیینات اپن به‌عنوان اولین عنصر قابل دید از آشپزخانه، جذاب و دلنشین کنید. در این مطلب از چیدانه به معرفی ایده و راهکارهای متنوع و جذاب تزیین اپن آشپزخانه در منازل قدیمی و مدرن امروزی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان بهترین و زیباترین تزیینات اپن آشپزخانه را داشت. با ما همراه باشید…

تزیین اپن یک
اپن جدید

تزیینات اپن در آشپزخانه‌های جدید و مدرن امروزی 

امروزه اغلب آشپزخانه‌ها اپن هستند و به فضای نشیمن دید دارند. به همین دلیل تزیین اپن آشپزخانه می‌تواند تاثیر زیادی بر دکوراسیون و حال و هوای کل خانه داشته باشد. برای زیبایی بیشتر اپن آشپزخانه می‌توان از ایده‌های جذاب و زیبای زیادی استفاده کرد. در آشپزخانه اپن به‌دلیل دید به اکثر فضاهای خانه رعایت نظم و تمیزی اهمیت بالایی دارد. همچنین با تزیین کانتر به‌عنوان یکی از مهمترین قسمت‌های آشپزخانه، با استفاده از اکسسوری و دکوری‌های متفاوت و مدرن می‌توان زیبایی آشپزخانه را چند برابر کرد. تزیینات مختلفی چون گیاهان طبیعی، رنگ‌های سرزنده، شمع‌های زیبا، ظروف کاربردی مانند ظرف‌های مسی، کتاب‌های آشپزی و دکوری‌های تزیینی. مطلب مرتبط را می توانید در لینک  آشپزخانه اپن دار بخوانید.

اسکای اسکرپر
اپن ایرانی

تزیین اپن آشپزخانه ایرانی با وسایل ساده

از زمانی که معماری داخلی خانه‌های ایرانی تغییر کرد، یکی از فضا‌هایی که بیشترین تغییرات را داشت آشپزخانه بود. فضای بسته و محدود آشپزخانه‌های قدیمی در آشپزخانه جدید ایرانی به فضایی باز تبدیل شد و اپن یکی از بخش‌های مهم آشپزخانه شد. تزیین روی اپن آشپزخانه ایرانی نقش مهمی در زیبایی نمای خانه شما دارد. می‌توانید با به‌کار بردن ایده‌هایی دکور اپن آشپزخانه ایرانی خود را تزیین کنید و با استفاده از عناصری که حس و حال فرهنگ ایرانی را به آشپزخانه شما می‌آورد چون رومیزی با نقش‌های اصیل ایرانی مانند بته جقه به‌عنوان رو اپنی، استفاده از ظروف مسی، سفالی و میناکاری به زیباترین شکل این حال و هوا را مهمان خانه‌تان کنید.برای آشنایی با ویژگی های آشپزخانه ایرانی می توانید مطلب دکوراسیون آشپزخانه ایرانی را مطالعه کنید.

آرک تزیینی

تزیین سقف اپن آشپزخانه با آرک

آرک بالای اپن در طرح‌های گچبری، سقف کاذب یا پی وی سی نقش بسیار مهمی در زیبایی اپن آشپزخانه دارد. فریم‌ چوبی هم می‌تواند نقش یک آرک مدرن برای آشپزخانه ایفا ‌کند که برای خانه‌های امروزی  بسیار مناسب است. شما هم می‌توانید با طراحی مناسب و زیبای آرک بالای اپن، این فضا را به نقطه کانونی زیبایی در دکوراسیون خانه‌تان تبدیل ‌کنید. مطلب مرتبط با طراحی سقف آشپزخانه را اینجا بخوانید.

چراغ آویز

تزیین بالای اپن با چراغ‌های آویز

چراغ‌های آویز بالای اپن آشپزخانه نقش زیادی در زیبا به نظر رسیدن و تزیین اپن آشپزخانه دارد. چراغ‌های آویز در سبک‌های متنوعی چون مدرن، آنتیک، کلاسیک و روستیک موجود است. برای آشپزخانه‌های ساده مدرن، بهتر است از چراغ‌های آویز ادیسونی، چراغ‌‌های آویز میله‌ای یا لایت بار استفاده کرد و برای تزیین اپن آشپزخانه‌های کلاسیک و قدیمی پیشنهاد می‌شود از چراغ‌های آنتیک طلایی، برنجی یا مسی استفاده کنید.

صندلی اپن

صندلی اپن برای تزیین آشپزخانه

در بیشتر خانه‌ها از اپن، به‌عنوان میز ناهارخوری استفاده می‌شود و صندلی پشت آن قرار می‌گیرد. صندلی اپن باید مطابق با سبک طراحی آشپزخانه انتخاب شود. البته می‌توان برای ایجاد هارمونی رنگ صندلی‌ها را با رنگ کابینت و دکوراسیون آشپزخانه ست کرد یا از رنگ‌های شارپ، جذاب و متفاوت مانند سبز، قرمز، نارنجی، آبی یا فیروزه‌ای برای صندلی استفاده کرد تا این فضا چشمگیرتر به ‌نظر آید. 

تزیین دیوار 1
تزیین دیوار 2

تزیین دیوار اپن آشپزخانه

دیوار‌های اطراف اپن جای مناسبی برای تزیینات است. می‌توانید آن را با یک تابلو هنری زیبا یا تخته سیاه برای نوشتن یادآوری‌های روزانه، جمله‌های زیبا یا دستورات آشپزی دیزاین کنید. یا با استفاده از شلف‌ها فضای ذخیره سازی خوبی برای وسایل روی اپن ایجاد کنید، در این صورت یک طبقه را برای گل و گیاه در نظر بگیرید تا حس و حال طراوت و زندگی را به فضای آشپزخانه‌تان بیاورید. یا با تزیین بالای اپن آشپزخانه با نمد زیبایی آن را بیشتر کنید.

تزیین اپن با وسایل دکوری

تزیین اپن آشپزخانه با وسایل ساده دکوری

یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های تزیین اپن آشپزخانه، استفاده از اکسسوری و دکوری‌های ساده، جذاب، شیک و زیباست. دکوری روی اپن آشپزخانه چی بگذاریم؟

گیاهان

1- تزیین اپن با گیاهان طبیعی

مهم‌ترین و ساده‌ترین راه برای تزیین اپن آشپزخانه استفاده از گلدان شیک با گیاهان طبیعی است که حس سرزند‌گی و شادی به فضای شما می‌بخشد. رنگ این گل‌ها بهتر است گرم چون قرمز، نارنجی یا زرد باشد. برای شناخت گیاهان مناسب برای فضای آپارتمان مطلب گیاهان آپارتمانی را بخوانید.

 

کتاب تزیین
تزیین با کتاب

2- کتاب‌های آشپزی در تزیین اپن

روی اپن، شلف‌های بالای اپن یا داخل یک جعبه یا سبد قدیمی کتاب‌های آشپزی‌تان را قرار دهید تا هم در دسترس باشند و هم با روشی کم هزینه و جالب به دیزاین اپن آشپزخانه پرداخته باشید.

دکوری رنگی

3- تزیین اپن با دکوری‌های رنگی

با استفاده از ظروف و وسایل رنگی داخل کابینت‌ها و کنار هم قرار دادن آن‌ها اپن آشپزخانه‌تان را تزیین کنید. همچنین می‌توانید شیشه‌های حبوبات یا ادویه‌های رنگی چون فلفل و زردچوبه را کنار هم روی اپن قرار داده و علاوه بر کاربردشان از رنگ‌های زیبایشان هم لذت ببرید. 

تزیین ظرف میوه

4- تزیین با ظرف میوه‌

با استفاده از میوه‌های رنگارنگ و جذاب هم می‌توانید اپن آشپزخانه را تزیین کنید. میوه‌ها را داخل ظروف زیبا چیده و آن‌ را روی کانتر آشپزخانه خود قرار دهید.

شمع

5- شمع‌ها در تزیین کانتر

می‌توانید از شمع برای زیبایی، گرم و صمیمی‌تر کردن فضای آشپزخانه خود استفاده کنید و با آن‌ها اپن یا کانتر آشپزخانه خود را تزیین کنید. البته شمع‌های روشن زیبایی فضای آشپزخانه شما را بیشتر می‌کند. مطلب تزیین شمع با وسایل ساده برای تزیین اپن آشپزخانه به شما کمک می کند.

ظروف مسی

6- ظروف مسی در تزیین اپن آشپزخانه

ظروف مسی که از گذشته ایرانیان از آن برای آشپزی و پذیرایی استفاده می‌کردند، زیبایی خاص خود را دارند. علاوه بر کاربرد این ظروف می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان ظروف تزیینی روی اپن هم استفاده کنید. همچنین می‌توانید با آویزان کردن آن‌ها از بالای اپن، فضا را جذاب‌‌تر کنید.

بانکه 1
بانکه 2

7- ظروف و بانکه‌های شیشه‌ای

برای تزیین اپن آشپزخانه می‌توانید از ظروف و بانکه‌های شیشه‌ای استفاده کنید. آن‌ها را به‌عنوان گلدان استفاده کنید و یا آن‌ها را پر از خوراکی‌های رنگانگ کرده و روی کانتر آشپزخانه قرار دهید. برای آشنایی با مدل های متنوع بانکه مطلب انواع بانکه را مطالعه کنید.

تزیین سه

تزیین اپن آشپزخانه در 9 تور خانه گردی چیدانه!

در ادامه 9 دکوراسیون خانه از تور خانه‌گردی چیدانه را انتخاب کرده‌ایم که هرکدام برای تزیین اپن آشپزخانه خود، ایده متفاوت و جذابی داشته‌اند. شما می‌توانید برای مشاهده تصاویر بیشتر، روی عکس‌ها کلیک کنید…

الهه آزاد
خانه ما
الهه آزاد

الهه آزاد
خانه ما
الهه آزاد

1- تزیین اپن با میز غذاخوری در خانه‌ای به سبک تلفیقی در اراک

در این آشپزخانه کابینت هایگلاس با ترکیب دو رنگ زغالی و سفید به‌کار رفته است. کابینت‌های پایین به رنگ سفید و ردیف بالا به رنگ زغالی هستند. برای هماهنگی، این دو رنگ با رنگ دیگر وسایل و لوازم خانگی و برقی آشپزخانه تکمیل شده است. همچنین از گیاهان طبیعی برای تزیین اپن استفاده شده تا جانی تازه به فضا وارد شود.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی نوردیک
امیر صادقی

2- تزیین اپن آشپزخانه مینیمال در خانه‌ای به سبک نوردیک، تهران

سادگی، خطوط منظم، خلوت بودن و نداشتن هرگونه انحنا از شاخصه‌های اصلی سبک دکوراسیون نوردیک است. برای دیزاین آشپزخانه از وسایل چوبی و بامبوی کاربردی در کنار شیشه‌های مختلف نگهداری مواد غذایی و گیاهان طبیعی استفاده شده است. جزیره به‌عنوان اپن آشپزخانه توسط صاحب خانه، بسیار کاربردی و جذاب طراحی شده است. پیرو سبک ساده و مینیمال خانه برای تزیین اپن تنها از یک گلدان کوچک گل طبیعی استفاده شده است.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد
استودیو پر

3- تزیین اپن آشپزخانه خاص در خانه‌ای به سبک پست‌مدرن، تهران

در این آشپزخانه با به‌کار بردن رنگ سرمه‌ای در کنار کابینت چوبی، فضایی خاص و متفاوت به‌وجود آمده است. صفحه کابینت سفید با ایجاد تضاد رنگی، رنگ طلایی شیرآلات و دستگیره‌های کابینت این جذابیت را تکمیل کرده است. آویز خاص و متفاوت سقفی با ریسه و همچنین گیاه پوتوس را می‌توان از اجزا اصلی تزیین اپن آشپزخانه دانست.

امیر صادقی
عکاسی منزل نورانی خانم باجلان
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی منزل نورانی خانم باجلان
امیر صادقی

4- تزیین اپن آشپزخانه در خانه‌ای مدرن با سبک تلفیقی در تهران

صاحب خانه علاقه زیادی به ایجاد حس زندگی، استفاده از چوب، گیاهان، کارهای هنری و المان‌های خاص در دکوراسیون داشته است. این آشپزخانه کابینت اپن به صورت ویژه ندارد، ولی در قسمت ورودی میز و طبقه‌های چوبی، علاوه بر تزیین، با داشتن ظروف شیشه‌ای کاربردی و انواع بانکه محل مناسبی برای نگهداری انواع حبوبات و ادویه است.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

5- تزیین اپن در خانه‌ای هنری با سبک تلفیقی و بوهو در تهران

در این خانه دیوار نشیمن و کابینت‌­ها با رنگ خنثی و خاکستری روبروی هم قرار گرفته‌اند. رنگ چوب در کفپوش خانه و کابینت­‌ها نوعی تضاد و گرما در فضا ایجاد می‌کند. شبه جزیره کوچک که فضای آشپزخانه را از نشیمن جدا می‌کند به‌عنوان اپن آشپزخانه با ظروف سرامیکی و زیبا تزیین شده است.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مهیا و علی در کرج
امیر صادقی

6- تزیین اپن آشپزخانه در خانه‌ای با سبک تلفیقی، کرج

برای رفع مشکل کمبود جا در این آشپزخانه زیر اپن کابینت شده است. کابینت و کاشی‌های بین کابینتی به انتخاب صاحب خانه نبوده و اگر قرار باشد وسیله یا چیدمانی را در خانه تغییر دهند کابینت و کاشی‌ها خواهد بود. در این خانه از گل مصنوعی برای تزیین اپن آشپزخانه استفاده شده است.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

7- تزیین اپن آشپزخانه با رنگ زرد در خانه‌ای به سبک تلفیقی، تهران

کانتر آشپزخانه و میز دو نفره‌اش برای صاحب خانه اهمیت زیادی داشته. دکوراسیون آشپزخانه طوری طراحی شده که بخش خارجی اپن به سمت دکوراسیون نشیمن، به رنگ زرد و بخش داخلی درهای کابینت سفید رنگ با دستگیره‌های گرد کوچک هستند. لوازم خانگی و برقی با رنگ سفید به خوبی با کابینت‌ها هماهنگ و یکدست شده‌اند. در این خانه اپن آشپزخانه با بانکه و ظروف دکوری و شلف کنار اپن تزیین شده است. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تلفیقی نیاوران
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تلفیقی نیاوران
امیر صادقی

8- تزیین اپن با سلیقه طراح در خانه‌ای با سبک تلفیقی در تهران

استفاده از کابینت ام دی اف به رنگ قهوه ای در فضای کوچک ممکن است باعث کوچکتر شدن فضای موجود شود اما صفحه کابینت و کاشی‌های دیواری رنگ روشن این آشپزخانه با ایجاد تضاد این مسئله را حل کرده است. برای دیزاین اپن  آشپزخانه از تابلوهای کوچک چوبی و ظرف‌های فلزی و مسی به سبک قدیمی استفاده شده است.

سهیل زندآذر
منزل آقای عباسی و خانم خداشناس
سهیل زندآذر

9- تزیین اپن آشپزخانه در خانه دوبلکس به سبک تلفیقی، رشت

در دکوراسیون آشپزخانه کابینت‌های سفید علاوه بر شلف و فضای پشت پنجره، امکان نگهداری وسایل و ظروف را فراهم کرده است. استفاده از رنگ‌های متنوعی مانند سبز و قرمز باعث روح دادن به فضا شده است. ظروف آشپزخانه که علاوه بر کاربردشان به‌عنوان وسیله دکوری و تزیین آشپزخانه به‌کار رفته‌اند، دکوراسیون این خانه را فریبنده‌تر کرده است.

آخر یک
آخر 2

حرف آخر

کانتر یا اپن آشپزخانه دارای دو جنبه کاربردی و زیبایی است. جنبه کاربردی آن به‌عنوان میز ناهارخوری یا میز آماده سازی غذاست. جنبه زیبایی آن یا تزیینات اپن آشپزخانه چون تزیین دیوار آشپزخانه، تزیین با آرک، چراغ‌های آویز و دکوری‌های مناسب فراهم می‌شود. از آنجایی که اپن بیشترین دید را از دیگر قسمت‌های خانه دارد باید در طراحی و تزیین آن دقت لازم را داشته باشید. در این مطلب انواع تزیینات و دیزاین شیک آشپزخانه‌های اپن را بررسی کردیم شما هم می‌توانید با به‌کارگیری این ایده‌ها در فضای آشپزخانه خود فضای دلنشین و فوق‌العاده زیبایی ایجا کنید. برای مشاهده موارد بیشتر از ایده‌های تزیین آشپزخانه می‌توانید به مطلب تزیین آشپزخانه مراجعه کرده و از آن‌ها برای تزیینات آشپزخانه خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه کوچک: بهترین ترندهای سال 2022 + عکس

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه